نشست روسای کمیته جوانان استان ها با مسئولین فدراسیون فوتبال؛

ساکت: استعدادیابی محور ارتقای تیم های ملی است

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۶:۰۸:۱۷
کد خبر: ۵۰۵۹۴۷
ساکت: استعدادیابی محور ارتقای تیم های ملی است
رئیس سازمان تیم های ملی فوتبال گفت: با اجرای برنامه های دقیق می خواهیم زمینه ساز رشد و توسعه فوتبال پایه باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا ساکت رئیس سازمان تیم های ملی فوتبال گفت: ضرورت ایجاد همگرایی برای توسعه فوتبال کشور، نیازی جدی است و در قالب آسیب شناسی به این نتیجه رسیدیم که بیشترین آسیب شامل تیم های ملی پایه می شود. معتقدیم فعالیتهای استعدادیابی و توسعه فوتبال، رابطه مستقیم و جدی با قدرتمندی، توانمندی و مشمولیت کامل تیم های ملی نسبت به همه استعدادها دارند.

وی ادامه داد: با نبود همگرایی در این بخش، با مشکل رو به رو بودیم و در کنار آن تیم های ملی ما نیز  مشکلاتی داشتند. برهمین اساس به سمت اردوهای مکرر در تهران می رفتیم و از دریای استعدادها در استانهای کشور دور می شدیم. در بخش بانوان نیز این موضوع عمیق تر است. دوستان تلاش داشتند با برگزاری اردوها موضوع را حل کنند اما کمپ تیم های ملی پاسخگوی نیازهای این عزیزان به طور کامل و مناسب نبود.

رئیس سازمان تیم های ملی ادامه داد: معتقدیم استعدادیابی، محور ارتقای تیم های ملی است. به همین دلیل سازمان تیم های ملی به طور خاص در کنار کمیته جوانان، کمیته های آموزش و فنی و توسعه، این بستر و نیازمندی را اعلام کرد تا بتوانیم با اجرای برنامه های خود زمینه ساز رشد و توسعه فوتبال پایه باشیم.

ساکت افزود: با توجه به اینکه رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بر اجرای طرح آماده سازی نظام استعدادیابی مناطق 9 گانه ایران تاکید داشتند، خوشبختانه طرح آماده سازی نظام استعدادیابی توسط کارگروه توسعه و ارتقا فوتبال و کمیته جوانن به طور کامل و جامع ارائه شده و هیات رئیسه تاکید کرد که همه ارکان فوتبال و هیات های فوتبال که فدراسیون های کوچک در سراسر استانها هستند نقش عمده ای در بخش توسعه و موفقیت فوتبال پایه دارند. بر همین اساس امیدواریم خروجی این نشست و مطالبی که تا پایان این جلسه به گونه ای باشد  تا به عملیاتی شدن این طرح بی انجامد.

وی در ادامه گفت: ماه گذشته همایش روسای هیاتهای فوتبال استانها را در مشهد مقدس برگزار کردیم. در این جلسه خلاصه بسیار محدودی از این موضوع به اطلاع عزیزان رسید و روسای هیاتها مطلع شدند که نظام استعدادیابی چگونه است. در این طرح هیات رئیسه به همراه رئیس فدراسیون تکلیف کرده اند که مربیان تیم هی ملی پایه ارتباط مستقیم، کامل و عملیاتی با این طرح داشته باشند. در واقع با اجرای این طرح که قاعدتا بر عهده روسای کمیته های جوانان استانها است امیدواریم به اهداف خود برسیم.

مشاور رئیس فدراسیون در ادامه بیان کرد: نگاه فدراسیون این است که همگرایی به وجود آید و کمک کند تا بحث استعدادیابی در مناطق 9 گانه کشور به درستی اجرا شود. محور کار در کمیته جوانان  نیز بر این امر بوده و بخش های دیگر می توانند تلاش کنند تا برنامه دقیق اجرا شود. ضمن اینکه موتور محرک برای بالندگی در تیم های ملی، بحث استعدادیابی است و بار اصلی استعدادیابی در دریای استعدادها در استانها شکل می گیرد. پیوستگی راهبردی مربیان و سرمربیان تیم های ملی با این طرح  جزء الزاماتی است که پیش بینی شده است و از مربیان می خواهیم که اجرای این طرح را به طور کامل زیر نظر گرفته و در آن فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان تیم های ملی در ادامه در خصوص بحث میزبانی اردوهای تیم ملی فوتبال گفت: در خصوص بحث میزبانی اردوهای تیم ملی فوتبال در همه رده های سنی برای بانوان و آقایان از استانهای کشور خواستیم تا اگر ظرفیتهایی را دارند و می توانند به برگزاری اردوها کمک کنند، به ما اعلام کرده تا ما بتوانیم در بخش تیم های ملی بازیکنان خود را پوشش دهیم. اساسی ترین مشکلی که ما با آن رو به رو هستیم، نبود زمین مناسب در کمپ تیم های ملی است.

وی ادامه داد: در واقع تمرکز ما روی زیر ساختها است. کمپ تیم های ملی با 18 تیم ملی در رده های مخلتف و با دو زمین چمن و یک زمین چمن مصنوعی تیم های خود را تحت پوشش قرار می دهد. عده ای اعلام کردند که چرا ارمنستان را نقطه قوت برای تیم های ملی دانسته اید. باید به شما بگویم پس از بازدیدی که از مجموعه امکانات این کشور داشتیم متوجه شدیم که کمپ تیم ملی ارمنستان از9 زمین فوتبال استاندارد و 2 زمین چمن مصنوعی بهره می برد و هتل، سالن سرپوشیده، استخر و همه امکانات را در اختیار دارند. به دلیل اینکه در زیر ساختها محدود هستیم از کشور فوق خواستیم تا در بخش اردوهای تیم های ملی ما را حمایت کنند.

ساکت در پایان درباره اجرای طرح آکادمی باشگاهها گفت: طرح آکادمی باشگاهها قبلا طراحی شده و اساسنامه و آیین نامه های آن ارائه شده است. هیات استانها موضوعی را مطرح کردند که با  اجرای طرح آکادمی باشگاه با مشکل مواجه هستند. در برخی از استانها ظرفیت باشگاهها آنقدر نیست  که بتوانند طرح آکادمی باشگاهها را اجرا کنند. بر همین اساس خواستار شدند تا هیات استان و خود استان مربوطه یک آکادمی فوتبال داشته باشند. در نشست کارگروه هایی که برگزار شد، بحث طرح آکادمی استانها نیز تدوین شده و این امکان ر ا برای استانها فراهم می کند که استانهایی که باشگاهها باید آکادمی توانند محور باشند، استانها بنا به ضرورت این کار را انجام دهند. بدون شک آکادمی ها باید باشگاه محور باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز