آزمون: دیگر حریف راحتی در آسیا وجود ندارد

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۰:۵۱:۵۰
کد خبر: ۵۰۹۳۰۲
آزمون: دیگر حریف راحتی در آسیا وجود ندارد
سرمربی تیم ملی فوتبال درباره قرعه کشی رقابت های مقدماتی جام ملت های بانوان گفت: نیازمند برگزاری بازی های دوستانه برای آمادگی هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال با تاکید مطلب فوق گفت: در فوتبال اکنون دیگر هیچی تیمی را نباید دست کم گرفت. زمانی که قرعه کشی برگزار شد شاهد حضور و رقابت سخت تیم های قدرتمند در آسیا هستیم و معتقدم تمامی تیم ها راه سختی را برای صعود از مرحله مقدماتی در پیش دارند.

وی گفت: کار آسانی برابر حریفان خود نداریم. همانطور که می دانید نوع بازی و شیوه تاکتیکی تیم ویتنام مانند تایلند و کره جنوبی است. بر همین اساس این تیم علاوه بر سرعتی بودن از امتیاز میزبانی نیز بهره می برد.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در ادامه در خصوص اینکه چه شناختی از تیم های میانمار، سنگاپور و سوریه دارد، افزود: میانمار همانند ویتنام، چین تایپه، کره جنوبی و تیم هایی که در شرق آسیا هستند، بازی می کند. ملی پوشان نوجوان ما در رقابتهای مقدماتی قهرمانی آسیا  که در چند ماه گذشته برگزار شد به مصاف تیم سنگاپور رفتند. از رده بزرگسالان این تیم شناختی نداریم اما در رده سنی نوجوانان فوتبال بسیار تکنیکی و سرعتی را به نمایش گذاشتند. در واقع کشور سنگاپور پس از میزبانی المپیک دختران در رده سنی 15 سال که در گذشته برگزار شده بود، در فوتبال بانوان خود سرمایه گذاری کرده و آکادمی های بسیاری را برای فوتبال بانوان خود تاسیس کرده است. ضمن اینکه سازماندهی تیم و برگزاری رقابتهای لیگ از دیگر برنامه هایی است که توسط فدراسیون این کشور انجام شده تا تیم خوبی داشته باشد. درباره تیم سوریه نیز باید بگویم بازی این تیم مانند تیم های عربی است و تاکنون هیچ بازی با این تیم انجام نداده ایم. در مجموع یک شناخت نسبی از حریفان خود داریم اما این امر کافی نیست.

آزمون ادامه داد: درخواست فیلم بازیهای حریفان خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می کنیم ضمن اینکه برنامه ریزی های مدونی را از هم اکنون برای حضوری پرقدرت در رقابت های پیش رو خواهیم داشت. همانطور که قبلا اعلام کردم دو بازی دوستانه با اوکراین داریم که این بازی به تجربه بازیکنان و شناخت کادر فنی کمک بسزایی می کند. اما نیاز به چند بازی تدارکاتی با تیم هایی مانند تایلند، چین تایپه یا تیم هایی که در شرق آسیا هستند، داریم تا بتوانیم شبیه سازی بازیها را برای بازیکنان داشته باشیم ضمن اینکه باید تمرینات ویژه خود را آغاز کنیم تا در مصاف با حریفان سرسخت خود آماده باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در پایان گفت: خوشبختانه در راه سختی که پیش رو داریم فدر اسیون فوتبال و کمیته بانوان حمایت های همه جانبه خود را از تیم ملی فوتبال بانوان دارد که این امر باعث افزایش انگیزه در میان ملی پوشان و کادر فنی می شود. ما هدفمان صرف حضور در مسابقات نیست و به فکر جوانگرایی، تقویت و قدرتمند ساختن تیم ملی فوتبال بانوان هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز