آسمان دوومیدانی ابری شد؛

پایان حقوق ها قبل از رسیدن به خط پایان/ دستمزدی که چرخ زندگی دوومیدانی کاران را نمی چرخاند!

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۲:۴۰:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۰۰۶
پایان حقوق ها قبل از رسیدن به خط پایان/ دستمزدی که چرخ زندگی دوومیدانی کاران را نمی چرخاند!
دوومیدانی توانسته در چندسال اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته باشد.

در ساعات ابتدایی صبح امروز بیانیه‌ای از جانب ملی پوشان رشته دوومیدانی روی خروجی تعدادی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت که مضموم آن اعتراض ملی پوشان با ارزش و فهیم دوومیدانی نسبت به برخی تصمیمات اتخاذ شده در فدراسیون دوومیدانی بود.

در بررسی کلی این بیانیه می‌توان به این نتیجه رسید اصلی‌ترین موضوعی که دوومیدانی‌کاران به آن اعتراض دارند قطع حقوق ماهیانه‌ی آنها توسط فدراسیون و جایگزین کردن این حقوق ماهانه با حق حضور در اردوی تیم ملی می‌باشد. از آنجا که اردوهای ملی دوومیدانی به صورت ممتد و پیوسته نیست و به صورت مقطعی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه مقدار این به اصطلاح حق اردو روزانه 30هزار تومان برای هر ورزشکار اعلام شده است، ملی‌پوشان دوومیدانی معتقدند که این پول کفاف هزینه‌های زیاد زندگی و ورزش قهرمانی‌شان را نمی‌دهد و فدراسیون می‌بایست در تصمیمی که برای قطع حقوق ماهیانه اتخاذ نموده تجدیدنظر کند.

البته این ورزشکاران به مواردی دیگر همچون شرایط نامطلوب برگزاری اردوها و با عدم توجه کافی به آن‌ها نیز معترضند به طور مثال آن‌ها می‌گویند هزینه‌ی ایاب‌وذهاب رفت‌وآمد ما در اردوی کیش از محل اسکان تا محل غذاخوری روزانه 20 هزارتومان بود حال که فدراسیون با قراردادن 30 هزارتومان روزانه حق اردو برای ما چگونه می‌توانیم برای مابقی هزینه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

خارج ازاین بحث‌ها چیزی که واضح است دوومیدانی توانسته طی چندسال اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته باشد تا جایی که صاحب مدال در المپیک شد چیزی که شاید اصلا هیچ‌وقت تصور آن راهم نمی‌کردیم. یا اینکه در دو المپیک 2012 و 2016 با اعزام 10 ورزشکار به این رقابت‌ها بعد از رشته‌های بسکتبال و والیبال بیشترین تعداد نفرات اعزامی را در بین تیم‌های اعزامی کاروان کشورمان به خود اختصاص داد. چیزی که توجه همگان را باید به آن جلب کرد این است که رخ دادن چنین اختلافاتی میان مسئولین فدراسیون و ورزشکاران که سرمایه‌ی اصلی زنده‌ماندن این رشته‌ی پایه و مادر که عنوان ورزش اول المپیک را با خود یدک می‌کشد، موجب تضعیف شدن این رشته در اوج بازدهی و پویایی‌اش می‌شود.

به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که بزرگان و پیشکسوتان این رشته گرد هم آمده و با اتخاذ تدابیر لازم و در نظر گرفتن مصالح ملی اختلافات موجود را از بین برده تا این رشته‌ی ورزشی جذاب و پرمدال که در چندسال اخیر بسیار مورد توجه خانواده‌ها برای فعال نمودن فرزندانشان در آن قرار گرفته از مسیر رو به رشد خود خارج نشود تا ما بتوانیم باز هم در آینده و میادین بین‌المللی شاهد افتخار آفرینی فرزندان برومند ایران اسلامی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز