سکوت کردیم تا ببینیم فضای رسانه‌ای به کجا می‌رود؛

تاج: به کی‌روش گفتم ملی‌پوشان پرسپولیس را به ایران نفرست اما او این کار را انجام داد/ قرارداد بستن با بازیکنان هپاتیتی درست نیست

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۴:۴۷:۵۰
کد خبر: ۵۰۲۱۹۷
تاج: به کی‌روش گفتم ملی‌پوشان پرسپولیس را به ایران نفرست اما او این کار را انجام داد/ قرارداد بستن با بازیکنان هپاتیتی درست نیست
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برانکو نباید در مورد مسائل تیم ملی، صحبت کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه با سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت‌: از طاهری خواسته بودم جلسه‌ای باهم داشته باشیم تا درباره اتفاقات اخیر صحبت کنیم. واقعیت این است که یک عده به دنبال ایجاد چنین فضاهایی هستند و من برای آنها متاسفم ولی سکوت می‌کنم.

وی ادامه‌ داد: اگر این اعتراضات به صورت مکتوب و از سوی مدیر ارسال می‌شد، آن را می پذیرفتیم ولی اگر سرمربی تیم مصاحبه‌ای در رابطه با مسائلی مثل بازی با سوریه جنگ زده و یا برگزاری اردو در فلان کشور عربی صحبت کند، مناسب نیست.

تاج در ادامه افزود: ما باید بتوانیم برنامه بازی‌ تیم‌ها را طبق یک طبقه بندی مناسب نظم بدهیم. ما هم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و هم مقدماتی جام جهانی و لیگ را در پیش‌رو داریم. باید برنامه‌ریزی کنیم که در هیچ کدام از آنها لطمه نبینیم. برنامه‌ای که اعلام شد نواقصی داشت اما باشگاه و سرمربی تیم می‌توانستند نامه‌ای بنویسند و بگویند که ما با این برنامه مشکل داریم.

تاج در خصوص اختلاف بین سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس گفت: کارلوس کی‌روش انسان بزرگواری است. این نیست که بین دو سرمربی کل کلی باشد. برانکو اعلام کرد پرسپولیس از این اردو ضرر می کند، کی‌روش هم بازیکنان را تحویل داد. اگر آنها طبق نامه‌ای به سازمان لیگ تمام این حرف‌ها و حتی تندتر به ما می گفتند مشکلی نداشت. اگر کسی اعتراضی دارد به ما مفصل بگوید. ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که هیچ تیمی ضرر نکند و بتوانیم بهترین برنامه را برای تمامی تیم‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: با تصمیمی که کارلوس کی‌روش اتخاذ کرد، بازیکنان پرسپولیس اردوی تیم‌ ‌ملی را ترک کرده و به ایران باز گشتند تا نتایج احتمالی آینده پرسپولیس گردن خودشان باشد. مسلما هر کسی مسیر خودش را طی می‌کند اما برخی از مصاحبه‌ها و تیترها در فضای رسانه درست نیست. این مساله خیلی مهم بود که من امروز از سرپرست باشگاه پرسپولیس خواستم تا به این جا بیاید و با هم صحبت کنیم. خیلی محترمانه حرف‌هایم را به او زدم. فدراسیون فوتبال جدا به دنبال حل این مساله است. این موضوع یک بار برای همیشه حل شود. نمی‌شود که هر زمانی که اردو برگزار می‌شود اعتراضی وجود داشته باشد.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه‌ داد: به کی‌روش گفتم که ملی‌پوشان پرسپولیس را به ایران نفرست اما او این کار را انجام داد. ما در اسفند مسیری بسیار سخت پیش رویمان است و باید یک راه را انتخاب کنیم. از طرفی مرحله حساس مقدماتی جام جهانی را پیش‌رو داریم و از سوی دیگر پرسپولیس، استقلال، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن باید در آسیا به مصاف حریفان خودشان بروند. حال که این اتفاق الان رخ داده است بهتر است بتوانیم آن را حل کنیم. تا زمانی که تقویم شرق آسیا با غرب آسیا متفاوت باشد، این مسائل و مشکلات وجود دارد این گونه مشکلات در قطر و امارات هم موجود است و باید رایزنی کنیم تا تقویم شرق و غرب آسیا هماهنگ شود.

تاج افزود: باید ببینیم مشکل از کجا شروع شده است و این موضوع را مدیریت کنیم. خیلی‌ها می‌گفتند چرا روز گذشته فدراسیون فوتبال در قبال این اتفاق موضعی نگرفت اما ما صبر کردیم تا آقای طاهری هم بیایند و صحبت‌ها ونظرات او را بشنویم.

تاج گفت: اگر همین الان جلسه‌ای برگزار کنیم و برنامه لیگ را به باشگاه‌ها بدهیم، شک ندارم همه این برنامه را تایید می‌کنند. اگرچه شاید یکی دو بازی را جابه‌جا کنیم اما این برنامه تایید می‌شود. یک برنامه را سازمان لیگ و فدراسیون به باشگاه‌ها ارائه کردند. از نظر ما باشگاه‌ها هم مثل تیم ملی هستند. من امروز هم به آقای طاهری گفتم همان انتظاری که از تیم ملی داریم را از باشگاه‌ها هم داریم. اما واقعیت این است که اولویت ما تیم ملی است. روز گذشته هم باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای داد و اعلام کرد که اولویت‌شان تیم ملی است. اما ما سکوت کردیم تا ببینیم فضای رسانه‌ای به کجا می‌رود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد  بازی‌های آسیایی گفت: در خردادماه سه بازی سنگین داریم که تعیین کننده است. مشکلاتی در برنامه‌های AFC وجود دارد که تا وقتی برنامه آسیا اصلاح نشود قضیه به همین منوال پیش می‌رود. ما هر دو سال یک بار با این مشکلات مواجهیم. پارسال این مشکل را نداشتیم زیرا بازی مقدماتی پیش رو نبود. به محض اینکه بازی‌های مقدماتی شروع می‌شود دوباره این مشکلات پیش می‌آید.

وی در خصوص آمار منتشر شده درباره فوتبالیست‌های سیگاری و قلیانی نیز گفت: این آماری که منتشر شده اگر صحت داشته باشد باعث تاسف است. من با خانم هراتیان دو سه ساعت صحبت کردم این آمار می‌تواند بازگوی این مشکلات باشد اما کافی نیست. مثل این است که من از شما بپرسم آیا سیگار می‌کشی و شما بگویید من نمی‌کشم ولی بقیه می‌کشند. این یکی از راه‌های آمارگیری است اما ثابت کردم که نمی‌تواند درست باشد. مبنای آمارگیری آن بوده که از هر بازیکنی پرسیده‌اند و 98درصد گفته‌اند من نمی‌کشم ولی بقیه بازیکنان می‌کشند. زمانی مبنا بر اساس تست خون است و می‌شود و به آن اتکا کرد اما وقتی مبنا راستی‌آزمایی باشد، نمی‌شود به آن اکتفا کرد.

او درباره بازیکنان هپاتیتی نیز گفت: ما دو مورد بازیکن هپاتیتی در یک باشگاه داشته‌ایم. من خودم به مدیر آن باشگاه متذکر شدم که اگر نام آن بازیکنان را اعلام کند، مشمول تخلف آیین‌نامه‌ای می‌شود. تماس فرد هپاتیتی با بازیکنان خطرناک است اما قانون فیفا در آن مشکلی نمی‌بیند. من نمی‌توانم به عنوان رییس فدراسیون بگویم که با بازیکنان هپاتیتی قرارداد نبندید اما مدیر آن باشگاه باید بداند که قرارداد بستن با بازیکنان هپاتیتی درست نیست. فهمیدن هپاتیتی بودن این بازیکنان از طریق آزمایش خون ثابت شده است.

 

نظر شما