چمنیان: از تورنمنت روسیه به عنوان یک دستاورد مهم استفاده خواهیم کرد

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۵:۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۰۷۹۲۷
چمنیان: از تورنمنت روسیه به عنوان یک دستاورد مهم استفاده خواهیم کرد
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان معتقد است باید از فرصت های بدست آمده برای بهتر شدن و تکامل تیم استفاده کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عباس چمنیان سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در ابتدا گفت: با توجه به اینکه در مسابقات جام جهانی تیم های قدرتمندی حاضر هستند و تیم هایی که برای حضور در این تورنمنت بزرگ آماده می شوند، باید قبل از حضور در مسابقات بازیهای دوستانه و برنامه های تدارکاتی زیادی را پشت سر بگذارد. بنابراین تورنمنت بین المللی روسیه فرصت بسیار خوبی برای نوجوانان فراهم شد.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری های فدارسیون و کمیته جوانان این شرایط برای ما مهیا شد تا در تورنمنتی بزرگی که با حضور 16 تیم و  48 بازی به صورت مجتمع برگزار می شود را شرکت کنیم. همچنین در زمان دو هفته ای که تیم نوجوانان حضور دارد، 6 بازی بین المللی انجام می دهد.

سرمربی تیم ملی درخصوص تیم های حاضر گفت: از 16 تیم شرکت شرکت فقط 3 تیم (ایران، هند و تاجیکستان) آسیایی بودند و بقیه تیم ها از کشورهای اروپایی بودند، بدون شک به تجربیات بازیکنان و همین طور کادر فنی افزوده شد و درس هایی که از این مسابقات گرفتیم  و به عنوان یک دستاورد مهم می توانیم در ادامه کار از آن بهره ببریم. ضمن اینکه بازیکنان از نزدیک بازی با تیم های اروپایی را مشاهده می کردند .

چمنیان درباره عملکرد بازیکنان گفت: در مرحله گروهی با تیم های زنیت سن پترزبورگ، اسلوونی و مولداوی بازی کردیم و با یک پیروزی، یک شکست و یک مساوی به عنوان تیم سوم گروه به مرحله بعدی رفتیم. پس از آن نیز با تیم های آذربایجان و هند دیدار داشتیم. عملکرد بازیکنان در مجموع این 5 بازی مناسب بود، علیرغم اینکه نتیجه مورد نظر بدست نیامد، اما توانستیم ارزیابی خوبی از بچه ها داشته باشیم، ضمن اینکه اشتباهات و ضعف هایمان را تا جام جهانی به حداقل برسانیم و از تجربیاتمان برای نقاط قوت تیم استفاده کنیم.

وی در ادامه درخصوص اینکه تیم نوجوانان ایران با رده سنی پایین تر در مسابقات شرکت کرد گفت: ما در واقع تیم زیر ۱۸ سال نداریم و مجبور بودیم از این تیم استفاده کنیم. بازیکنان حاضر در این مسابقات متولد ۱۹۹۹ هستند، اما بازیکنان ما متولدین سال‌های ۲۰۰۰ و حتی ۲۰۰۲ هستند.  البته این امر مهم نیست، بلکه مهمتر این بود که این فرصت را غنیمت شمرده و به نحو احسن از آن بهره ببریم.  بنابراین صرف نظر از  اینکه تیم های مقابل از ما یک تا دو سال و نیم بزرگتر هستند در این مسابقات شرکت کردیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: تیم های پایه در تمام دنیا به سرعت در حال پیشرفت هستند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. به عنوان مثال تیم هند قبل از حضور در این تورنمنت اردوی دو هفته ای را در برزیل داشت. همچنین کشور روسیه با میزبانی از این تورنمنت و دعوت از 15 کشور مطمئنا به دنبال توسعه فوتبال پایه است. فدراسیون فوتبال نیز با پیگیری ها بدون تردید تدارکات لازم را برای جوانان و نوجوانان پیش از جام جهانی فراهم می کند. امیدوارم این روند سرعت بیشتری بگیرد و از فرصت های بدست آمده برای بهتر شدن و تکامل تیم استفاده کنیم. 

چمنیان خاطرنشان کرد: جا دارد به خاطر فراهم شدن این فرصت از مهدی تاج، محمدرضا ساکت و فریدون معینی به خاطر زحماتی که کشیدند تشکر کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز