تجلیل رئیس کمیته ملی المپیک از بانوی شطرنج‌باز؛

هاشمی: اقدام انسانی و ارزشمند خادم الشریعه قابل تقدیر بود/ مطمئنا خودش هم فکر نمی کرد حرکتش چنین بازتابی داشته باشد

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۰:۵۶:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۸۴۰
هاشمی: اقدام انسانی و ارزشمند خادم الشریعه قابل تقدیر بود/ مطمئنا خودش هم فکر نمی کرد حرکتش چنین بازتابی داشته باشد
رئیس کمیته ملی المپیک در مراسمی از اقدام جوانمردانه بانوی شطرنج‌باز کشورمان تقدیر کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کیومرث هاشمی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسمی از ساراسادات خادم‌الشریعه، بانوی شطرنج باز کشورمان تجلیل کرد.

وی در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  مدال و عناوین ورزشی ممکن است روزی فراموش یا به کنج کلکسیون و موزه ها برود اما اخلاق و منش پهلوانی و حرکتهایی همانند حرکتی که خانم خادم الشریعه انجام داد همواره در اذهان می ماند و مورد توجه قرار می گیرد. در رشته کشتی ورزشکاران پرافتخارتر و مدال آورتر از تختی داشته ایم اما این منش و روحیه جوانمردانه این ورزشکار است که نام او را ماندگار و ابدی کرده. تا می توانیم باید روی هر چه بیشتر شدن این قبیل حرکات که چهره واقعی ورزشکاران ایران و مسلمان را نشان می دهد کار کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه یاد آور شد: همانطور که از گزارش خود ورزشکار و همچنین رئیس فدراسیون مشخص است برای این کار نه برنامه ریزی صورت گرفته بود و نه تصمیم تبلیغاتی وجود داشت. مطمئنا این اقدام برگرفته از ذات خودش بود و شاید این فکر را هم نمی‌کرد که حرکت او چنین بازتابی داشته باشد، همین مووضع هم باعث شد تا این حرکت ارزشمند و که از صمیم قبل و در راستای حرکتی انسانی و جوانمردانه بود انقدر نمود پیدا کند.

وی در پایان خطاب به خادم الشریعه گفت: حرکت خوب و ارزشمند شما در راستای ارزشهای دین اسلام و همچنین منشور المپیک بوده و من مجددا از شما به دلیل این اقدام ارزشمند تقدیر و تشکر می کنم و این اطمینان را می دهم که در اولین فرصت بعد از ارسال اطلاعات و منابع لازم از سوی فدراسیون، مکاتبات تکمیلی جهت معرفی شما به کمیته بین المللی المپیک جهت دریافت عنوان ورزشکار جوانمرد و با اخلاق سال را مجدانه پیگیری کنیم.

در ادامه پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج نیز ضمن تقدیر از حمایتهای همیشگی کمیته ملی المپیک از این رشته اظهار داشت: ما نیز به نوبه خود و خانواده بزرگ شطرنج از حسن توجه همیشگی جنابعالی سپاسگذاریم و از پیام پر از مهر و محبت جنابعالی که باعث دلگرمی این ورزشکار باخلاق ، خانواده و مجموعه فدراسیون شد تقدیر و تشکر می کنیم.

در پایان این نشست لوح تقدیر و هدیه ای از سوی رئیس کمیته ملی المپیک به سارا خادم الشریعه اقداء گردید.

نظر شما