تلفیق فوتبال ماشینی با فوتبال فانتزی؛

کپی برداری ژرمن‌ها از بارسا/ آلمان به دنبال یادگیری تیکی‌تاکا

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۰:۰۲:۴۵
کد خبر: ۴۸۹۸۴۲
کپی برداری ژرمن‌ها از بارسا/ آلمان به دنبال یادگیری تیکی‌تاکا
در سال های اخیر فوتبال آلمان توجه زیادی به آشنا شدن با سبک و روش بارسلونا نشان داده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سرمربی تیم ملی آلمان، روز گذشته در تمرینات تیم بارسلونا حاضر شد و کار این تیم را از نزدیک نظاره کرد.

این خبرکوتاه می تواند نشان دهنده این باشد که آلمان ها در تلاشند تا فوتبال منحصر به فرد بارسلون را با فوتبال ماشینی خودشان ادغام کنند و ابزار قدرتمندی را برای سال ها سلطنت در سطح ملی فوتبال جهان در اختیار داشته باشند.

نباید فراموش کنیم که سران بایرن پس از نتایج درخشان بارسا در اسپانیا و اروپا، خیلی زود برای جذب پپ دست به کار شدند و اورا سه سال روی نیمکت باواریایی ها نشاندند تا به روزرسانی مفید و ویژه ایی برای فوتبال آلمان باشد. بایرن با پپ نتوانست در اروپا به جام برسد اما اکنون رگه هایی از تاثیر او در کل فوتبال آلمان دیده می شود. در مجموع چندسالی است که فوتبال آلمان به پاسکاری های متعدد و دقیق روی آورده. فوتبال با حوصله، خصلت و ذات فوتبال آلمان هاست و تلفیق آن با چیزی شبیه تیکی تاکا یک مورد خاص خواهد شد. در سال های اخیر پاس های زیاد و توجه به عرض زمین بین آلمان ها تبدیل به یک نکته ویژه شده است. برای مثال تیم هایی مانند دورتمند و وولفسبورگ اکنون فوتبالی مبتنی بر پاس پاس های پی در پی را ارائه می دهند. این نکته وقتی پررنگ می شود که بدانیم فوتبال آلمان در گذشته ماشینی بود اما در نهایت به سرزنی یک مهاجم نوک ختم می شد اما اکنون این فوتبال ماشینی تغییر فاز داده و به سردرگم کردن حریف به وسیله پاس های کوتاه می پردازد.

آلمان ها دیگر برای سرزنی مهاجمان تلاش نمی کنند بلکه با در اختیار گرفتن توپ و حضور در تمام فضاهای زمین یک بازی مالکانه را ارائه می دهند. شاید در رده باشگاهی، فوتبال آلمان به لحاظ نداشتن مهره هایی که دیگر تیم ها در اختیار دارند، توفیقی در سطح بین المللی نداشته باشند اما در این چند سال واقعا فوتبال چشم نوازی را از تیم های این کشور دیده ایم. حتی لیورپول با سرمربی آلمانی خود نیز فوتبالی متفاوت و زیباتر را در لیگ جزیره به نمایش می گذارد.

در رده ملی اما این ماجرا فرق دارد. تیم ملی آلمان با یک نگرش جدید، فوتبال به روز شده ای را ارائه می دهد. با این که این کار آلمان ها هنوز در ابتدای راه است و ممکن است کاستی هایی داشته باشد اما با این حال، در بین تمام کشورهای دنیا حرف اول را می زند و اگر بخواهیم قدرتمند ترین نوع فوتبال را در رده ملی معرفی کنیم، گزینه اول بدون شک تیم آلمان ها خواهد بود. قهرمانی بی چون و چرای آن ها در جام جهانی و حضور پرقدرت در یورو اثبات خوبی بر این موضوع خواهد بود. آلمان ها در یورو توسط فرانسه حذف شدند اما در همان بازی هم این آلمان بود که مالک همه چیز در زمین مسابقه بود ولی اسیر روی دیگر سکه فوتبال شد و نتیجه را از دست داد.

با این تفاسیر می توان گفت آلمان ها قصد دارند مبانی و اصول تیکی تاکا را با علم و دقت خودشان پیوند بزنند و روش و سبک جدیدی را به فوتبالشان تزریق کنند. آلمان یکی از کشورهایی است که به پرورش فوتبال از سنین پایه اعتقاد دارد و به همین خاطر مطمئنا در سال های آینده نوع خاص تر و قوی تری از فوتبال را در تیم ملی آلمان خواهیم دید. مانند آنچه که در جام جهانی2014 اتفاق افتاد و برزیل با 7گل، در مقابل فوتبال ماشینی آلمان زانو زد. اکنون فوتبال ماشینی آلمان دیگر حوصله سر بر و سرد نیست بلکه آن ها تبدیل به ماشین اسپورتی شده اند که هر بیننده ای از دیدن آن لذت می برد و مانشافت را تحسین می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز