مجتبی جوهری در گفتگو با برنا:

ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی با حمایت سلطانی‌فر پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت/ هدف ما تعامل بیشتر با فدراسیون کشتی است

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۲۳:۲۴:۳۳
کد خبر: ۵۰۱۷۶۶
ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی با حمایت سلطانی‌فر پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت/ هدف ما تعامل بیشتر با فدراسیون کشتی است
رییس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی گفت: باید سعی کنیم که ورزش زورخانه‌ای که ریشه در فرهنگ و اعتقاد مردم ما دارد جایگاه والای خود را دوباره پیدا کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجمع عمومی انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی دیروز با حضور دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در نهایت مجتبی جوهری توانست با اکثریت آرا برای چهار سال به عنوان رییس فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی انتخاب شود.

جوهری پس از انتخابش به عنوان رییس جدید این فدراسیون در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به برنامه‌هایی که برای این فدراسیون دارد اظهار داشت: اولین قدمی که برای این فدراسیون برخواهیم داشت این است که این رشته را بیشتر در کشور معرفی کنیم تا جوانان خوب کشورمان بتوانند در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی فعالیت داشته باشند و منش پهلوانی را در زندگی خود جاری سازند.

وی در ادامه افزود: این ورزش تاکنون نتوانسته آنطور که باید جایگاه خود را در کشور پیدا کند و باید سعی کنیم که ورزش زورخانه‌ای که ریشه در فرهنگ و اعتقاد مردم ما دارد جایگاه والای خود را دوباره پیدا کند. وقتی بتوانیم این ورزش را در کشور نهادینه کنیم آن وقت با قدرت بیشتری در جهان این ورزش را گسترش خواهیم داد. قصد ما این است که با تربیت مربیان و کارشناسان بتوانیم این ورزش را به همه مردم دنیا بشناسانیم.

رییس فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی همچنین درخصوص حضور وزیر ورزش و جوانان در این مجمع تصریح کرد: حضور دکتر سلطانی‌فر در همه مجامع فدراسیون‌ها نشان می‌دهد که چقدر ایشان به مسئله ورزش اشراف دارند و به رویدادهای همه رشته‌ها اهمیت می‌دهند. قطعا با حمایت وزیر ورزش و جوانان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در آینده نزدیک پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و می‌توانیم با برنامه‌ریزی که انجام خواهیم داد و حمایت وزارتخانه روزهای خوبی را برای این رشته رقم بزنیم.

وی خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به اهدافی که داریم قطعا از همه نیروها و پتانسیل‌هایی که موجود است استفاده خواهیم کرد. در این رشته پیشکسوتان بسیار خوبی وجود دارد که می‌توان از تجربه آنها در کنار نیروی جوان و آینده‌دار استفاده کرد تا برنامه‌هایمان را عملی سازیم. یکی از برنامه‌های ما برای تحقق اهدافمان تعامل با همه دستگاه‌ها، بخصوص فدراسیون کشتی است و از ظرفیت‌هایی که در فدراسیون کشتی موجود است برای پیشرفت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استفاده خواهیم کرد. ما معتقد نیستیم که حتما کشتی پهلوانی در سیطره ما باشد،‌ بلکه ما در این راه کمک می‌کنیم تا فدراسیون کشتی بتواند این رشته را در جهان به خوبی معرفی کند.

نظر شما