یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان-کانادا؛

۲ مدال طلا و برنز حاصل تلاش تکواندوکاران ایران در روز سوم

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۰۸:۳۲:۵۵
کد خبر: ۴۸۴۳۲۰
۲ مدال طلا و برنز حاصل تلاش تکواندوکاران ایران در روز سوم
در پایان سومین روز از رقابتهای تکواندوی قهرمانی جهان، یک مدال طلا و یک برنز توسط نوجوانان شایسته کشورمان بدست آمد تا جمع مدال‌های ایران به عدد 5 برسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2016 با حضور 800 تکواندوکار از 110 کشور جهان از چهارشنبه (26 آبان‌ماه) در شهر بورنابی کانادا آغاز شده و به مدت 5 روز ادامه دارد.

در روز سوم این رقابت‌ها هوگوپوشان اوزان 52- و 55- کیلوگرم در گروه دختران و 59- و 63- کیلوگرم در گروه پسران بر روی شیاپ‌چانگ قهرمانی جهان رفتند که از ایران مبینا شاکری (وزن پنجم)، مبینا بابالو (وزن ششم)، محمدرضا جمشیدی (وزن پنجم) و امیرمحمد بخشی (وزن ششم) حضور داشتند.

در گروه پسران امیرمحمد بخشی نماینده وزن 55- کیلوگرم کشورمان توانست دومین مدال طلای این رقابت‌ها را برای ایران کسب کند. بخشی با شکست تمامی رقیبان خود توانست بر سکوی قهرمانی جهان قرار گیرد. بخشی برای کسب این مدال در نخستین دیدار خود با نتیجه 14 بر یک نماینده لیتوانی را کنار زد، در دومین مبارزه خود به مصاف نماینده بلژیک رفت و با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد، سپس رقیب کره‌جنوبی خود را با نتیجه 12 بر 6 از پیش رو برداشت.

وی در دیدار نیمه نهایی نماینده ترکیه را 11 بر 8 از دور رقابت‌ها خارج کرد و در مرحله فینال 4 بر صفر حریف روسی خود را شکست داد و بر سکوی نخست قهرمانی جهان قرار گرفت.

در گروه دختران نیز مبینا بابالو موفق به کسب عنوان سوم جهان شد. تکواندوکار وزن 55- کیلوگرم کشورمان با 4 پیروزی و یک باخت موفق به کسب مقام سوم این دوره از مسابقات شد.

بابالو برای کسب سکوی سوم این رقابت‌ها، در اولین مبارزه خود تکواندوکاری از لیتوانی را با نتیجه 3 بر صفر از پیش رو برداشت، پس از آن نماینده یونان را در راند طلایی شکست داد، در سومین پیکار خود با نتیجه 9 بر یک بر حریف قبرسی خود غلبه کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در مرحله نیمه نهایی نتیجه را 13 بر 5 به نماینده کرواسی واگذار کرد و به مدال برنز جهانی رسید.

مبینا شاکری و محمدرضا جمشیدی نیز نتایج را به حریفانشان واگذار نمودند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. تا پایان روز سوم برگزاری رقابت‌ها، تیم ایران موفق به کسب یک مدال طلا و یک برنز در گروه دختران و 3 مدال طلا، نقره و برنز در گروه پسران شده است.

نظر شما