عابدینی پتانسیل شمشیربازی ایران را در المپیک ریو نشان داد؛

باقرزاده: شمشیربازی پنجمین رشته مدال آور ایران در بازی های المپیک خواهد بود

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۱۵:۰۴:۵۰
کد خبر: ۵۰۰۸۱۵
باقرزاده: شمشیربازی پنجمین رشته مدال آور ایران در بازی های المپیک خواهد بود
رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: در بازیهای آسیایی جاکارتا به دنبال طلای این رشته هستیم و برنامه ریزی ها به سمتی ادامه خواهد یافت که شمشیر بازی در المپیک توکیو به پنجمین رشته مدال آور ایران تبدیل شود .

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فضل الله باقرزاده نقش رشته های پرمدال را در بازیهای المپیک و بازیهای آسیایی تعیین کننده عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا ،چین و بریتانیا که کشورهای سرآمد در بازیهای المپیک هستند با سرمایه گذاری و توجه به رشته های پرمدال موفق به کسب رتبه های برتر در رده بندی مدال ها می شوند.

رییس فدراسیون شمشیربازی موفقیت کشورهای صاحب نام در رده بندی مدال ها را حاصل توجه آنها به رشته های پرمدال دانست و تصریح کرد: متاسفانه ایران در این رشته ها سهمی ندارد و تنها یک مدال نقره احسان حدادی در رشته پرتاب دیسک تنها موفقیت کشورمان از رشته های پرمدال در بازیهای المپیک است؛ در حالی که آمریکا و چین بیشترین مدالها را از رشته های پایه و پرمدال به دست می آورند.

به گفته باقرزاده رویدادهایی چون بازی های المپیک و آسیایی دارای جنبه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند که کشورهای توسعه یافته با سرمایه گذاری در رشته های پرمدال تمام تلاش خود را برای موفقیت در این رویدادها به کار می بندند.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک رویکرد دکتر سلطانی فر وزیر ورزش  و جوانان را به رشته های پرمدال به منظور افتخار آفرینی در بازی های المپیک و آسیایی، ستایش کرد افزود: برای اینکه دیگر دستمان از رشته های پرمدال خالی نماند باید به رشته هایی که می توانند موجبات ارتقا رنکینگ ایران در رویدادهای عظیم المپیک و بازیهای آسیایی را پدید آورند، توجه ویژه داشت و روی آنها سرمایه گذاری کرد، بنابراین ورود وزیر ورزش  و جوانان به این مقوله مثمر ثمر است.

فضل الله باقرزاده با اشاره به اهمیت رشته شمشیربازی به عنوان یک رشته پرمدال خاطرنشان ساخت: بازیهای المپیک ریو که با درخشش مجتبی عابدینی همراه بود، پتانسیل ایران در این رشته را آشکار کرد و این واقعیت را به اثبات رساند که شمشیربازی در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته و چه بسا اگر این رشته هم مثل بقیه ورزش  های المپیکی دارای مقام سوم مشترک بود، مدال برنز عابدینی نیز به ثبت می رسید اما با این حال بازیهای المپیک ریو اراده فدراسیون را برای افتخار آفرینی های بیشتر در بازیهای آسیایی جاکارتا و المپیک توکیو قوی تر از قبل کرده است.

رییس فدراسیون شمشیر بازی توضیح داد: ستاد بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و بازیهای المپیک 2020 توکیو را بعد از المپیک ریو تشکیل دادیم و جلسات به صورت برنامه زمانبندی به پیش می رود، چرا که اعتقاد داریم اکنون باید این رشته را به سمتی هدایت کرد که به توسعه پایدار برسد و به یک رشته مدال آور برای ایران در بازیهای المپیک تبدیل شود.

باقرزاده به برنامه های استعدادیابی فدراسیون شمشیر بازی اشاره کرد و اظهار داشت: استعدادیابی در شمشیر بازی نتایج خوبی به همراه داشته و همچنان به منظور موفقیت در رویدادهای پیش رو به استعدادیابی به صورت ویژه ادامه می دهیم و علیرغم همه مشکلاتی که فرا روی این رشته قرار دارد اما کار را زمین نمی گذاریم و ابتدا هدفمان حضور مقتدرانه در بازیهای آسیایی جاکارتا و سپس مدال آوری در المپیک است.

رییس فدراسیون شمشیربازی در ادامه این بحث گفت: در بازیهای آسیایی اینچئون مدال نقره رشته سابر را به دست آوردیم اما اکنون در جاکارتا به دنبال طلای این رشته هستیم و برنامه ریزی ها به سمتی ادامه خواهد یافت که شمشیر بازی در المپیک توکیو، بعد از کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو ومیدانی به پنجمین رشته مدال آور ایران تبدیل شود.

باقرزاده تاکید کرد: برای تحقق اهدافی که داریم، برنامه ریزی کرده ایم و امیدواریم رشته های پرمدال با حمایت و سرمایه گذاری به سمت افتخار آفرینی حرکت کنند.

رییس آکادمی ملی المپیک از رشته های مدال آورایران در تاریخ بازیهای المپیک نیز به نیکی یاد کرد و در عین حال اظهار داشت: توجه ویژه به رشته های پرمدال از سوی وزیر ورزش  و جوانان در کنار ورزش  های پرافتخار، می تواند روزهای خوبی را در عرصه مهم بازیهای آسیایی و المپیک برای کشورمان به ارمغان آورد.

باقرزاده بار دیگر از شمشیر بازی به عنوان ورزش ی که جایگاه خوبی در کشور پیدا کرده است نام برد و گفت: وقتی در کنگره بین المللی شمشیربازی نمایندگان کشورهای مطرح از من سوال می کردند چه اتفاقی در ایران رخ داده، بسیار خشنود شدم و توضیح دادم که با یک مربی ایران ی این موفقیت ها به دست آمده است.

وی ادامه داد: جای خوشحالی است که شمشیر بازی هم مورد توجه مردم و دوستداران ورزش  در ایران قرار گرفته و از همه مهمتر ورزش کاران شمشیثربازی ، تعدادشان افزایش پیدا کرده و به خودباوری رسیده اند و در استانها نیز مدیران کل ورزش  و جوانان توجه بیشتری نسبت به گذشته در قبال این رشته دارند ،بنابراین عزممان را برای قرار گرفتن در مسیر مدال های خوشرنگ تر در بازیهای آسیایی و کسب مدال در بازیهای المپیک جزم کرده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز