حالا می‌توان مدعی بود؛

تراکتور دنده عوض کرد/ پیش به سوی قهرمانی

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۶۶۵
تراکتور دنده عوض کرد/ پیش به سوی قهرمانی
برد قرمزهای تبریز در ایستگاه سیزدهم لیگ برتر نقطه عطفی در حرکت این فصل آنهاست.

گروه ورزشی خبرگزاری برنا

بازی جذاب استقلال برابر تراکتورسازی، سوای سودی که برای تیم مهمان داشت، پیام خوبی هم برای اهالی فوتبال و به خصوص هواداران تراکتورسازی بود. قرمزهای تبریز با بازی تیمی خود توانستند تسلط خوبی روی میدان داشته باشند. آن‌ها به سرعت هجومی می‌شدند و دروازه استقلال را تهدید می‌کردند. این هجومی شدن البته برای آن‌ها به راحتی صورت می‌گرفت چرا که حفظ توپ در مناطق پرفشار و همچنین سرعت در جریان دادن به بازی، عاملی بود که از جانب بازیکنان این تیم رعایت می‌شد و ابزار خوبی بود که بتوانند بازی خودشان را به استقلال دیکته کنند.

بازیکنان تراکتور یاد گرفته‌اند که به صورت گروه‌های سه-چهار نفره و حتی بیشتر، توپ را با سرعت و دقت بین خودشان رد و بدل کنند تا علاوه بر برهم زدن نظم تیمی حریف و جمع کردن بازیکنان آنها در یک منطقه، فرصت بازشدن تیم خودی و استفاده از فضاهای خالی شده حریف را به دیگر بازیکنان تیم بدهند. سرعتی بودن بازیکنان تراکتور به قلعه‌نویی کمک می‌کند تا بهره بیشتری از این روش بگیرد. بازیکنان تراکتور در فاکتور سرعت نمره خوبی دارند و همین کافیست تا بتوانند حمله‌های زهرداری را مقابل هرتیمی طراحی کنند.

بازی تراکتور در اوایل فصل چنگی به دل نمی‌زد اما آن‌ها رفته رفته انسجام تیمی خود را پیدا کردند و با اینکه تغییراتی در این تیم به وجود آمد، اما قلعه نویی توانست به سرعت در تیمش هارمونی ایجاد کند به طوریکه موتور تراکتور از هفته سوم گرم شد و آن‌ها توانستند در 11بازی 7برد را ثبت کنند. تجربه بالای تک تک بازیکنان این تیم عامل مهمی است که یک فوتبال مالکانه را از جانب آن‌ها شاهد باشیم چرا که کنترل بازی حریف هم در کارهای تیمی تراکتور دیده می‌شود و این پختگی تیمی حاصل یکدست بودن 11بازیکن داخل زمین است.

با این تفاسیر باید گفت، بازیکنان تراکتور وارد مسیر تیم بودن شده‌اند. شاید نقص‌هایی در اجرای برنامه های تیمی داشته باشند اما مشخص است که تمرین‌ها و بازی‌های 12ایستگاه پشت سراین تیم موثر بوده است. نوعی بلوغ تاکتیکی در قرمزهای تبریز دیده می‌شود که نشان می‌دهد آن‌ها نسبت به اوایل فصل پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و حالا به راحتی می‌توان از مدعی بودن آن‌ها صحبت کرد. بازی مقابل استقلال را باید نقطه عطفی دانست در مسیر حرکتی این فصل تیم اول شهر تبریز. حالا از آن‌ها انتظار می‌رود که بازی مقابل استقلال را با کیفیت بهتری در مسابقات آینده ارائه دهند. مردان قلعه‌نویی توانستند در هفته سیزدهم  بازی را به نمایش بگذارند که مشخصا از بازی‌های پیشین این تیم کاملتر بود. به عبارت دیگر بازی دیروز مانند دنده‌ای بود که به حرکت یک خودرو قدرت و سرعت بیشتری می‌دهد و به خاطر همین قلعه‌نویی باید بیشتر از قبل مواظب تیمش باشد تا این شتاب حفظ و حتی بیشتر هم بشود. تراکتور تبریزی حالا هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی نام خود را به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی حک کرده‌ و با توجه بیشتر به این تیم می‌توان نماینده شایسته‌ای را هم راهی لیگ قهرمانان قاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز