کاندید ریاست هیات کشتی همدان:

گزینه و فرد سفارش شده استاندار نیستم/مهمترین هدف من کسب درامدزایی برای هیئت کشتی است/ یک فرد قهرمان حتما یک مدیر موفق نیست/برخی کاندیدا دنبال لابی گری و شلوغ بازی هستند

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۷:۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۰۶۴۵۴
گزینه و فرد سفارش شده استاندار نیستم/مهمترین هدف من کسب درامدزایی برای هیئت کشتی است/ یک فرد قهرمان حتما  یک مدیر موفق نیست/برخی کاندیدا دنبال لابی گری و شلوغ بازی هستند
خبرگزاری برنا همدان با توجه به حساسیت انتخابات هیات فوتبال و کشتی تصمیم دارد این فرصت را در اختیار کاندیدا این دو هیات قرار دهد تا اهداف و برنامه های خود را به اطلاع علاقمندان به ورزش برسانند.

در برنامه گفتگو خبرگزاری برنا با کاندید دکتر محمدرضا پیرودین کاندیدای ریاست هیات کشتی نخستین نفری بود که میهمان خبرگزاری برنا شد.

دکتر محمدرضا پیرودین 46 ساله و  از کشتی گیران قدیمی همدان است که سابقه قهرمانی در مسابقات کشتی دانشجویان کشور را دارد.

او با مدرک دکترای برنامه ریزی و سابقه 20 ساله در امر برنامه ریزی و بودجه نگاه ویژه ای به تحول در هیات کشتی همدان دارد .

این پیشکسوت کشتی در حال حاضر کارشناس ارشد حوزه بودجه سازمان برنامه و بودجه استان همدان است و در عرصه ورزش نیز زیر نظر مهدی منوچهری از مربیان قدیمی و با اخلاق استان سه روز در هفته در باشگاه کارگران مشغول تمرین می باشد.

بسیاری از افراد با توجه به حضور دکتر پیرودین در برنامه و بودجه وی را از افراد نزدیک به استاندار و گزینه مهندس نیکبخت می دانند.

دکتر پیرودین در گفتگو با برنا در خصوص انگیزه خود از حضور در انتخابات هیات کشتی گفت: دهه 60 و 70 زمانی که ما کشتی می گرفتیم ورزش استان همدان را  با نام کشتی می‌شناختند و در آن دو دهه کشتی همدان به حدی در کشور طنین‌انداز بود که تمام استان از داشتن ورزشی به این قدرتمندی افتخار می‌کردند.

وی ادامه داد: دهه 60 و 70 زمانی که ما کشتی می گرفتیبم طلایی ترین دوران کشتی استان بود چرا که بیشترین مدال ها و ملی پوش را در آن دوران داشتیم اما در حال حاضر با افت شدیدی مواجه شده ایم و کشتی همدان سال‌هاست که درجا می‎زند و برای رسیدن به همان جایگاه قبلی، باید از ابتدا آغاز کند .

کاندید ریاست هیات کشتی همدان افزود: بنا به ادای دینی که به کشتی همدان داشتم و درخواست و دعوت تعدادی از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان کشتی تصمیم گرفتم وارد عرصه انتخاباتی هیات شوم.

وی حضور 12 کاندید در انتخابات هیات کشتی را نشان از حساسیت و جایگاه این هیات دانست و افزود: هیچ ورزشی مانند کشتی در کشور این جایگاه و منزلت ندارد، مردم و مسئولین ما علاقمند به این ورزش کهن و دیرینه هستند و بسیاری از افرادی که  برای انتخابات این هیات ثبت نام کرده اند قطعا شرایط فعلی کشتی همدان را درک کرده و وارد عرصه رقابت شده اند.

پیرودین ادامه داد: حضور12 کاندید در مجمع هیات کشتی باعث می شود آرا شکسته شود ولی اگر نگاه کاندیدا و افراد رای دهنده همراه با تدبیر باشد قطعا به یک انسجام آرا خواهیم رسید.

وی درخصوص اینکه چرا افراد سیاسی و غیر آشنا به ورزش علاقمند به حضور در این عرصه هستند گفت: کشتی تنها یک ورزش نیست بلکه ابزاری قوی برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و برخی با حضور در ورزش و به خصوص کشتی دنبال نقش آفرینی در این عرصه ها هستند.

 کاندید ریاست هیات کشتی همدان در خصوص اینکه بسیاری از افراد وی را گزینه استاندار برای ریاست هیات کشتی می دانند گفت: شاید گزینه مطلوب استاندار برای هیات کشتی باشم اما گزینه و فرد سفارش شده استاندار نیستم و شخصا و بدون لابی گری و تکیه به حزب و فردی وارد انتخابات شده ام.

وی در خصوص برنامه های خود برای هیات کشتی استان گفت: برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای موفقیت کشتی استان تدوین شده است و چشم انداز چهار ساله ما حضور در جمع سه تیم برتر کشتی کشور است.

پیرودین ادامه داد: در این برنامه ها به رده های پایه ، تحول در وضعیت فعلی کشتی و تقویت بنیه اقتصادی هیات کشتی و  هویت بخشی به هیات های کشتی شهرستانها  توجه ویژه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف من کسب درامدزایی برای هیئت کشتی است افزود: سه برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت برای اقتصاد کشتی در نظر داریم که برنامه کوتاه مدت با ارتباطات و بندهای قانونی که پس از سالها کار اقتصادی و کار در برنامه و بودجه می دانم اجرا خواهد شد.

کاندید ریاست هیات کشتی همدان تصریح کرد: همدان را نمی توانیم یک استان صنعتی بدانیم چرا که همدان یک استان کشاورزی است و در شرایط فعلی کشورو صنعتی نبودن همدان هیچ اسپانسری بدون توجیه اقتصادی از کشتی حمایت نخواهد کرد.

وی افزود: در برنامه میان مدت با استفاده از ظرفیت های قانونی ماده 5 الحاق 2 قانون می توانیم فضاهای وررزشی در شهرستان های استان را به عنوان بخش خصوصی در اختیار بگیریم و هزینه های آن را صرف ورزش کشتی کنیم.

پیرودین در خصوص برنامه های بلند مدت اقتصادی نیز گفت: به استناد اصل 44 قانون اساسی و قانون الحاقی ماده 2 می توانیم در بلند مدت با شناسایی مجموعه ها و پروژه ها نیمه تمام و تکمیل آنها تحت نام هیات کشتی با سرمایه گذاری بتوانیم هم برای هیات درآمدزایی کنیم و هم مشکل اشتغال کشتی گیران را بر طرف نماییم.

وی با اشاره به اینکه مصوبه مجلس در اختصاص 27 صدم درصد از مالیات به ورزش تحول بزرگی در ورزش ایجاد می کند افزود: می توان با برگزاری جلسات با اصناف، شرکت ها و کارخانه ها آنها را مجاب کرد که مالیات خود را به کشتی اختصاص دهند که این نیازمند ارتباطات و شناخت ماده های قانونی است.

پیرودین خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و مدیریت اقتصادی مطلوب بعد از گذشت چهار سال هیات کشتی خود کفا خواهد شد و دیگر این هیات برای تامین هزینه های مورد نیاز خود دست به دامن دولت و افراد نخواهد شد.

وی در ادامه ضعف مدیریتی و ساختاری هیات کشتی را بزرگترین معضل فعلی این هیات دانست و افزود: اگر بهترین زیرساخت ها و نفرات را داشته باشید ولی علم مدیریت نباشد نمی توان به آن جایگاهی که مد نظر است رسبد و در حال حاضر بزرگترین مشکل کشتی استان ضعف مدیریتی است.

کاندید ریاست هیات کشتی همدان تصریح کرد: امروزه ورزش در دنیا به عنوان یک پدیده علمی و اقتصادی شناخته شده و مدیرانی باید در رأس امور قرار گیرند که با علم روز ورزش دنیا، آشنایی کامل داشته باشند، زیرا امروز تخصص و علم همراه با تجربه لازم حرف نخست را می‎زند وهردو مانند بال یک پرنده لازم وملزوم یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: صرف اینکه یک فرد قهرمان است نمی توان او را یک مدیر موفق نیز دانست و کسی که در آینده سکان کشتی همدان را بر عهده می گیرد باید این مجموعه آشنایی داشته باشد و علم مدیریت و برنامه ریزی را نیز بداند.

پیرودین اظهار کرد: امروز کشتی برای رشد و پیشرفت خود نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت قوی است زمانی همدان در تیم ملی بیش از 10 ملی پوش داشت اما امروز یک ملی پوش هم در اردوهای تیم ملی نداریم.

وی در خصوص بدهی های گذشته هیات گفت: با توجه به راهکارهای قانونی که در نظر دارم و ارتباطاتی که با دستگاههای اجرایی دارم می توانیم در کوتاه مدت یک بودجه قانونی را برای بدهی ها جذب کنیم.

وی در پایان افزود: آینده این هیات تحت تاثیر انتخاب رئیس هیات آینده است متاسفانه در چند روز اخیر برخی از کاندیدا دنبال لابی گری بودند و این انتخابات را خیلی شلوغش کرده اند در صورتی که افرادی که حق رای دارند نباید در روز مجمع به همشهری بودن و رفاقت و وعده های توخالی توجه کند و باید به فردی رای دهند که دارای برنامه است و از هر لحاظ شایسته تصدی این پست می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز