فاطمه کرم زاده در گفتگو با برنا:

پیگیری های سلطانی فر برای پوشش اسلامی بانوان بسکتبالیست قابل تقدیر است

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۲:۳۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۳۷۴۱
پیگیری های سلطانی فر برای پوشش اسلامی بانوان بسکتبالیست قابل تقدیر است
نایب رییس بانوان هیات‌ های فدراسیون بسکتبال گفت: از سلطانی فر تشکر می کنم که با پیگیری های پی درپی خود توانست شرایطی ایجاد کند تا دختران بسکتبال ایران بتوانند در رقابت های بین المللی شرکت کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فاطمه کرم زاده نایب رییس بانوان هیات‌های فدراسیون بسکتبال درباره نامه وزیر ورزش و جوانان به رییس فدراسیون جهانی بسکتبال درخصوص مطالبات به حق دختران بسکتبالیست مبنی بر حضور با پوشش اسلامی در رقابت های بین المللی، فدراسیون جهانی با خبرنگار برنا صحبت کرد.

وی با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان برای این موافقت تلاش های بسیاری انجام دادند، گفت: از دکتر سلطانی فر تشکر می کنم که با پیگیری های پی در پی خود توانست بعد از گذشت سال ها  شرایطی ایجاد کند تا دختران بسکتبال ایرانی بتوانند در رقابت های بین المللی شرکت کنند.

کردم زاده با اشاره به اینکه لیگ بسکتبال بانوان کشورمان با 54 تیم پیگیری می شود، بیان کرد: دختران بسکتبال کشورمان به دلیل مسئله حجاب نتوانستند در رقابت های بین المللی شرکت کنند اما با این موافقت نامه آنها بعد از 5 سال می توانند در رقابت های بین المللی شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه پوشش مورد نظر به فیبا ارائه شد، تصریح کرد: عکس و فیلم مناسب از طرح پوشش مورد نظر گرفته شد و برای فیبا ارسال شد. طراحی که برای لباس بانوان بسکتبال انجام شده همانند تیم والیبال است و معتقدم که این نوع پوشش مورد تایید فیبا قرار گیرد.

کرم زاده یاد آور شد: بسکتبال بانوان با 24 تیم در لیگ نوجوانان و دو سوپرلیگ آ و ب در لیگ بسکتبال به فعالیت مشغول هستند و فکر نکنم فدراسیونی در حوزه بانوان به این اندازه فعالیت داشته باشند.

وی در پایان گفت: مسابقات مرحله نهایی لیگ بسکتبال بانوان تا پنجم اسفند ماه به پایان می رسد. بانوان بسکتبال کشورمان با حجاب در لیگ بازی می کنند تا برای مسابقات بین المللی آماده باشند. نامه ای به فیبا ارسال کردیم تا در مسابقات پایانی لیگ بانوان بسکتبال شرکت کنند و از آمادگی بازیکنان اطلاع داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز