مشکلات استقلال و پرسپولیس را برطرف می‌کنیم؛

سلطانی‌فر: بخش خصوصی باید تشویق شود تا ورزش به سمت سرمایه‌گذاری برود/ برجام اثرات مثبتی در ورزش کشور خواهد داشت

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۲:۲۹:۱۰
کد خبر: ۵۰۷۲۵۱
سلطانی‌فر: بخش خصوصی باید تشویق شود تا ورزش به سمت سرمایه‌گذاری برود/ برجام اثرات مثبتی در ورزش کشور خواهد داشت
وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون فوتبال باید در مورد دعوای کی روش و برانکو وارد شود و این موضوع را به نحو درستی مدیریت کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در این مجمع درخصوص برگزاری این انتخابات اظهار داشت: تاکنون تکلیف چهار فدراسیون که با سرپرستی اداره می‌شد و بلاتکلیف بود مشخص شده است. هفته آینده نیز انتخابات ورزش کارگری برگزار می شود و با این حساب در این مدتی که در وزارت ورزش و جوانان حضور داشته‌ایم انتخابات پنج فدراسیون تعیین تکلیف شده است و با تعیین رییس دائمی برنامه‌های فدراسیون های مورد نظر به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: فدراسیون کاراته از رشته های مهم کشورمان که دارای ظرفیت های فراوانی است که مدتی به دلیل مسائل مختلف با سرپرست اداره شد. هرچند طباطبایی در این مدت توانست در کنار مسئولیت اداره مجموعه ورزشی آزادی فدراسیون کاراته را هم مدیریت کند. اما برای آنکه برنامه‌های فدراسیون کاراته پیگیری های لازم انجام شود نیاز به یک مدیر دائمی است. وظیفه خود میدانم فدراسیون‌هایی که دارای سرپرستی هستند را تعیین تکلیف کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شخصی که برای تصدی فدراسیون کاراته انتخاب خواهد شد، تصریح کرد: هرکسی که به عنوان رییس فدراسیون انتخاب می‌شود باید از پتانسیل های ورزشی استفاده کند و این را هم مدنظر قرار دهد که مورد حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار می گیرد. تلاش کردیم که با برنامه‌های وزارت ورزش و کمیته المپیک هماهنگی ایجاد شود که به وسیله آن به توسعه و گسترش ورزش توجه ویژه‌ای کنیم. فردی که به عنوان ریاست فدراسیون کاراته انتخاب می شود باید از دستگاه هایی که در امر ورزش تلاش می کنند استفاده کنند. همانند شهرداری‌ها که در این مدت سرمایه گذاری‌های خوبی در بخش سخت افزاری ورزش انجام داده اند.

وی خاطرنشان ساخت: فدراسیون ها باید از استعدادهایی که در نقاط دور مانند روستا که کمبود امکانات دارند استفاده کنند. چون استعدادههای خوبی در مناطق محروم وجود دارد. هیات های استانها باید این استعدادها را به فدراسیون معرفی کنند و از همه پتانسیل ورزشی جامعه استفاده شود به طوری که در المپیک 2020 مدال های خوشرنگی بگیریم. رییس فدراسیون باید از پیشکسوتان و داورانی و مربیانی که در این رشته زحمت کشیده اند و دغدغه دارند بیشتر استفاده کنند.

سلطانی‌فر درخصوص لزوم استفاده از اسپانسرهای خصوصی در ورزش اظهار داشت: اسپانسر در ورزش دنیا به عنوان یکی از کمک‌های بزرگ برای ورزش است. ولی در ایران به این موضوع توجه زیادی نمی‌شود. اگر فدراسیون‌ها به سمت جذب اسپانسر باشند می‌توانند در امر توسعه ورزش گام‌های موثری بردارند. در بخش اقتصاد ورزشی و سرمایه گذاری ساز و کارهای خوبی در برنامه ششم توسعه گنجانده شده که به بخش خصوصی توجه بیشتری خواهد شد. بخش خصوصی باید تشویق شود تا ورزش به سمت سرمایه گذاری برود. تعامل با رسانه فرصت خوبی برای ورزش است که فدراسیون برنامه‌ها و حرف‌های خودشان را در رسانه‌ها عنوان کنند. مدیران رسانه‌ای با نگاه چالشی نباید به رسانه‌ها داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص اتفاقات به وجود آمده درخصوص سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال باید در مورد دعوای کی روش و برانکو وارد شود و این موضوع را به نحو درستی مدیریت کند.

وی همچنین درباره بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه سرخابی افزود: بدهی‌های مالیاتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از گذشته مانده که متاسفانه تبدیل به بدهی زیادی شده است. با تدابیری که اندیشیده شده این مشکل را تا حدودی حل خواهیم کرد که برای این دو باشگاه پرطرفدار مشکلی به وجود نیاید. در هفته آینده نیز عضو پنجم هیات مدیره استقلال معرفی خواهد شد.

سلطانی‌فر در پایان با اشاره به دستاوردهای پسابرجام اظهار داشت: با به موفقیت رسیدن دولت یازدهم در برجام در عرصه های مختلف به توفیقات خوبی دست پیدا کرده‌ایم که این توفیقات به مرور زمان برای ورزش نیز اثرات مثبت خود را نشان خواهد داد و از آن جمله این که میتوانیم میزبانی مسابقات مختلف را بدست آوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز