جلسه کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی تکواندو-باکو؛

دکتر چو: به توسعه بیشتر تکواندو در جهان نیاز داریم

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۴:۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۹۱۹۸۶
دکتر چو: به توسعه بیشتر تکواندو در جهان نیاز داریم
فدراسیون جهانی تکواندو به منظور حضور ورزشکاران در مرکز تصمیم گیری تکواندو، جلسه یک روزه کمیته ورزشکاران این رشته المپیکی را در هتل "بادامدار" باکو برگزار کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نخستین جلسه کمیته ورزشکاران WTF با حضور رییس و دبیرکل فدراسیون جهانی تکواندو و یوسف کرمی قهرمان پرافتخار کشورمان در محل هتل "بادامدار" باکو برگزار شد.

دکتر«چو» رییس فدراسیون جهانی تکواندو طی سخنانی گفت: کمیته ورزشکاران بعد از چند سال که فعالیتی نداشت مجددا با هدف «شنیدن صدای ورزشکاران» فعالیت خود را از سر گرفته است. ما برای توسعه بیشتر این رشته در جهان نیاز به مشارکت بیشتر قهرمانان و ورزشکاران داریم.

"جین بانگ یانگ" مدیر اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو با بیان اینکه فدراسیون جهانی پیشرفت رضایت بخشی در جهت شفاف سازی در سیستم امتیاز دهی داشته است گفت: متاسفانه مسابقات همچون گذشته مبارزه‌ای و هیجانی نیستند. فدراسیون جهانی تصمیم دارد با برنامه ریزی مناسب و استفاده از نظرات ورزشکاران و مربیان مسابقات را برای رسانه‌ها و تماشاچیان جذاب‌تر کند و همچنین زندگی ورزشکاران را بعد از دوران قهرمانی ارتقا بخشد.

کمیته ورزشکاران متشکل از یک ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن از هر قاره است که از قاره آسیا یوسف کرمی به عنوان عضو این کمیته معرفی شده است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، تا پایان سال 2020، کمیته ورزشکاران دوبار در سال تشکیل جلسه خواهد داد، دو نفر از اعضای کمیته ورزشکاران با رای گیری الکترونیکی در ماه آوریل به عنوان اعضای شورای فدراسیون جهانی انتخاب خواهند شد.

«آدام دانبوی» و «مهمانه عثمان» از نیجریه، «یوسف کرمی» از ایران، «کیم یون هی» از کره جنوبی، «ماریوستوس» از یونان ورزشکاران حاضر در این جلسه بودند که ریاست آن هم برعهده «پاسکال ژنتیل» فرانسوی بود.

یوسف کرمی یکی از پرافتخارترین تکواندوکاران کشورمان که به عنوان نماینده قاره آسیا دراین جلسه حضور داشت پیشنهاد طراحی و اختصاص نشان خاص برای قهرمانان جهان و المپیک از سوی فدراسیون جهانی برای معرفی هرچه بیشتر این ورزشکاران در محافل عمومی مطرح کرد. وی همچنین پیشنهاد داد از سوی فدراسیون جهانی تکواندو قانونی برای بیمه عمر قهرمانان المپیک و ورزشکاران جهانی در نظر گرفته شود و کشورهای آفریقایی نیز که توان مالی کافی برای حضور در مسابقات را ندارند از سوی WTF حمایت شوند.

در پایان این جلسه ورزشکاران درباره تقویم مسابقات، برگزاری مسابقات، قوانین و امنیت ورزشکاران به بحث و گفتگو پرداختند و نظرات و پیشهادات خود را برای ارتقا هریک از این حوزه‌ها اعلام کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز