سعیدی: رنکینگ گلف ایران بیش از ۲۰ پله صعود داشته است

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۰:۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۰۶۶۵۱
سعیدی: رنکینگ گلف ایران بیش از ۲۰ پله صعود داشته است
رییس فدراسیون گلف گفت: رقابت های قهرمانی آسیا مهرماه 96 برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کیکاوس سعیدی رییس فدراسیون گلف با اشاره به نخستین میزبانی ایران در رقابت های بین المللی گلف گفت:‌ تاکنون ایران میزبان رقابت های بین المللی نبوده است و میزبانی این رقابت ها ضمن معرفی گلف ایران به سایر کشورها، ‌معرف ظرفیت های گردشگری کشورمان نیز خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ رقابت های قهرمانی کشور همه ساله با عنوان جام صلح و دوستی یادواره «مرحوم شهباز حسین پور» پیشکسوتان گلف برگزار می شود و امسال نیز اسفندماه برگزار خواهد شد تا سه تیم برتر گلف مردان برای حضور در رقابت های بین المللی اریبهشت شناسایی شوند.

رئیس فدراسیون گلف گفت: با توجه به سطح امکانات گلف ایران و داشتن تنها یک زمین گلف در کشور، برای نخستین دوره میزبانی ایران در این رشته از 10 کشور فعال و مطرح این رشته در آسیا از جمله ترکیه به عنوان کشوری پیشرو در این رشته دعوت کردیم و تاکنون سه کشور پاکستان، افغانستان و لبنان اعلام آمادگی کرده اند و دو کشور امارات و قطر نیز تمایل خود را در این خصوص به صورت غیر رسمی ابراز کرده اند.

وی تصریح کرد: ‌از سه کشور برتر آسیا در گلف از جمله ژاپن و کره جنوبی دعوت نکردیم، زیرا نمی خواستیم سطح تیم های حاضر در لیگ خیلی زیاد باشد تا گلف بازان ایرانی بتوانند تجربه خوبی از حضور در این رقابت ها کسب کنند.

رئیس فدراسیون گلف یکی دیگر از اهداف میزبانی رقابت های بین المللی گلف در تهران را آماده سازی بیشتر گلف بازان ایران برای حضور در رقابت های گلف قهرمانی آسیا در نیوزلند عنوان کرد.

سعیدی ادامه داد:‌ رقابت های قهرمانی آسیا مهرماه برگزار می شود و تلاش می کنیم علاوه بر این رقابت ها تیم ملی گلف در دو تورنمنت بین المللی دیگر نیز شرکت کند.هماهنگی های لازم برای حضور تیم ملی در تورنمنت گلف پاکستان انجام شده است و درحال رایزنی برای حضور تیم ملی در تورنمنت بین المللی ترکیه که شهریور ماه 96 برگزار می شود، هستیم.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد:‌ طی چهار سال گذشته رنکینگ گلف ایران بیش از 20 پله صعود داشته است و فدراسیون برای ادامه این روند رو به رشد از یک مربی استرالیایی برای افزایش دانش مربیان و گلف بازان دعوت کرده است که به زودی زمان حضور وی در ایران مشخص می شود.

وی با توجه به المپیکی شدن رشته گلف گفت:‌ طبق بررسی شرایط گلف ایران از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای کسب یک سهمیه گلف در المپیک 2020 انجام داده ایم. هنوز برای ایران کسب مدال در المپیک زود است و بر این اساس از هم اکنون تا المپیک 2024 فرصت داریم تا برای حضور قدرتمند در المپیک تلاش کنیم. اجرای طرح ملی استعدادیابی طی دو تا سه سال آینده و توسعه زیر ساخت های گلف در کشور از جمله اهداف فدراسیون گلف برای ارتقا سطح این رشته ورزشی و حضور توانمند در المپیک های آتی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز