برهانی آماده نیست

جلالی: سازمان لیگ باید مدافع حقوق مربیان باشد

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۴:۵۱:۵۱
کد خبر: ۴۸۵۹۴۳
جلالی: سازمان لیگ باید مدافع حقوق مربیان باشد
سرمربی پیکان گفت: سازمان لیگ باید از پرسنل خود دفاع کند و سازمان لیگ بابت پولی که می‌ گیرد باید مدافع حقوق مربیان باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجید جلالی سرمربی تیم پیکان تهران در نشست خبری پیش از بازی مقابل پرسپولیس اظهار داشت: از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. من نه تنها به بازی فردا بلکه به فرداهای بازیکنان تیمم امیدوارم. آن‌ها با اشتیاق زیادی بازی می‌کنند و می‌توانند در بازی فردا ارزش‌های خود را نشان دهند. ما مصدوم و محروم نداریم و امیدواریم فردا بازی خوبی را شاهد باشیم.ما می‌دانیم که با چه تیمی بازی داریم. آنقدر در این زمینه به بازیکنانم اطلاعات داده‌ام که می‌توانم بگویم شاید فردا در کنار زمین لازم نباشد تیمم را هدایت کنم. آن‌ها کارشان را به خوبی انجام خواهند داد.

او تاکید کرد: فردا همه راه برای ما نیست بلکه بخشی از راه محسوب می‌شود. بازی فردا باعث خرید شخصیت برای تیم‌مان می‌شود. به این دلیل بیشتر از سه امتیاز به این بازی نگاه می‌کنیم. بازیکنانم هم کاملا به این موضوع واقف هستند. شور و اشتیاق کافی هم دارند. فردا می‌بینید که چقدر مهیای این بازی هستند.

سرمربی تیم پیکان درباره مسئله آرش برهانی هم گفت: مسئله آرش برهانی فقط مصدومیت نیست. او مشکل آمادگی دارد. یعنی به نظر من آمادگی ذهنی و روانی مناسب را ندارد. سال قبل که در سایپا بودم می‌خواستیم آرش برهانی را جذب کنیم اما به من گفت یک سال می‌خواهم در استقلال بازی کنم و در همین تیم هم از فوتبال خداحافظی کنم. امسال هم که به تیم ما آمد، به او گفتم آیا می‌توانی فضای ذهنی‌ات را از استقلال خالی کنی؟ چون من در جذب این گونه بازیکنان تجربه دارم اما برهانی به من گفت سعی‌ام را انجام می‌دهم. مشکل آرش برهانی در حال حاضر مصدومیت نیست و حتی مشکل بدنی ندارد اما او مشکل فضای ذهنی دارد. آن طوری که در تمرین کار می‌کند من را متقاعد نمی‌کند که در لیست قرار بگیرد. من می‌خواهم همه گذشته را فراهم کند و مثل یک جوان ۱۶ ساله به آینده نگاه کند اما شاید این توقع زیادی باشد که من از برهانی دارم.

وی ادامه داد: همان طور که گفتم کاملا می‌دانیم با چه تیمی باید بازی کنیم و نقاط ضعف و قوت این تیم را به خوبی بررسی کرده‌ایم. فکر می‌کنم بازیکنان به خوبی از عهده این بازی بربیایند.

جلالی در پاسخ به این سوال که چقدر از شرایط میزبانی استفاده می‌کنید گفت: قاعدتا نمی‌توانیم از شرایط میزبانی استفاده کنیم چون امتیازی در این زمینه نداریم.

وی درباره اینکه چقدر اطمینان دارید تیم‌تان در ادامه فصل با ثبات مدیریت نتیجه بگیرد گفت: در حال حاضر شرایط تیم بسیار خوب است و تعامل بسیار خوبی میان مدیریت و اعضای کادر فنی وجود دارد و در کل فضای دوستانه و صمیمی و البته با احترام متقابل وجود دارد. این مواردی است که می‌تواند به ما کمک کند. اما درباره بهادر عبدی باید بگویم همان مشکلی که درباره آرش برهانی عنوان کردم برای این بازیکن هم وجود دارد. تحمل درگذشت پدر و مادر سخت است. باید به این بازیکن زمان بدهیم البته در این زمینه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا مشکلات برطرف شود. به هر حال من در قبال تیم مسئولیتی دارم و در قبال آرش برهانی و همین طور بهادر عبدی هم مسئولیتی دارم. سعی می‌کنم که به همه مسئولیت‌هایم عمل کنم.

جلالی ادامه داد: ما عملکرد بازیکنان‌مان را به طور کامل زیر نظر داریم و فکر می‌کنم در آینده نزدیک تعدادی از این بازیکنان به اردوی تیم ملی دعوت شوند. فوتبال این گونه نیست که شما بتوانید تمام شاخصه‌هایی که وجود دارد را پیش‌بینی کنید. بر حسب تجربه سعی کردیم مواردی که در ذهن‌مان جا دارد را پیش‌بینی کنیم و برای تیم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم اما گاهی در کنار زمین شرایطی را تجربه می‌کنید که تا به حال ندیده‌اید.

سرمربی پیکان درباره مسئله مالیات مربیان و مشکلات مالی باشگاه‌ها هم گفت: قراردادهای بازیکنان و مربیان پیکان متوسط است و هیچ دغدغه‌ای از این بابت نداریم. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید بدانند که مربیان و بازیکنان پرسنل آن‌ها هستند. اما ظاهرا مسئولان فدراسیون پرسنل اداره مالیات هستند. به جای اینکه از ما دفاع کنند از آن‌ها دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: به ما می‌گویند اول بروید تسویه مالیاتی بیاورید بعد قراردادتان را ثبت کنید. یا برای سازمان نظام وظیفه ما توقع داریم که از بازیکنان دفاع کنند. من سال قبل قراردادی امضا کردم که ۵۵ درصد آن را نگرفتم. سازمان لیگ باید از پرسنل خود دفاع کند. سال قبل ۷۰۰ میلیون قرارداد بستم.

جلالی در پایان گفت: از قراردادها ۶ درصد می‌گیرند که حدود ۲۵ میلیارد تومان می‌شود. به طور مثال قرارداد من ۷۰۰ میلیون تومان بوده که ۴۶ میلیون تومان آن را همان اول از من گرفته‌اند. اصلا کاری ندارند که من این پول را می‌گیرم یا قرار نیست به من پرداخت شود. سازمان لیگ بابت پولی که می‌گیرد باید مدافع حقوق مربیان باشد. اگر مربیان دیگر هم در این زمینه صحبت می‌کنند حق دارند. ما هم این موضوع را در کانون مربیان پیگیری می‌کنیم.

نظر شما