استارت BIG BALL در ایران

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۶:۲۵:۴۷
کد خبر: ۵۱۰۱۸۴
استارت BIG BALL در ایران
مسابقه والیبال با توپ بزرگ برای نخستین بار در ایران برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بر اساس هماهنگی های به عمل آماده در همایش شهرداری ها برای نخستین بار در ایران و قاره آسیا مسابقه والیبال با توپ بزرگ برگزار می شود.

این در حالی است که بر اساس تحقیقات به عمل آمده این بازی تنها یک بار در آسیا آن هم به طور غیر رسمی در کشور فیلیپین با توپی در ابعاد کوچک تر از سوی یک شرکت توریستی انجام شده است، اما ابعاد توپ مسابقه ای که قرار است در تهران برگزار شود بسیار بزرگ تر و در ابعاد پنج در پنج متر خواهد بودکه 38 کیلوگرم نیز وزن دارد.

در این مسابقه در هر طرف زمین مسابقه که در ابعاد 9 در 11 متر است، 20 بازیکن حضور خواهند داشت و در دو ست 15 امتیازی به مصاف یکدیگر می روند. شروع هر رالی این مسابقه از پشت خط یک سوم است که نقش سرویس دارد. هر تیم تنها 15 ثانیه برای ارسال توپ به زمین مقابل فرصت دارد.

در این مسابقه هر تیم یک لیدر با لباس رنگ متفاوت دارد که مسئول هماهنگی بازیکنان است و دستور پرتاب توپ را می دهد. لیدر معمولا در مرکز زیر توپ قرار میگیرد تا بازیکنان به نسبت مساوی اطراف توپ تقسیم شوند.

در مسابقه با توپ بزرگ آنتن برای مشخص کردن فضای بازی وجود ندارد. همچنین بازیکنان در هنگام پرتاب توپ از هیج وسیله نباید کمک بگیرند.

لازم به ذکر است این مسابقه از سوی آکادمی خورشیدی در همایش شهرداری های تهران که قرار است طی ماه آینده در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شود، برگزار می شود در صورت موفق بودن این طرح، این مسابقه در مسابقات لیگ جهانی سال آینده در تهران در بین ست های دوم و سوم که ده دقیقه فاصله زمان استراحت تیم هاست، برگزار خواهد شد.

نظر شما