هاشم صیامی در گفتگو با برنا:

پرداختی های ما به ورزشکاران نسبت به قبل بیشتر شده است/ پاداش ویژه ای برای مدال آوران دوومیدانی خواهیم داشت

۱۳۹۵/۱۰/۲۳ - ۰۸:۲۸:۱۶
کد خبر: ۵۰۵۰۱۸
پرداختی های ما به ورزشکاران نسبت به قبل بیشتر شده است/ پاداش ویژه ای برای مدال آوران دوومیدانی خواهیم داشت
دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: حقوق هیچ کس را قطع نکرده ایم، بلکه آن را با هدف پرداخت می کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اردوی تیم ملی دوومیدانی کشورمان از روز شنبه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران در حال برگزاری است. این در حالی است که از 28 نفر دعوت شده به این اردو تنها 13 نفر در اردو حاضر شده اند و بقیه ورزشکاران دعوت شده به دلایلی که خود آنها را عدم توجه فدراسیون به آنها، قطع حقوق ماهیانه و همچنین شرایط بد اردوی بیان می کنند به نشانه اعتراض در این مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی حضور پیدا نکرده اند.

در گفتگویی با هاشم صیامی دبیر فدراسیون دوومیدانی نظر فدراسیون را درمورد مشکل به وجود آمده میان ورزشکاران و فدراسیون جویا شدیم که در ذیل می خوانید.

*ورزشکاران به عدم پرداخت حقوق ماهیانه توسط فدراسیون اعتراض دارند، نظر شما درباره این اعتراض چیست؟ 

ببینید ما حقوق هیچ کس را قطع نکرده ایم، بلکه آن را با هدف پرداخت می کنیم حتی به جرأت می توانم بگویم که پرداختی های ما به ورزشکاران نسبت به قبل بیشتر هم شده است، بدین گونه که ما ورزشکاران را به چند گروه تقسیم کرده ایم عده ای که شانس کسب مدال در آسیا را دارند که 6 نفر می باشند و عده ای که فقط شانس حضور در آسیا را دارند.  گروه اول که تمام امکانات اعم از مربی، اردوی خارج از کشور و حق اردویی بیشتر از گروه دوم در اختیارشان می باشد اما گروه دوم تحت شرایطی به آنها پول پرداخت می کنیم که این شرایط شامل حضور مستمر در اردوهای پیش بینی شده توسط فدراسیون، کسب رتبه در مسابقات داخلی و یا خارجی، کسب رکوردهای خوب و ویژه و پاداش اصلی هم بعد از اینکه انشالله در مسابقات آسیایی مدال بگیرند. طبق اعلام فدراسیون به مدال طلا 50 میلیون، مدال نقره 30 میلیون و مدال برنز 20 میلیون تومان به آنها پرداخت خواهد شد. بگذارید به شما ساده بگویم کسی که بیشتر تلاش کند و زحمت بکشد و پیرو آن نتیجه بهتری هم در مسابقات بگیرد با شرایط جدید فدراسیون قطعا در وضعیت خوبی از لحاظ مالی قرار خواهد گرفت اما اگر کسی بخواهد بدون آن که تلاش خاصی کند و فقط به خاطر اینکه در گذشته مدال کسب کرده و شرایطی از این قبیل قطعا شرایط فعلی برایش خوب نخواهد بود.

*اگر کسی در اردوها شرکت نکند از اعزام به مسابقات آسیایی خط می خورد؟

خیر، اگر کسی بتواند در مسابقات داخل سالن و مسابقات آغاز فصل نتایج قابل توجهی کسب کند قطعا به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شود و در صورت کسب مدال پاداش تعیین شده را نیز دریافت خواهد کرد حتی اگر در اردوها حضور پیدا نکرده باشد. البته این مخصوص ورزشکارانی است که از لحاظ انضباطی مشکلی متوجه آنها نباشد. فدراسیون وظیفه دارد برای کسب آمادگی ملی پوشان اردو برگزار کند حال اگر کسی نخواهد از شرایط اردویی استفاده کند ما نمی توانیم مانع تصمیم وی شویم. با عدم حضور در اردو این خود ورزشکار است که ضرر کرده و شرایط و امکانات اردویی را از دست خواهد داد.

*ورزشکاران دوومیدانی ازدرآمد بسیارکم و ناچیزشان در دوومیدانی ناراحت هستند این موضوع را چگونه می بینید؟

ببینید درآمد ورزشکار باید از لیگ باشد نه از فدراسیون، ما قصد داریم شرایط لیگ را هم بهتر کنیم تا این مشکل برطرف شود که این امر احتیاج به زمان دارد اما فدراسیون مسئول این نیست که بخواهد ورزشکار را از لحاظ مالی تأمین صددرصدی کند ما با 12 فدراسیون برتر کشور صحبت کرده ایم هیچ کدام به ملی پوشانشان حقوق پرداخت نمی کنند آن ها هم یا حق اردو پرداخت می کنند و یا پاداش درست مثل ما. در گذشته یک سوم اعتبارات فدراسیون دوومیدانی صرف پرداخت حقوق به ورزشکاران و مربیان می شده است اما نظر ما این است که این مقدار پول را هدفمند بین همه کسانی که در شرایط خوب و برتری در دوومیدانی قرار دارند پرداخت شود حتی میان نوجوانان و جوانان. در گذشته این پول در بین تعداد افرادی محدود و خاص توزیع می گردید اما ما این پرداخت را به صورتی منصفانه و هدفمند برای همه افرادی که بتوانند قابلیت فنی خود را اثبات کنند در نظر گرفته ایم.

*ورزشکاران به برگزاری اردو در شرایط فعلی در تهران معترض هستند. با وجود این اعتراضات دلیل برگزاری این اردو چیست؟

به این دلیل که در روزهای 6و 7 بهمن ماه مسابقات قهرمانی داخلی سالن کشور را در تهران در برنامه داریم و سومین مرحله اردوی تیم ملی که 21 روز است را به محل برگزاری این مسابقات در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران آورده ایم تا ورزشکاران بتوانند با تمرین در سالن با آمادگی کامل در رقابت های داخل سالن شرکت کنند ما که در کل کشور سالن دوومیدانی نداریم پس مجبور بودیم اردورا درتهران برگزار کنیم که کسی اعتراض نداشته باشد که در شهر محل اقامتش سالنی برای تمرین ندارد و چگونه می تواند همه توانایی های خود را در مسابقات سالن نشان بدهد.

*اگر این ورزشکاران تحت هر شرایطی در اردوهای آینده تیم ملی شرکت نکنند چه تصمیمی خواهید گرفت؟

حتما افراد جدیدی را برای حضور در اردوهای آمادگی بعدی فراخواهیم خواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز