فرحناز امیرشقاقی در گفتگو با برنا:

حضور ۹ تیم در لیگ قایقرانی بانوان اتفاق خوبی است/ استفاده از مربی خارجی به زمینه‌سازی قبلی نیاز دارد

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۶:۰۲:۰۱
کد خبر: ۵۱۲۳۶۸
حضور ۹ تیم در لیگ قایقرانی بانوان اتفاق خوبی است/ استفاده از مربی خارجی به زمینه‌سازی قبلی نیاز دارد
نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: با روند روبه رشدی که فدراسیون در پیش گرفته فعلا با مربیان داخلی می توانیم موفقیت ها را ادامه دهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فرحناز امیرشقاقی نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی در خصوص کیفیت لیگ بانوان و برگزاری اردوهای تیم ملی صحبت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به منسجم برگزار شدن لیگ امسال اظهار داشت: امسال برای اولین بار شاهد حضور 9 تیم در لیگ آب های آرام بودیم و با برنامه ریزی خوبی که انجام دادیم توانستیم مسابقات را به صورت منظم برگزار کنیم. سال های قبل به سختی می توانستیم تعداد تیم های حاضر در لیگ را به 4 تیم برسانیم که لیگ برگزار شود ولی امسال با حضور 9 تیم یک اتفاق خوب در لیگ بانوان رخ داد.

امیرشقاقی ادامه داد: در مسابقات روئینگ 4 نفره نفرهای اول و دوم ما با صدم ثانیه مشخص شدند و این نشان می دهد که لیگ ما و قایقرانان با از لحاظ فنی و کیفیتی ارتقاء داشته اند این موضوع در دیگر رشته های ما نیز به وضوح مشخص بود و خداروشکر لیگ باکیفیتی را شاهد بودیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی در ادامه با اشاره به مسأله جوانگرایی در این فدراسیون تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که ما در فدراسیون قایقرانی برای گام نهادن در مسیر پیشرفت جوانگرایی بود هم اکنون 80 درصد قایقرانانی که در لیگ برتر حضور دارند از جوانان ما هستند حتی برخی از این جوانان توانسته جای بزرگسالان را در ترکیب اصلی تیم ملی بگیرند.

امیرشقاقی با اشاره به عوامل موفقیت فدراسیون قایقرانی در خصوص ورزش بانوان اظهار داشت: از دو سال پیش در فدراسیون برنامه ریزی انجام دادیم که از همه قایقرانان حتی کسانی که یک سال در این رشته فعالیت داشته دعوت کردیم که در تمرینات این فدراسیون حضور پیدا کنند قصد اول ما در این بود که در مرحله اول از لحاظ کمی تعداد قایقرانان که در سطح کشور وجود دارند افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود: در مرحله دوم از کسانی که اقدام به تأسیس باشگاه نمودند حمایت کردیم و این موضوع باعث شد که در دو سال گذشته چند باشگاه تخصصی قایقرانی در سطح کشور از جمله اصفهان و تهران تأسیس شود این برنامه باعث شد که رقابت خوبی بین قایقرانان کشور ایجاد شود برنامه ریزی خوب فدراسیون برای پیشرفت ورزش بانوان باعث شد که رکوردهای نوجوانان و جوانان در حد تیم بزرگسالان بالا رود.

نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی در خصوص وضعیت تیم ملی بانوان تصریح کرد: تیم ملی آب های آرام شهریورماه سال آینده باید در مسابقات آسیایی چین شرکت کند و از این رو تمرینات آمادگی این تیم مدتی است که شروع شده و سعی داریم که تیم را به نحو مطلوبی آماده کنیم همچنین رقابت های اسلالوم نیز اسفندماه برگزار خواهد شد که تیم ما در حال تمرینات آماده سازی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اضافه شدن مربی خارجی به پیشرفت قایقرانی کمک خواهد کرد اظهار داشت: ما باید این بستر را فراهم کنیم که مربی خارجی بتواند کار کند وگرنه اضافه شدن مربی خارجی بدون برنامه و زمینه سازی قبلی باعث خواهد شد که هزینه اضافه روی دست فدراسیون بماند.

امیرشقاقی گفت: با روند روبه رشدی که فدراسیون در پیش گرفته فعلا با مربیان داخلی می توانیم موفقیت ها را ادامه دهیم. در حال حاضر استفاده از مدرسین خارجی برای بالا بردن دانش مربیان داخلی برنامه سودمندتری خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز