نفت تهران-استقلال تهران؛

دایی و علی به آخر پاییز رسیدند/ سهمیه مستقیم در انتظار برنده دربی!

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۲:۴۶:۱۲
کد خبر: ۴۹۵۴۷۵
دایی و علی به آخر پاییز رسیدند/ سهمیه مستقیم در انتظار برنده دربی!
شهر تهران در شب یلدا، شاهد یک بازی مهم و سرنوشت ساز خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دربی تهران در یک چهارم جام حذفی سی‌ام  را باید حساس ترین بازی این تورنمنت تاکنون دانست. در تمام مراحل قبلی مسابقه ای نبوده که دو تیم مدعی لیگ مقابل هم قرار بگیرند و حالا دوتیم نو شده سال95، در چهارمین ایستگاه حذفی به هم رسیدند تا بالاخره تنور جام حذفی هم داغ شود.

نفت تهران امسال با علی دایی به کلی عوض شده و خیلی خوب توانسته نامش را به عنوان یکی از مدعیان جدی فوتبال کشورمان مطرح کند. تحولات نفت دایی حتی شامل پیراهن های این تیم هم شده و تیمی که تا فصل قبل قناری تهران بود اکنون دومین قرمز تهران است و باید به  مصاف آبی‌ترین تیم ایران برود! این تصور بود که نفت با جدا شدن بیرانوند، سیدجلال، پادوانی و حتی علی قربانی، تیم نفت  در لیگ شانزدهم یک تیم معمولی خواهد بود اما مردان دایی در همان بازی اول مقابل همین استقلال، نشان دادند که حتی از فصل قبلشان نیز ترسناک تر خواهند بود. این تیم یک مهندس به روز شده را در ترکیب خود دارد. ایمان مبعلی که می رفت به دوران غروبش وارد شود، با آمدن دایی دوباره همین بازیکنی شد که از او انتظار می‌رفت و حتی می‌توان گفت بهتر و باکیفیت‌تر هم شده و قطعا این آمادگی بالای او برای استقلال دردسرساز خواهد شد. به جز او محمدقاضی، مهاجم اسبق استقلال نیز دوباره روزهای اوج را تجربه می‌کند. گلزنی‌های قاضی، کمک زیادی به نفت کرده تا هم در لیگ و هم در حذفی، بردهای با ارزشی را به دست آورد. علاوه بر ایندو استقلالی اسبق، میلادفخرالدینی هم انگیزه‌های زیادی خواهد داشت تا نشان دهد جای او در استقلال خالی است. تقابل احتمالی او با زکی‌پوری که مصدومیت‌ها برای او تبدیل به  فرصت شده  تا خودش را به منصوریان نشان دهد، قطعا دیدنی خواهد بود و به نظر می‌رسد این جناح، اصلا سرنوشت سازترین  منطقه زمین باشد. بررسی تیم نفت در هر پست و همچنین عملکردتیمی آن، به خوبی ثابت می‌کند آمدن علی دایی تاثیرچشمگیری در پیشرفت این تیم داشته است و اگر به این نکته توجه کنیم که دایی زمان زیادی هم برای بستن و آماده کردن تیمش نداشته، نقش او را پررنگ‌تر می‌بینیم.

درطرف مقابل، منصوریان مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. نقطه درخشان کارنامه منصوریان روی نیمکت، سهمیه گرفتن با تیم جوان نفت و بردن این تیم به آسیاست. بدون شک او روی نیمکت استقلال خیلی دوست دارد خودش را بار دیگر ثابت کند و حذف نفت دایی مساله‌ای نیست که منصوریان از کنار آن عبورکند. در تیم منصوریان دو نفتی وجود دارند که حالا از مهره‌های اصلی استقلال به شمار می‌روند و فرداهم قطعا کارسختی مقابل تیم سابقشان خواهند داشت اما اگر پادوانی و قربانی از این بازی سربلند بیرون بیایند هم استقلال به نیمه نهایی حذفی رسیده و هم اینکه محبویتشان روی سکوهای آبی چندبرابر خواهد شد. استقلال شاید انسجام و پیوستگی نفت را نداشته باشد، اما این تیم یکی از سرعتی ترین تیم‌های فوتبال ماست و همین فاکتور بسیاری از حریفانش را زمین‌گیر کرده است و با این حساب اگر بخواهیم جدال فردا را در چندکلمه خلاصه کنیم، باید آن را جدال نظم و سرعت بدانیم.

هردوتیم فعلا روی سهمیه لیگ حساب نمی‌کنند چرا که پرسپولیس، تراکتور، ذوب‌آهن و حتی سپاهان تیم‌هایی هستند که در هفته‌های اخیر نشان داده‌اند حرص زیادی برای رتبه‌های بالایی جدول دارند اما فقط دوبازی دیگر پیش روی برنده دایی- منصوریان است تا یک سهمیه مستقیم را در جیبش بگذارد. بنابراین این بازی برای هردو حکم مرگ و زندگی خواهد داشت. هرچند که مسابقه بعدی برنده احتمالا مقابل سپاهان احیا شده خواهد بود اما اعتماد به نفسی که برنده این بازی به دست می‌آورد می‌تواند تبدیل به ابزاری خوبی برای رسیدن به فینال شود.

استقلال با وجودمهدی رحمتی بدش نمی‌آید بازهم بازی را به پنالتی بکشاند و آن‌جا دست خدارا با خودش همراه کند اما نفت هم یک دروازه‌بان قبراق دارد که حداقل در تشخیص جهت پنالتی‌ها خوب کار می‌کند. میلادفراهانی شاید کورس جذابی را با رحمتی در ضیافت پنالتی‌ها داشته باشد و البته این به شرطی خواهد بود که تفکرات دو مربی در طول120دقیقه به بن بست بخورد!

نفت تهران.......................استقلال تهران

سه شنبه 95/9/30 - ورزشگاه تختی -  ساعت 16:20

داور: اشکان خورشیدی/ کمک ها: تورج عیوض محمدی – سعید قاسمی/ داورچهارم: محمد ملکی / ناظر: هدایت ممبینی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز