نوجوانان قهرمان پشتوانه نسل کیمیا علیزاده هستند

۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۱۷:۲۴:۳۳
کد خبر: ۴۸۷۵۵۹
نوجوانان قهرمان پشتوانه نسل کیمیا علیزاده هستند
نوجوانانی که در مسابقات جهانی کانادا قهرمان شده‌اند همان نونهالانی هستند که پیش از این سه عنوان قهرمانی جهان و آسیا را کسب کرده بودند.

خوشبختانه خودباوری این دختران به جایی رسید که در نهایت در رده نوجوانان نیز خوش درخشیدند. حمایت‌های مسئولان فدراسیون و عملکرد خوب مربیان سبب شد تا روحیه قهرمانی در دختران تکواندوکار بالا رفته و در رقابت‌های جهانی نیز به ثمر بنشیند. باید به این واقعیت اذعان کرد که امسال در رشته تکواندو دختران از پسران پیشی گرفتند و قابلیت‌های بالای خود را به دنیا نشان دادند. توجه به تیم‌های پایه یکی از اصول موفقیت در ورزش است که در تکواندو به این فاکتور مهم توجه ویژه می‌شود. در صورتی که برنامه مدونی برای رشد تیم‌های پایه وجود داشته باشد قطعاً نتیجه درخشانی رقم خواهد خورد. ورزشکاران هرچه در رده‌های پایه در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی شرکت کنند به همان اندازه تجربه‌شان افزوده می‌شود و با رسیدن به رده بزرگسالان می‌توانند در المپیک نیز مدال بگیرند.

تکواندو بانوان ایران پتانسیل بالایی برای پیشرفت و کسب افتخارات بزرگ دارد برگزاری اردوهای خارجی در این بخش می‌تواند کمک بزرگی به رشد دختران کند، چراکه در اعزام به مسابقات برون‌مرزی تمام ذهن تکواندوکاران معطوف مسابقه و پیروزی است، اما در اردوهای تمرینی خارجی فرصت کافی برای کسب تجربه و یادگیری فنون جدید وجود دارد. ضمن اینکه تمرین با بزرگان تکواندو بانوان جهان اعتماد به نفس دختران ایرانی را برای حضور هرچه موفق‌تر در عرصه‌های بین‌المللی بالا می‌برد. بدون شک هرچه حمایت‌ها و توجهات به تکواندو بانوان در رده‌های پایه افزایش یابد به همان اندازه نیز در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم شاهد افتخارآفرینی آنها در تورنمنت‌های معتبر باشیم. مدالی که کیمیا علیزاده در المپیک ریو گرفت با استقبال خوب مردم مواجه شد، استقبالی که خودمان نیز انتظارش را نداشتیم. این اولین باری است که تکواندو ایران در رده نوجوانان بر سکوی قهرمانی جهان می‌ایستد. ستاره‌های این تیم پشتوانه خوبی برای امثال کیمیا علیزاده هستند و حتی شاید بهتر از او نیز نتیجه بگیرند. باید تلاش کرد با انعکاس هرچه بهتر این افتخارآفرینی، روحیه قهرمانی را در دختران ملی‌پوش تقویت کنیم تا بهترین استفاده را از سرمایه‌هایمان ببریم.

 

مهرو کمرانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز