بررسی بهترین گلزنان لیگ شانزدهم؛

تبریزی، آقای گل بدون پنالتی/ شتاب انصاری در دور شدن از طارمی

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۰۸۱
تبریزی، آقای گل بدون پنالتی/ شتاب انصاری در دور شدن از طارمی
مقایسه گلزنی در فصل گذشته با 13هفته فصل جاری نشان می دهد تیم های لیگ برتر کیفیت بهتری در کارهای تهاجمی به خود گرفته اند.

گروه ورزشی خبرگزاری برنا

به نظر می رسد در لیگ شانزدهم وضعیت گلزنی تیم‌ها بهتر از فصل گذشته باشد. اکنون ما در لیگ برتر یک 10گله، یک 9گله و یک 7گله را می‌بینیم که در 13هفته آمار خوبی را از خود به جا گذاشته‌اند در حالیکه در پایان فصل قبل 16، 11 و 10 گل، آمار برترین گلزنان لیگ بود.

امسال لیگ برتر یک مهاجم عجول را در صدر جدول گلزنان خود دارد. ساسان انصاری از هفته پنجم به فولاد اهواز اضافه شد و توانست در 8بازی، 10گل به ثمربرساند. انصاری در احیا شدن فولاد و صعود چشمگیر این تیم از انتها به رتبه پنجم جدول نقش پررنگی داشته است. او 4گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمررسانده و همچنین یک هت‌تریک را تا پایان هفته سیزدهم در کارنامه اش دارد. انصاری درپایان فصل گذشته تنها 9گل رابه ثمررسانده بود.

پس از انصاری، مرتضی تبریزی با 9گل در 6بازی، دومین گلزن فعلی لیگ شانزدهم به شمار می‌رود در حالیکه در پایان فصل گذشته تنها 7گل را برای تیمش به ثمررسانده بود. تبریزی در پایان 13هفته، یک هت‌تریک و یک دبل را در کارنامه این فصل خودش ثبت کرده و نکته جالب در مورد او این است که تمام گل‌های خود را در جریان بازی به ثمررسانده و اصلا زننده ضربه پنالتی نبوده است. او به همراه رجب زاده از عاملان موثر رسیدن ذوب آهن به رده سوم جدول است.

محمدقاضی را دایی احیا کرد و او حالا موثرترین مرد نفت پس از ایمان مبعلی است. قاضی در فصل گذشته تنها 5گل را به ثمررساند و این تصوررا به وجود آورد که دوران خاموشیش فرارسیده اما حالا با 7بار گلزنی در 6بازی سومین گلزن لیگ برتر به حساب می‌آید. قاضی یک دبل را در کارنامه دارد و همچنین 2گل خود را از روی نقطه پنالتی زده و به این ترتیب امتیازات خوبی را برای نفت تهران جمع آوری کرده است.

به جز این سه نفر، مهاجم 38ساله ذوبی‌ها هم از گلزنان موثر لیگ امسال به حساب می‌آید. رجب زاده در 4بازی 6گل را برای سیزهای اصفهان به ثمررسانده که تنها یکی از آن‌ها از روی نقطه پنالتی زده شده. رجب زاده هم یک هت‌تریک را به نام خودش ثبت کرده است. او در پایان فصل گذشته، 6گل زده بود به نظر می‌رسد امسال شرایط بسیار بهتری دارد.

دیگر مهاجم 6گله لیگ برتر، مهاجم جوان پرسپولیس است. مهدی طارمی با گلی که به پدیده زد، 6گله شد. او این گل‌ها را در 5بازی به ثمررسانده و یک دبل نیز در کارنامه‌اش دارد. طارمی فصل گذشته با16گل آقای گل شد و حالا بیشتر از یک سوم گل‌های سال گذشته خود را ثبت کرده است.

6گلزن برتر لیگ تا پایان هفته سیزدهم، با 38گل زده، یک‌ششم کل گل‌های 13هفته لیگ شانزدهم را به نام خود ثبت کرده‌اند. در مجموع در لیگ امسال 228گل در 104بازی به ثمررسیده که نسبت به 502گل در 240 بازی فصل گذشته آمار امیدوار کننده‌ای به حساب می‌آید و با این تفاسیر می‌توان گفت که وضعیت گلزنی در لیگ امسال بسیار بهتر از فصل گذشته است و این مساله نشان دهنده با کیفیت شدن تیم‌های فوتبال کشورمان در کارهای تهاجمی است.

نظر شما