مدعیان اسپانسر به صف شدند؛

علی بابا به دنبال پیراهن بارسلونا

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۱۱:۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۸۲۳۹۹
گروه علی بابا از گزینه‌های اصلی گرفتن تبلیغات برای تبلیغ پیراهن اسپانسر قرار دهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، این روزها بار دیگر اسپانسر پیراهن بارسلونا داغ شده است و از بین متقاضیان اسپانسر پیراهن این تیم پر طرفدار اسپانیایی غول تجاری علی بابا جدی ترین گزینه برای گرفتن این تبلیغ است.این شرکت تجاری اینترنتی چینی به نام علی بابا، میخواهد اسپانسر جدید پیراهن بارسلونا از سال 2017 تا 2022 شود.

گروه علی‌بابا یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که فروش و خدمات پس از آن را به شکل مصرف کننده به مصرف کننده، بنگاه به مصرف کننده و بنگاه به بنگاه از طریق پورتال وب فراهم می کند.این گروه در زمینه‌هایی چون: فروشگاه اینترنتی، یک سیستم خرده فروشی، و رایانش ابری فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۱۲ دو پرتال علی بابا ۱٫۱ تریلیون دلار معادل ۱۷۰ میلیارد دلار فروش داشته است؛ که این رقم بیشتر از مجموع فروش دو رقیب خود یعنی آمازون و ای بی می‌باشد.

در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ علی بابا ۲۳۱ میلیارد دلار ارزش گذاری شد. به دنبال عدم توافق در عرضه عمومی با رگولاتوری هنگ کنگی در سپتامبر ۲۰۱۳ این هلدینگ جهت عرضه اولیه وارد ایالات متحده شد. همزمان با عرضه اولیه، ارزش علی بابا به میزان ۲۱٫۸ میلیارد دلار رسید.

این وب سایت اینترنتی که به وب سایت ای بی شباهت دارد و در آن میلیاردها کالا ارایه می‌شود، همچنین این وب سایت جز ۲۰ وب سایت برتر دنیا به شمار می‌رود. ۶۰ درصد بسته‌های تحویلی در مارس ۲۰۱۳ مربوط به کاربران چینی بوده است.

گروه علی بابا در سال ۱۹۹۹ توسط جک ما پایه‌گذاری شده است. پرتال علی بابا با ایده ارتباط بین تولیدکنندگان چینی و مشتریان ورای مرزهای چین کسب و کار خود را آغاز نمود. ۸۰ درصد فروش آنلاین در کشور چین توسط گروه علی بابا انجام می‌گیرد.

کمپانی گروه علی بابا در سال ۱۹۹۹ در آپارتمان مدیر عامل امروز این شرکت جک ما در پکن افتتاح شد. جک ما توضیح می‌دهد: یک روز در سانفرانسیسکو در کافی شاپ نشسته بودم و فکر می‌کردم که اسم علی بابا خوبه؛ و هنگامی که گارسون آمد از وی پرسیدم علی بابا را می‌شناسی؟ اون گفت بله می‌شناسم، پرسیدم در موردش چه می‌دونی؟ گفت علی بابا و ۴۰ دزد؛ و من گفتم آره خودشه! به خیابان رفتم و از عابران که از ملیت‌های مختلفی چون هندی، آلمانی، چینی، ژاپنی و ... بودند همین سؤال را پرسیدم و همگی همان جواب را دادند. علی بابا به راحتی تلفظ میشه و در همه جهان شناخته شده است.

جک ما مدیرعامل گروه علی بابا در سال ۲۰۱۴ در زمان عرضه اولیه سهام علی بابا با ۲۰٫۸ میلیارد دلار در جایگاه ۳۶ میلیاردرهای جهان قرار دارد. مجموعه رستوران‌های کی اف سی جک ما را در دورانی که به دنبال شغل برای خود بود را به علت قد کوتاه و لاغر اندام بودن استخدام نکرد.

گروه علی بابا در دسامبر ۱۹۹۸ جک ما و ۱۷ نفر دیگر از مؤسسین، نسخه اولیه فروشگاه اینترنتی علی بابا را افتتاح نمودند. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ گروه شرکت‌های علی بابا در مجموع ۲۵ میلیون دلار از سافت بانک، گلمن سک و چند مؤسسه دیگر سرمایه جذب نمود.

این گروه در دسامبر ۲۰۰۱ وب سایت علی بابا به سودآوری رسید. در می ۲۰۰۳ تااوبااو بستر لازم برای تجارت الکترونیکی را فراهم نمود. در دسامبر ۲۰۰۴ درگاه پرداخت علی بابا علی پی بر بستر تااوبااو به عنوان یک کسب و کار جداگانه فعالیت خود را آغاز نمود. در اکتبر ۲۰۰۵ گروه علی بابا همکاری مشترک را با یاهو چین و کمپانی یاهو آغاز نمود.

همچنین در نوامبر ۲۰۰۷ به طور موفقیت آمیزی وارد بورس هنگ کنک شد. در آوریل ۲۰۰۸ تااوبااو یک وب سایت خرده فروشی به عنوان یک مکمل برای مرکز خرید خود راه اندازی نمود. در سپتامبر ۲۰۰۸ گروه علی بابا بخش تحقیق و توسعه خود را راه اندازی نمود. در سپتامبر ۲۰۰۹ گروه علی بابا در دهمین سالگرد افتتاح، سیستم محاسبه گر ابری خود را راه اندازی کرد.

این گروه از می ۲۰۱۰ گروه علی بابا برای کمک به محیط زیست ۰٫۳ درصد از درآمد سالانه خود را برای محافظت از محیط زیست سرمایه‌گذاری می‌کند. در اکتبر ۲۰۱۰ تااوبااو نسخه اولیه موتور جستجو خرید آنلاین را راه اندازی نمود. در ژوئن ۲۰۱۱ تااوبااو به سه شرکت تقسیم گردید. در ژوئیه ۲۰۱۱ محاسبه گر ابری علی بابا اولین سیستم موبایلی خود را راه اندازی نمود.

گروه علی باب در ژانویه ۲۰۱۲ Tmall.com نام چینی خود را برای آغاز برندسازی مجدد تغییر داد. در مارس ۲۰۱۴ علی بابا به قصد خود برای ورود به بازار آمریکا اشاره کرد. در ۶ می ۲۰۱۴ گروه علی بابا به تکمیل مستندات جهت ورود به بازار آمریکا، به عنوان بزرگترین عرضه عمومی در تاریخ آمریکا پرداخت. در ۵ ژوئن ۲۰۱۴ گروه علی بابا به خرید ۵۰ درصد سهام تیم فوتبال گوآنجو اورور گرند که عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۳ را کسب نمود به مبلغ ۱۹۲ میلیون دلار اقدام نمود.

همچنین این گروه در ژوئن ۲۰۱۴ گروه علی بابا شرکت ارایه کننده اینترنت در چین UCWeb را خریداری نمود ولی مبلغ این قرارداد هرگز فاش نشد.

هواپیمایی قطر اسپانسر نیوکمپ جدید است، جدا از این کمپانی دو مدعی دیگر به نام آمازون و راکوتون بودند که به نظر می رسند غافله را به غول چینی باخته اند و برای اعلام نهایی این تصمیم باید احتمالا تا پایان این هفته صبر کرد تا سران بارسلونا تصمیم نهایی خود را بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز