بررسی نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان

استقلال خوزستان؛ لستر ایران در آسیا؟!

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۰:۳۸:۳۲
کد خبر: ۴۹۲۲۷۲
استقلال خوزستان؛ لستر ایران در آسیا؟!
قهرمان فصل قبل فوتبال ایران، امسال را خوب شروع نکرد و بعد از آن هم نتوانست در مسیر درست قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه هفته جاری در مالزی قرعه کشی می شود و نمایندگان کشورمان حریفان خود را در این مسابقات خواهند شناخت.

لستر ایران همانند مدل انگلیسی خود پس از قهرمانی حال و روز خوبی در لیگ جدید ندارد. استقلال خوزستان قهرمان فصل قبل فوتبال ایران، امسال را خوب شروع نکرد و بعد از آن هم نتوانست در مسیر درست قرار بگیرد. این تیم پس از تساوی با تراکتورسازی و شکست همنام تهرانی، هوادارانش را امیدوار کرد که موفقیت فصل قبل را تکرار می‌کند اما باخت به سپاهانی که خودش هم هنوز جمع و جور نشده بود، آغاز پسرفت استقلال خوزستان شد. سه تساوی پی‌درپی و بعداز آن باخت به پیکان، آبی جنوبی را چنان تضعیف کرد که در جام حذفی هم توسط نفت و گاز گچساران حذف شد! 

برد خانگی مقابل ماشین سازی می‌توانست نقطه بازگشت قهرمان به لیگ باشد اما تساوی ناخواسته مقابل پرسپولیس و باخت به ذوب‌آهن بازهم این تیم را به حالت قبلی برگرداند. 

آنها در ایستگاه یازدهم نتوانستند دربازی خانگی مقابل سیاه جامگان نیز امتیاز بگیرند و یک تساوی دیگر بحران تیم پورموسوی را بیشتر کرد. برد بیرون از خانه مقابل سایپا با باخت در دربی اهواز بی تاثیر شد تا این تیم را اکنون با 15 امتیاز در رده دهم جدول ببینیم.

بهترین خط دفاعی لیگ پانزدهم با از دست دادن فرناندو دخسوس حالا 17 گل را کیسه خودش می‌بیند و حتی 16 گلی که مهاجمان این تیم به ثمررسانده‌اند نیز نتوانسته تفاضل استقلال را از حالت منفی خارج کند.

در تیم آبی خوزستانی، رحیم زهیوی کلیدی ترین مهره به حساب می‌آید. او با 5گل و 4پاس گل نقش مهمی در گلزنی‌های تیمش داشته است. پس از او بیت سعید با 4گل دومین گلزن استقلال خوزستان است. 

قهرمان فصل گذشته با این شرایط و درحالیکه هم سرمربی خود را و هم مهره های موثر دفاعی مانند موسی کولی‌بالی را از دست داد، باید به عنوان نماینده اول ایران در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. 

این تیم مانند خیلی از تیم‌های جنوبی با مشکلات مالی زیادی مواجه است و اگر این معضل هرچه زودتر حل نشود، نه تنها نباید انتظار موفقیت حداقل در مرحله گروهی لیگ‌ قهرمانان را از آنها داشت بلکه حتی ممکن است در پایان فصل، باز هم از سهمیه اهواز در لیگ برتر کم شود!

با این حال هواداران آبی خوزستان امیدوارند این تیم همانند لستر اگرچه در لیگ موفق نبوده اما در مسابقات قاره‌ای درخشان ظاهر شود و با کسب نتایج خوب حداقل از گروهش صعود کند!

ابراهیم تهامی، پیشکسوت فوتبال خوزستان، با بیان اینکه استقلال خوزستان همانند سال گذشته نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد، گفت:  استقلال خوزستان تیم جوان و با نشاطی است که می تواند در لیگ برتر به نتایج بهتری برسد.

وی با اشاره به اینکه برای حضور موفق در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیاز به برنامه ریزی مناسب است، افزود: استقلال خوزستان به عنوان نماینده ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کند و باید نقاط ضعف خود را در این دوره از رقابت ها برطرف کند تا به نتایج مطلوبی برسد.

تهامی با تاکید بر اینکه استقلال خوزستان با مشکلات مالی مواجه است، اضافه کرد: با توجه به اینکه این تیم قهرمان فصل گذشته قهرمان لیگ  برتر شد اما به دلیل مشکلات مالی بازیکنان خوب خود را در این فصل از دست داد.

وی در پایان گفت: اگر استقلال خوزستان با این وضعیت به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برود نمی تواند انتظارات را برآورده کند. تیم با رفع مشکلات مالی می تواند بازیکنان مورد نیاز  را خریداری کند تا نقاط ضعف تیم برطرف شود.

نظر شما