در دیدار اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با وزیر ورزش و جوانان؛

تابش: حضور سلطانی فر نقطه قوت ورزش کشور است

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۰:۳۱:۵۵
کد خبر: ۴۹۲۲۸۹
تابش: حضور سلطانی فر نقطه قوت ورزش کشور است
محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون ورزش حضور سلطانی فر در وزارت ورزش را نقطه قوت ورزش کشور دانست و پیش بینی کرد این حضور اثرات مثبتی به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا تابش در نشست اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با وزیر ورزش و جوانان که شنبه شب برگزار شد، با اشاره به سوابق ورزشی و علاقمندی اعضای فراکسیون ورزش، نقطه قوت این فراکسیون را تخصص گرایی، آرمان گرایی، رعایت اصول پهلوانی و همچنین پرداختن به متن و پرهیز از حواشی ورزش دانست.

تابش با تاکید بر این که فراکسیون ورزش باید یار ورزش باشد، رویکرد این فراکسیون را مداخله کمتر و حمایت های بیشترعنوان کرد.

دکتر تابش، از حضور دکتر سلطانی فر در راس وزارت ورزش و جوانان ابراز خرسندی کرد و حضور او را نقطه قوت ورزش کشور دانست: دکتر سلطانی فر تجارب اجرایی ارزنده ای در سطوح مختلف داشته اند، مدیریت در استانها را هم تجربه کرده اند، در سازمان تربیت بدنی منشأ خدمات خوبی بوده اند و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را هم به خوبی مدیریت کرده اند. ایشان مدیری مجرب، متعهد و کارآمد هستند و چون در عرصه های مختلف منشأ خیر و اثر بوده اند در ورزش هم حضورشان با اثرات مثبتی همراه خواهد بود.

نماینده مردم اردکان سپس به اهمیت این نشست ها در راستای حل مشکلات ورزش اشاره کرد و استمرار این نشست ها را با موضوعات مشخص و دستور کار معین به سود ورزش کشور عنوان کرد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: یکی از مهمترین چالشهای ورزش ضعف در قانون این وزارتخانه است که به٤٤سال پیش باز می گردد. به طوری که ساختار این وزارتخانه هم منبعث به قانون ٤٤ سال قبل است که باید در زمینه قانون جدید اقدام جدی صورت گیرد.

دکتر تابش به عدم وجود دیپلماسی ورزش کشور نیز اشاره و خواستار تعامل وزارت ورزش و جوانان با وزارت امورخارجه در راستای تدوین دیپلماسی مناسب در این عرصه شد.

محمدرضا تابش، حضور نمایندگان ایران در مجامع بین المللی را به سود ورزش کشور دانست که می تواند موجبات احقاق حق ورزش ایران شود.

وی دور کردن ورزش از آفت سیاست زدگی را به منظور فراهم شدن محیط همراه با آرامش برای توسعه ورزش مهم بر شمرد و به حضور افراد در بخش های مختلف ورزش با رویکرد تخصص گرایی و شایسته سالاری تاکید کرد.

دکتر تابش همچنین واگذاری باشگاه های ورزشی از جمله پرسپولیس و استقلال را به بخش خصوصی مهم دانست و گفت: واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی می تواند یک نقطه مثبت برای دولت یازدهم تلقی شود.

رییس فراکسیون ورزش تشکیل کانونهای هواداری با یک دستورالعمل مشخص را پیشنهاد داد که هواداران نیز دارای حق باشند.

وی همچنین تشکیل مجمع باشگاه داران و کمک آنها برای مبارزه با فساد در ورزش را نیز مطرح کرد و اظهار داشت: مبارزه با فساد در کشور باید از ورزش کشور شروع شود.

دکتر تابش در بخشی دیگر از سخنانش، بیمه کردن ورزش کاران حرفه ای به منظور پشتوانه سازی برای دوران سالمندی آنها و همچنین ایجاد شرایط مساعد برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان وزارت ورزش و جوانان را نیز از کارهای مهمی برشمرد که باید پیگیری شود.

محمدرضا تابش در پایان ایجاد شرایط مناسب تشویقی از جمله معافیت مالیاتی برای صنایعی که حامی مالی ورزش می شوند را، خواستار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز