امیدوار حاتمی: ۱۱۳ داور در لیگ های والیبال ایران قضاوت می کنند

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۲۰:۴۱:۳۸
کد خبر: ۴۸۳۱۷۴
امیدوار حاتمی: ۱۱۳ داور در لیگ های والیبال ایران قضاوت می کنند
رئیس کمیته داوری فدراسیون والیبال گفت: از 113 داور بین المللی و ملی برای قضاوت در لیگ برتر و دسته یک استفاده می کنیم و طبیعی است که در هفته نوبت به همه نخواهد رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امیدوار حاتمی گفت: 27 داور بین المللی و نامزد بین المللی به همراه 85 داور ملی در لیگ های برتر، دسته یک و حتی زیرگروه قضاوت می کنند و طبیعی است که هر هفته به همه آنان قضاوت نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد داوران در تمام بازی های لیگ برتر و دسته یک هر هفته ارزیابی می شود، گفت: در انتخاب داوران این ارزیابی ها تاثیر دارد اما نکات دیگری از جمله استان برگزاری، تیم های حریف، گزارش ناظرین، اخلاق مداری و .. در گزینش داوران برای مسابقات تاثیر دارد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال درباره خبر محرومیت یکی از داوران بین المللی ایران که در یکی از رسانه ها به آن اشاره شده است، گفت: تا کنون هیچ تصمیمی برای محرومیت داوری نگرفته ایم و از رسانه ها نیز درخواست می کنم از گمانه زنی های اینچنینی خودداری کنند زیرا آرامش و انگیزه داوران خوب کشورمان را تحت شعاع قرار می دهد.

وی یادآور شد که داوران باید بدون فشارهای روحی و روانی به کار خود در لیگ های برتر و دسته یک ادامه دهند و اگر تصمیمی در این زمینه گرفته شود، حتما از طریق روابط عمومی فدراسیون والیبال اعلام می شود.

حاتمی تاکید کرد: به همین دلیل چیدمان داوری مسابقات هفته به هفته اعلام می شود تا تمامی مسایل برای انتخاب داوران را مدنظر قرار دهیم. اگر اینگونه نبود، در ابتدای فصل می توانستیم داوران تمام بازی ها را معرفی کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که تاکنون در ارزیابی های خود از عملکرد داوری نارضایتی داشته اید یا نه؟ گفت: اکثر قضاوت ها به بهترین شکل انجام شده است اما موارد معدودی نیز عملکرد مناسبی نداشتند که یا چند هفته به آنان استراحت دادیم و یا در لیگ های سطح پایین تر از این داوران استفاده کردیم تا خودشان در عملکردشان بازنگری داشته باشند و با آمادگی کامل به لیگ برتر بیایند. اما تا کنون داوری را محروم نکرده ایم.
رئیس کمیته داوری فدراسیون والیبال تاکید کرد: باز هم تکرار می کنم که تعداد داوران بیش از مسابقات لیگ های ایران است و امکان استفاده از همه داوران در همه هفته ها وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز