وزارت ورزش و جوانان کارش را انجام خواهد داد؛

سلطانی فر: تاسیس فدراسیون توآی باعث پیشرفت رشته های رزمی می شود/ میزبانی مسابقات بین المللی به ورزش کشور کمک می کند

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۴:۴۰:۳۰
کد خبر: ۴۹۰۵۴۸
سلطانی فر: تاسیس فدراسیون توآی باعث پیشرفت رشته های رزمی می شود/ میزبانی مسابقات بین المللی به ورزش کشور کمک می کند
وزارت ورزش و جوانان گفت: جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی گسترده ای را برای حضور در میادین بین المللی و آسیایی انجام داده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان امروز با حضور در اولین مجمع عمومی جهانی توآی ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان که از کشورهای مختلف در این مجمع حضور پیدا کردند، اظهار داشت: خیلی خرسندیم که اولین مجمع عمومی را در ایران برگزار کردیم. کشور ایران با یک سابقه تاریخی و کهن در رشته های رزمی فعالیت خوبی از خود به جای گذاشته است و در ارتباطات فرهنگی و ورزشی رابطه دوستانه با اکثر کشورها برقرار نموده است. 

وی در ادامه افزود: قابلیت مردم ایران در رشته های مختلف در سالیان سال بر کسی پوشیده نیست به خصوص در رشته های رزمی که خیلی خوب کار کرده ایم. تأسیس فدراسیون توآی در سال 2016 و همچنین تأسیس فدراسیون جهانی این رشته باعث خواهد شد پیوندهای بیشتری بین ملل مختلف ایجاد شود. کشور ایران برنامه گسترده ای را برای حضور در رقابت های آسیایی و جهانی دارد و سعی داریم که با استفاده از تمام امکانات و تجربیات مشترک میزبانی خوب در رشته های مختلف باشیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدوارم طی مدتی که این میزبانان در ایران حضور دارند بتوانند دستاوردهای خوبی را با خود به کشورشان ببرند. وزارت ورزش و جوانان همه امکانات خود را به کار می گیرد که باعث رشد ورزش توآی در آسیا و جهان باشد.هر قدر بتوانیم با مراجع، سازمان‌ها و مجموعه‌های بین‌المللی ارتباط برقرار کرده و میزبانی کنیم یا حضور داشته باشیم، به نفع رشد و توسعه ورزش ما است. ضمن اینکه دراین نشست‌ها انتقال تجربه می‌کنیم زمینه همکاری را هم فراهم شده و باعث می‌شود ما بتوانیم از ظرفیتهای سایر کشورها نیز استفاده کنیم. باید به گونه‌ای عمل کنیم که هم از ظرفیت‌های داخلی و هم از ظرفیت‌های خارجی استفاده کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درباره حمایت از نامزدی علی کفاشیان برای هیات اجرایی فیفا گفت: ما از هر فرد ایرانی برای حضور در سمت های بین المللی که منافع ورزش و کشور را تامین کند حمایت می کنیم.

دکتر سلطانی فر در پاسخ به سوال خبرنگار برنا، مبنی بر اینکه میزبانی مجامع عمومی جهانی و آسیایی چقدر می تواند در پیشرفت ورزش ایران نقش داشته باشد اظهار داشت: قطعا هرچقدر بتوانیم در رشته های مختلف میزبانی در کشورمان داشته باشیم چه در برگزاری مسابقات و چه در نشست ها و مجامع ورزش ما در تمام جهان شناخته خواهد شد و به پیشرفتی که مدنظر ما است منجر خواهد شد.

وی درمورد برگزاری انتخابات برای فدراسیون‌های بدون رییس نیز گفت: تمام سعی ما بر این است که بتوانیم تا پایان سال انتخابات این فدراسیون‌ها را برگزار کنیم. البته بستگی به زمان و قانون دارد.

سلطانی‌فر درباره افزایش 21 درصدی بودجه وزارت ورزش و جوانان گفت: در حالی که میانگین رشد بودجه دستگاه‌های دیگر نصف این مقدار بوده، برای ما 21 درصد افزایش داشته است. البته این افزایش در مقایسه با رشد دستگاه‌های دیگر قابل توجه است اما فکر می‌کنم نباید به این قانع باشیم بلکه باید به دنبال استفاده از ظرفیت‌های قانونی دیگر برای افزایش درآمدها باشیم تا با فعال کردن اقتصاد ورزش شرایط و ساز و کاری فراهم شود بنگاه‌های اقتصادی، شخصیت‌های حقیقی و خیرین ترغیب به سرمایه‌گذاری در ورزش شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز