بررسی نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان

پرسپولیس؛ بازگشت طوفان سرخ به آسیا

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۲۳:۰۶:۰۶
کد خبر: ۴۹۲۳۱۲
پرسپولیس؛ بازگشت طوفان سرخ به آسیا
تیم فوتبال پرسپولیس می تواند از اعتبار ایران در آسیا دفاع کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه در مالزی قرعه کشی می شود و نمایندگان کشورمان حریفان خود را در این مسابقات خواهند شناخت.

پرسپولیس تیم بدون باخت لیگ شانزدهم از همان هفته اول نشان داد برای تک تک امتیازات این فصل چنگ و دندان تیز کرده است. قرمزهای تهران فصل قبل برای نهمین سال بدون جام ماندند و حتی موفق نشدند سهمیه مستقیم کسب کنند تا امسال با حرص بیشتری فصل را آغاز کنند. برد خفیف مقابل سایپا و پس از آن  تساوی خانگی با فولادی که ابتدای فصل حال و روز خوبی نداشت، این تصور را به وجود آورد که پرسپولیس در ادامه مسابقات به مشکل می‌خورد و دیگر از آن تیم خوب لیگ پانزدهم خبری نخواهد بود. اما این تیم در ادامه مسابقات موفق شد در 11بازی 22امتیاز را کسب کند تا صدر جدول را در چنگ خود ببیند.

با این وجود این تیم از 8پیروزی، 5برد با نتیجه 1بر0 را به ثبت رسانده که 4تای آن‌ها در تهران بوده است و یک برد 2بر1 هم در مشهد به دست آوردند. پرسپولیس از مجموع 5تساوی، 3تساوی بدون گل و 3تساوی 1-1 را به ثبت رسانده و تنها نتایج خوب این تیم دو برد 3بر1 مقابل سپاهان و 3بر0 مقابل نفت تهران است و این موضوع برای تیمی که ادعای هجومی بودن دارد اصلا قابل قبول نیست. پرسپولیس با وجود مهاجمان و هافبک‌های تند و تیز و هماهنگی که دارد در گلزنی موفق نیست و 15گل در 13بازی نمی‌تواند آمار خوبی برای تیم برانکو باشد آن هم در حالیکه تراکتور و ذوب آهن 21گل را وارد دروازه حریفشان کرده‌اند و حتی همشهری آن‌ها نیز با تمام مشکلاتی که دارد در امر گلزنی توفیق بیشتری داشته است.

اما در فاز دفاعی، باید قرمزها را قدرتمند توصیف کرد. آن‌ها در 13بازی تنها 4گل دریافت کرده‌اند و این آمار بسیار خوبی برای آن‌هاست و این امیدواری را به هواداران می‌دهد که پرسپولیس اگر گل نمی‌زند اما امکان گل خوردنش هم نزدیک به صفر خواهد بود. انسجام خوب مهره های دفاعی و همچنین حضور دو دروازه‌بان آماده در این تیم اطمینان زیادی به کادر فنی بابت بسته ماندن دروازه می‌دهد. قرمزها بر خلاف لیگ در جام حذفی هیچ شانسی نداشتند. آن‌ها در جام حذفی با یک غافلگیری و شگفتی به تمام معنا، توسط قشقایی شیراز حذف شدند تا یک جام را در فصل جاری، خیلی زود از دست بدهند.

به هرحال  پرسپولس نشان داده حداقل در نتیجه گیری موفق است. این تیم اگرچه نمی‌تواند راحت به گل برسد اما آنقدر موقعیت می‌سازد که در نهایت به گل برسد! قرمزهای پایتخت اکنون با 29امتیاز در صدر فوتبال حرفه‌ای تیم اول آسیا قرار دارد و باید از آن‌ها انتظار داشت که نماینده شایسته‌ای برای ایران باشند. حالا که شانس به آن‌ها روی آورده و سهمیه عراق به ایران رسیده، باید با قدرت و کیفیت بیشتری برای مسابقات آسیایی آماده شوند. پرسپولیس سه سال است که در آسیا حاضر نبوده و پیش از آن هم در همان مرحله گروهی حذف شده و حالا موقعیت خوبی برای این تیم به وجود آمده تا طلسم آسیایی را بشکند و از اعتبار باشگاهی ایران دفاع کند.

محمد پنجعلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درخصوص شرایط این تیم در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

وی با اشاره به حضور سرخپوشان در لیگ قهرمانان اظهار داشت: پرسپولیس در مدتی که برانکو در این تیم حضور داشته به شرایط خوبی رسیده است. این تیم علاوه بر بازیکنان اصلی که در زمین بکار می‌گیرد در نیمکت نیز از بازیکنان خوبی بهره می‌برد که هر بار که وارد زمین می‌شوند با بازیکنان اصلی فرق ندارند.

پنجعلی ادامه داد: در بازی‌های آسیایی کار خیلی فرق می‌کند و با توجه به اینکه سطح فوتبال آسیا بالا رفته تمام تیم‌ها به دنبال مطرح شدن در جام باشگاه‌های آسیا هستند. از این‌رو پرسپولیس نیز باید تیم خود را تقویت کند و در پست‌هایی که مقداری ضعف دارد بازیکنانی را جذب کند. ویترین آسیا، جام باشگاه‌ها است و باید برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها بهترین شرایط را فراهم سازیم. با وجود برانکو تیم پرسپولیس متحول شده و در دو سال گذشته بازی‌های بسیار زیبایی را از این تیم شاهد بوده‌ایم. سطح فوتبال پرسپولیس از لیگ برتر بالاتر است ولی با این وجود برای حضور مقتدرانه در آسیا این تیم باید تقویت شود.

وی در پاسخ به این سوال که این تیم در چه پستی احتیاج به جذب بازیکن دارد، خاطرنشان ساخت: یکی از پست‌هایی که باید حتما برانکو بازیکنی را جذب کند در خط دفاعی است که تیم بازیکن جایگزینی را ندارد و اگر یکی از مدافعان دچار مصدومیت شود کار پرسپولیس سخت خواهد شد. همچنین در خط حمله نیز این تیم احتیاج به تقویت دارد چون در این فصل نتوانسته آمار گلزنی خوبی همچون فصل گذشته از خود نشان دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز