هفته بیستم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس-تراکتورسازی؛ سایه فیفا بر سر فینال لیگ/ قلعه خالی امیر در جدال با صدرنشین

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۶:۲۴:۴۶
کد خبر: ۵۱۵۱۸۴
پرسپولیس-تراکتورسازی؛ سایه فیفا بر سر فینال لیگ/ قلعه خالی امیر در جدال با صدرنشین
در حساس‌ترین بازی هفته بیستم لیگ برتر تیم پرسپولیس میزبان شاگردان قلعه‌نویی خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در آخرین بازی از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی روز یکشنبه از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

این بازی را به نوعی می‌توان فینال زودرس لیگ نامید، چون دو تیم بالای جدول که برای قهرمانی جدال می‌کنند به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس که همانند نیم فصل اول در نیم فصل دوم نیز شروع خوبی داشت و توانست بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر بگذارد حالا باید مقابل یکی از سرسخت‌ترین حریفان خود در لیگ برتر قرار بگیرد. تراکتورسازی با بهره‌گیری از بازیکنان خوب و مستعد و انجام یک بازی روان توانسته امتیازات خوبی را در این فصل ذخیره کند و حتی در چند هفته نیز صدر جدول را در اختیار داشت.

تراکتورسازی که در این فصل با به ثمر رساندن 28 گل بعد از استقلال دومین خط حمله خوب لیگ را در اختیار دارد باید مقابل پرسپولیسی قرار بگیرد که در این فصل تنها 5 گل را دریافت کرده و بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد.  این دو تیم درحالی روز یکشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت که خبری که روز جمعه درخصوص تیم تراکتورسازی مبنی بر محرومیت این تیم در نقل و انتقالات زمستانی منتشر شد این بازی را تحت شعاع خود قرار خواهد داد. تراکتورسازی که به فکر برد مقابل پرسپولیس در تهران و به حداقل رساندن اختلاف امتیاز خود با این تیم بود، حالا در معرض کسر امتیاز توسط فیفا قرار گرفته است. تیم تبریزی که توسط فیفا از انجام نقل و انتقالات به دلیل بدهی ممنوع شده بود با استفاده از دو خرید زمستانی خود و به کارگیری آنها در نیم فصل دوم ممکن است با کسر امتیاز از سوی فیفا مواجه شود و این موضوع باعث خواهد شد که رقابتی که تراکتروسازی با پرسپولیس برای کسب قهرمانی داشت به خطر بیفتد.

این بازی از منظر دیگری نیز دارای شرایط ویژه و خاصی است. وجود چند بازیکن سابق پرسپولیس در ترکیب تراکتورسازی قطعا به جذابیت‌های این بازی کمک خواهد کرد. وجود امید عالیشاه، احمد نوراللهی و محسن بنگر در ترکیب تیم تراکتورسازی که فصل پیش برای پرسپولیس به میدان می‌رفتند از نکات حائز اهمیت این بازی به شمار می‌رود. همچنین وجود امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تراکتورسازی که در سالیان گذشته با لباس استقلال بارها مقابل سرخ‌پوشان قرار گرفته و پیروزی‌هایی را نیز به دست آورده می‌تواند حساسیت این بازی را بالا ببرد. دو تیم از تماشاگران پرشوری بهره می‌برند و روز یکشنبه قطعا شاهد حضور جمعیت زیادی در استادیوم آزادی خواهیم بود.

علاوه بر مشکلی که جدیدا فیفا برای تیم تبریزی ایجاد کرده، قلعه نویی در این بازی از وجود چند بازیکن اصلی خودش نیز محروم است. محمد ایرانپوریان از دو هفته پیش به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد و در بازی گذشته نیز چند بازی خوب این تیم مانند مهدی کیانی، خالد شفیعی و مهدی شریفی به دلیل سه اخطاره شدن این بازی را از دست دادند. باید دید که تراکتورسازی در غیاب بازیکنان اصلی خودش می‌تواند مقابل ارتش سرخ امتیازی را بدست بیاورد.

بازی رفت این دو تیم در تبریز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. برد پرسپولیس در این بازی می‌تواند اختلاف امتیازی این تیم را با تراکتورسازی به عدد 9 برساند و سرخ‌پوشان برای بازی در دربی 84 با خیالی آسوده‌تر به میدان خواهند رفت. دو تیم از مهاجمان و دروازه‌‌بان‌های خوبی بهره می‌گیرند که می‌توانند سرنوشت این بازی را و حتی سرنوشت قهرمان لیگ را مشخص کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز