مسابقات والیبال انتخابی زنان جهان؛

رقیب اصلی والیبالیست های ایران انصراف داد

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۱:۲۷:۰۴
کد خبر: ۵۱۰۳۶۹
تیم ملی والیبال بانوان هند رقیب اصلی تیم ایران در انتخابی جهان از حضور در مسابقات انصراف داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پس از اینکه فدراسیون جهانی والیبال به هند اجازه شرکت در مسابقات انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی را نداد، تیم ملی والیبال کشورمان به مصاف نپال و مالدیو خواهد رفت.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال 2018 با حضور 24 تیم از 7 تا 28 مهر سال آینده به میزبانی ژاپن برگزار می شود.

تاکنون حضور سه تیم در این رقابت ها قطعی شده است. آمریکا به عنوان قهرمانی سال 2014، ژاپن میزبان سال 2018 و تیم ملی والیبال برزیل به عنوان قهرمان سال 2015 آمریکا جنوبی سه تیم قطعی شده این رقابت ها هستند.

قاره آسیا علاوه بر میزبان، چهار سهمیه دیگر در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد که تیم ها بر اساس مسابقات انتخابی مشخص می شوند.

مسابقات انتخابی قاره آسیا در دو مرحله برگزار می شود که در مرحله نخست رقابت ها در پنج گروه پیگیری می شود و تیم های قهرمان این پنج گروه به همراه پنج تیم برتر قاره آسیا در مرحله نهایی در دو گروه به مصاف یکدیگر می روند.

رقابت های انتخابی زنان جهان در منطقه آسیای مرکزی از هشتم تا دهم بهمن ماه برگزار می شود و با حذف تیم هند، تیم ملی والیبال بانوان ایران در این رقابت ها به مصاف تیم های نپال و مالدیو خواهد رفت.

قرار بود این رقابت ها به میزبانی هند برگزار شود که فدراسیون جهانی والیبال به دلیل اختلافات داخلی فدراسیون والیبال هند با کمیته ملی المپیک این کشور، میزبانی را از هند گرفت.

نظر شما