شوندی: همایش روانشناسی برای کاهش حاشیه های لیگ برتر والیبال مفید است

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۱:۵۹:۰۲
کد خبر: ۴۸۲۹۰۷
شوندی: همایش روانشناسی برای کاهش حاشیه های لیگ برتر والیبال مفید است
رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدارسیون والیبال گفت: برگزاری همایش روانشناسی در والیبال برای کاهش حاشیه های لیگ برتر مفید خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کمیته آموزش و پژوهش همایش رواشناسی کاربردی در والیبال را با رویکرد ارتقای سطح آگاهی مربیان این رشته ورزشی در روز جمعه 28 آبان ماه با حضور 150 مربی مرد و زن کشور در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می کند.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال درباره ضرورت برگزاری این همایش گفت: مربیان والیبال ایران اطلاعات کاملی از مباحث رواشناسی و کاربرد آن در این رشته ورزشی ندارند. در بررسی های انجام شده نداشتن این اطلاعات از سوی مربیان کاملا مشهود بوده و تاثیرات آن نیز در عملکرد مربیان و تیم ها نیز زیاد است.

نادر شوندی با بیان اینکه رواشناسی در والیبال در زمان های متفاوتی مورد نیاز مربیان است، گفت: این ایام شامل زمان تمرین، مسابقه، پیروزی ها و ناکامی ها و حتی سفر ها را در بر می گیرد.

وی چگونگی کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس بازیکنان و حتی آمادگی مربیان برای هدایت یک تیم را از جمله محورهای مهم رواشناسی در ورزش دانست و گفت: والیبال نیز با اینگونه موضوعات روبروست و تا کنون دوره ای برای کمک به مربیان در این زمینه نداشته ایم.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال ادامه داد: نخستین همایش علمی رواشناسی در والیبال روز جمعه 28 آبان ماه برگزار می شود و 150 مربی برای شرکت در آن ثبت نام کردند. ظرفیت سالن برگزاری این دوره بیشتر از این تعداد نبود، اما امیدوارم در سال های آینده بتوانیم اینگونه دوره ها را تکرار کنیم تا همه مربیان والیبال کشور از مطالب آن بهره ببرند.

وی در پایان به اشاره به اینکه مباحث رواشناسی برای مربیان در همه رویدادهای داخلی و بین المللی مفید خواهد بود، گفت: امیدوارم نتایج این همایش یک روزه در لیگ برتر والیبال ایران نیز دیده شود و حاشیه های این رقابت ها را کاهش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز