هفته شانزدهم لیگ برتر؛

علی به دنبال انتقام از تیم بدون دایی/ بازی پر سروصدا در زمین نفت‌خیز!

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۴۸۳
علی به دنبال انتقام از تیم بدون دایی/ بازی پر سروصدا در زمین نفت‌خیز!
دوتیم تهرانی در بازی شانزدهمشان وضعیت کاملا متفاوتی را نسبت به یکدیگرخواهند داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بیش از 5ماه از اولین تقابل استقلال منصوریان و نفت دایی می گذرد و آبی های تهران نسبت به آن بازی یک تفاوت عمده را در خود می بینند. استقلال در کمال آرامش و آسایش به استقبال اولین بازی در لیگ رفت اما حالا با سروصدا و حاشیه های زیاد نیم فصل دوم را آغاز می کند.

مرور اتفاقات چندروز اخیر باشگاه پرطرفدار پایتخت کافی است تا ببینیم که آبی ها از ساحل آرامش خیلی دور شده اند. لیست خروجی استقلال که چندروزی است در حال منتشر شدن است، مهمترین مساله این تیم به حساب می آید. سرمربی استقلال قصدداشت چندبازیکن را از تیم خود کنار بگذارد که در راس آنها نام مهدی رحمتی بیشتر به چشم می آید اما امروز و فردا کردن های سرمربی و مدیرعامل نشان می دهد تصمیم گیری در این مورد خیلی هم راحت نیست. پس از این، تجمع عده ای از هواداران و حمایت از فتح اله زاده باعث شده، مدیرعامل استقلال وارد فاز تدافعی بشود و با جمله "هواداران مرا به استقلال نیاوردند که بخواهند برکنار کنند" حرف های مهمی را به صورت غیرمستقیم زد و نارضایتی ها بیشتر شد! از طرفی مشکلات مالی که برای بازیکنان فعلی وجود دارد اما برای ورودی های نیم فصل دوم خیر، شمشیر دو لبه ای شده که به نظر زخم آن فقط روی تن هواداران استقلال خواهد نشست!

پیوستن رحیم زهیوی به الشحانیه و همچنین سروش رفیعی به پرسپولیس هم دو موضوع مجزا بود که به یک نتیجه واحد رسید: نارضایتی هواداران از عملکرد باشگاه در پنجره زمستانی و حالا استقلال که امید داشت در تعطیلات نیم فصل چندمهره را به تیمش اضافه کند با موجی از جدایی طلبی روبرو شده  و از گوشه و کنار شنیده می شود که چندین بازیکن این تیم به طور جدی خواهان صدور رضایتنامه شده اند. این موضوعات باعث شده ناموفق بودن استقلال در نتیجه گیری بزرگتر شود و به همین خاطر منصوریان درحالی نیم فصل دوم را آغاز می کند که هم باید تیم را از نظر فنی ارتقا بدهد و هم اینکه حاشیه های ریز و درشت که هرکدام یک گره کور شده اند را جمع و جور کند و آرامش را به تیم بازگرداند.

تیم هفتم جدول با این شرایط کار سختی مقابل تیم پنجم لیگ دارد اما اگر بتواند در این بازی 3امتیاز بگیرد، قطعا ادامه نیم فصل دوم برایش راحت تر خواهد شد و درصورتیکه به نفت امتیاز بدهد، بازی پلی آف آسیا باوجود اینکه بختیار رحمانی، مگویان و جابر انصاری قادر به یاری تیمشان در بازی شانزدهم نیستند اما منصوریان امیدوار است تیمش بتواند با تجربه ای که در نیم فصل اول به دست آورد، نتیجه خوبی مقابل نفت کسب کند تا هم تلخی حذف در جام حذفی از بین برود و هم اینکه فشارها تا حد زیادی کاسته شود.

درطرف مقابل دایی که به نظر می رسد به خاطر اتفاقات جام حذفی رابطه اش با منصوریان شکرآب شده باشد، بنابرشنیده ها مانع حضور مبعلی در استقلال شد تا منصوریان همچنان به فکر یک بازیساز باشد. تیم دایی برخلاف تیم منصوریان در آرامش به کار خودش ادامه می دهد. فینالیست شدن این تیم در جام حذفی روحیه و انگیزه تک تک بازیکنان این تیم را چندبرابر کرده و به همین دلیل باید نفت را آماده تر از استقلال دانست. نفتی ها در این مسابقه، بهترین گلزنشان را در اختیار ندارند و شاید خبرخوبی برای منصوریان در این بحران مصدومیت ها و نارضایتی های بازیکنانش باشد. علاوه بر قاضی، دایی نیز همراه تیم میزبان نخواهد بود و سرمربی این تیم باید از روی سکوها بازی تیمش را تماشا کند اما او قطعا دغدغه کمتری نسبت به منصوریان دارد چرا که نفرات آماده ای در تیم او هستند که هارمونی و هماهنگی خوبی در آن ها وجوددارد و این مساله کارحریف آبی پوش را سخت تر از قبل خواهد کرد.

به هرترتیب برنده این مسابقه نیم فصل دوم را پرقدرت تر از قبل ادامه خواهد داد. شاید بتوان وجه تشابه هردو تیم تهرانی را بازی آخر آن ها دانست که موفق شدند در نقش جهان سپاهان را اذیت کنند. استقلال امتیاز مهمی را در روزی که سرتر از حریفش بود کسب کرد و نفت هم موفق شد در ورزشگاه خانگی قناری ها به فینال جام حذفی برسد. حالا ایندو در بیست و سومین عصر زمستان و در زمین که نفتی ها آن را خانه خودشان می دانند به مصاف هم می روند تا شاید یک گام به سهمیه18-2017 نزدیکتر شوند.

 

نفت تهران - استقلال تهران 

پنجشنبه 95/10/23 - ورزشگاه تختی / ساعت 16:35دقیقه

داور: تورج حق وردی / کمک ها: محمدرضا منصوری – علی میرزابیگی / داورچهارم: محمدحسین ترابیان / ناظر: حسین عسگری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز