محمدرضا منصوری در گفتگو با برنا:

با تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و جوانان با قدرت برنامه هایش را اجرایی خواهد کرد

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۶:۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۸۹۶۵۱
با تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و جوانان با قدرت برنامه هایش را اجرایی خواهد کرد
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یک سری صنایع آماده هستند و پول هایی غیرهدفمند هزینه کردند که اگر در اختیار فدراسیون ها قرار بگیرد قطعا در آینده نزدیک ورزش ما متحول می شود

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا منصوری نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در رابطه با وزارت ورزش و جوانان با خبرنگار برنا صحبت کرد.

*امروز لایحه بودجه به مجلس تحویل داده شد و بحثی که مطرح شد بحث ورزش و جوانان است. چقدر این موضوع در بودجه دیده شد؟

بودجه امسال تقدیم مجلس شد و ما چیزی که به دنبال آن برای ورزشکاران و جوانان بودیم بودجه مناسبی بود که الحاق شد و اعضای فراکسیون ورزش و بنده هم به عنوان یک ورزشکار امیدواریم که در صحن مجلس رای بیاورد. به عنوان کسی که در فراکسیون ورزش حضور دارم مطمئن باشید که تمام تلاش خودم را می کنم تا بودجه تعیین شده در مجلس رای خوب و قاطعی بیاورد. یک زمانی از 9 درصد ارزش افزوده ای که ما در مالیات داشتیم یک درصد برای ورزش تصویب شده بود که این موضوع محقق نشد و چیزی به آن تعلق نگرفت. بودجه شهرداری برای ورزش که یک درصد بود به 3 درصد افزایش پیدا کرد. خبر خوب اینکه بودجه آموزش و پرورش و تربیت بدنی در این دوره با 27 صدم درصد از 9 درصد که رقم بسیار قابل توجهی خواهد بود در صحن علنی رای بیاورد. با توجه به تعاملی که ورزشکاران هر استان با نمایندگان خود دارند با صحبتی که انجام خواهد شد امیدواریم که این موضوع رای بیاورد و وزیر جدید ورزش و جوانان با قدرت و با بودجه مناسبی که در این دوره خواهد بود بتواند هم برای جوانان و هم برای ورزش کشور قدم های مثبتی بردارد.

ما در سال های گذشته دیدیم که ورزش از اقتصاد رنج می برد و پول مناسبی در ورزش ما نبود. حالا یک سری صنایع آماده هستند و پول هایی غیرهدفمند هزینه کردند که اگر در اختیار فدراسیون ها قرار بگیرد قطعا در آینده نزدیک ورزش ما متحول می شود و این چیزی است که ما دنبال آن بوده ایم.

بابت خرید هر کالایی که ما انجام می دهیم 9 درصد از این پول به خاطر ارزش افزوده لحاظ می شود. مثلا برای شهر صنعتی ساوه و زرندیه ارزش افزوده 9 درصد حدودا 500 میلیارد تومان است و حتی اگر یک درصد آن اختصاص پیدا کند می شود 50 میلیارد و 27 صدم آن چیزی در حدود 12 میلیارد تومان می شود. هرچند که همه شهرهای ما ارزش افزوده دارند و بسته به نوع صنعت شان کم و زیاد می شود.

نظر شما