هفته سیزدهم لیگ برتر؛

نمادهای آبی در نبرد پرحاشیه/ قلعه‌نویی به علی رسید!

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۰۲۶
نمادهای آبی در نبرد پرحاشیه/ قلعه‌نویی به علی رسید!
مهمترین مسابقه هفته سیزدهم تحت تاثیر حاشیه های زیادی قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، استقلال به حساسترین ایستگاه نیم فصل اول رسید. بیش از هرچیز باید گفت رسیدن علیمنصور و امیرپاشا جذابترین موضوع این بازی خواهد بود. ایندو مربی تا کنون 4بار مقابل هم قرار گرفته اند و جالب است که قلعه نویی در استقلال مقابل نفت منصوریان شکست خورده اما دو بار با سپاهان و تراکتورسازی، پاس و نفت منصوریان را شکست داده است.

سوای این آمار، تقابل دو نماد تعصب استقلال برای جذاب بودن این مسابقه کافی است.  ایندو مربی زمانی جزو بازیکنان محبوب سکوهای آبی بودند و تعصبشان برای هواداران استقلال نمونه بود. زمانی منصوریان آرزو داشت روی نیمکت استقلال بنشیند و حالا روی این نیمکت مقابل پرافتخارترین مربی استقلال قرار می‌گیرد.

علاوه بر منصوریان، مهدی رحمتی نفر دومی است که مقابل قلعه نویی قرار می‌گیرد. شاید منصوریان و قلعه نویی رابطه دوستانه و صمیمی داشته باشند اما به هیچ وجه نمی توان رابطه ای گرم و صمیمی بین رحمتی و قلعه نویی متصور شد. البته درگذشته ایندو نفر رابطه خوبی با هم داشتند و رحمتی در تیم های دیگری به جز استقلال هم از بازیکنان مورد اعتماد قلعه نویی بود اما مشخص نشد چرا این رابطه به یکباره شکرآب شد.

حضور کرار جاسم مقابل تیمی که اورا متهم به بی انضباطی کرد نیز حساسیت های بازی را بالا خواهد برد. ضمن اینکه تراکتورسازی مهاجمی را دارد که با پیراهن مس کرمان در جام حذفی استقلال قلعه نویی را نابود کرد و حالا در تیم قلعه نویی مقابل استقلالی به میدان می‌رود که روزی دوست داشت پیراهنش را برتن کند!

ضمن اینکه شاید هواداران تراکتور به خاطر ماجرای قهرمانی دوسال پیش خاطره تلخی از منصوریان داشته باشند.

درتیم منصوریان هم بختیار رحمانی مقابل تیم سابق خودش قرار می‌گیرد. او که سال گذشته از مهره های کلیدی و خلاق تراکتور محسوب می‌شد در این فصل هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و باید دید این مسابقه چه تاثیری روی انگیزه‌اش خواهد گذاشت.

همه این ها تقابلات مهم این بازی هستند و بحث فنی این مسابقه قطعا زیرسایه این تقابلات قرار خواهد گرفت. واقعیت این است که این بازی آنقدر حاشیه دارد که بتوان ساعت ها و روزها در مورد آن صحبت کرد اما باید دید که دوتیم از بعد فنی پس از 12هفته در کجا قرار دارند.

تراکتورسازی با نفراتی که جذب کرد، نشان داد امسال فقط به جام فکر می‌کند.این تیم قدرت زیادی در بخش هجومی دارد.حضور سروش رفیعی در مرکزثغل قرمزهای تبریز بار خلاقیت در طراحی حملات را بالا برده است. ضمن اینکه محمد ابراهیمی قدرت زیادی به جناح چپ این تیم می‌دهد و سمت راست تراکتور هم با وجود ایرانپوریان نه مشکلی در دفاع خواهد داشت و نه در حمله! خط حمله این تیم هم که با وجود ادینیو و حاتمی از قدرت تمام کنندگی بالایی برخوردار است. درفاز دفاعی نیز مهدی کیانی و محمدنوری هافبک های دفاعی هستند که هم تخریب بازی حریف و هم تبدیل دفاع به حمله را بلدند. ضمن اینکه حضور خالدشفیعی  قلب دفاع را محکم می‌کند و سمت چپ خط دفاع نیز با سعیدآقایی مطمئن خواهد بود.

تراکتورسازان بهترین خط حمله لیگ هستند و دومین خط دفاعی لیگ را نیز در اختیار دارند. آن‌ها مهمان تیمی هستند که خط حمله خوبی دارد اما در دفاع آمار خوبی ندارند. 11گل خورده در 12بازی اصلا از جانب استقلال قابل قبول نیست. این تیم اگر مهدی رحمتی را نداشت بدون شک گل های خورده بیشتری را هم ثبت می‌کرد. اما منصوریان توانسته هارمونی خوبی بین نفرات جلویی تیمش ایجاد کند. استقلال بازیکنان سرعتی را در اختیار دارد و به کمک آن‌ها می‌تواند به سرعت هر سازمان دفاعی را به هم بریزد. یعقوب کریمی، جابرانصاری و محسن کریمی کیفیت خوبی را به حرکت رو به جلوی آبی‌ها می‌دهند. ضمن اینکه حضور امید ابراهیمی و فرشیداسماعیلی قدرت جنگندگی و توپگیری استقلال را در میانه زمین بالا می‌برد. در خط حمله نیز، کاوه رضایی کم کم به شرایط ایده‌آل نزدیک می‌شود و علی قربانی هم نشان داده علیرغم جوانی، تمام کننده خوبی برای تیم منصوریان است.

با این تفاسیر باید روز جمعه شاهد یک بازی سرعتی باشیم و با توجه پتانسیل بالای دو تیم در فاز تهاجمی، می‌توان انتظار یک بازی جذاب و حتی پرگل را داشت. استقلال اگر موفق به شکست دادن تراکتورسازی شود، خودش را به جمع 20تایی های جدول اضافه می‌کند و علاوه براین تیم قلعه نویی از صدر دور می‌شود اما شکست آبی‌ها در این بازی شاید فشارها و انتقادات را بیشتر از قبل کند. تراکتور علاوه بر انگیزه‌های که به خاطر روبرو شدن با استقلال دارد، برای صدرنشینی و قهرمانی دوست ندارد حتی در این بازی به تساوی برسد. باید دید در شامگاه جمعه بازی سیزدهم کدام تیم را خوشبخت خواهد کرد.

 استقلال– تراکتورسازی /  جمعه 95/9/19- ورزشگاه آزادی-ساعت 16:20

داور: بیژن حیدری / کمک‌ها: رضا سخندان - محمدرضا ابوالفضلی / داورچهارم: اشکان خورشیدی / ناظر: فریدون اصفهانیان

نظر شما