برای مردی که انسانیت را با خودش به فوتبال پول زده آورد؛

تولدت مبارک پرتغال طلایی

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۱:۳۲:۳۱
کد خبر: ۵۱۵۹۳۴
تولدت مبارک پرتغال طلایی
پسرکی که روزگاری روی شن‌های ساحل می دوید حالا دوربین‌ها و لنزها را به دنبال خودش می‌کشاند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روزی که دریانوردان، جزیره آرام و دورافتاده‌ای را در پرتغال کشف کردند، فکرش را هم نمی‌کردند که روزی این جزیره آنقدر معروف شود که حتی در دورافتاده ترین خانه‌های خاور میانه از این جزیره صحبت شود. حالا دیگر گل‌ها و جشن‌های مادیرا معرف این جزیره نیستند بلکه مردمان سراسر جهان این جزیره را با طلای فوتبال می‌شناسند.

پسرکی که روزگاری روی شن‌های ساحل می دوید حالا دوربین‌ها و لنزها را به دنبال خودش می‌کشاند. کریستیانو اکنون نه فقط یک فوتبالیست بلکه بدون‌شک بی نقص ترین ورزشکار جهان است. همین که رکورد پرش در دنیا با گل او به تیم نامدار و بزرگ شهر منچستر شکسته شد نشان می‌دهد مهارت‌های او فراتر از فوتبال و مستطیل سبز است.

7محبوب منچستر طی 6سال حضور در این شهر 9جام را در کارنامه‌اش ثبت کرد و با کوله باری از افتخار راهی مادریدشد. تجربه مایکل اوون می‌گفت که رونالدو در مادرید غروبی زودهنگام و تلخ خواهد داشت اما او تمام فشارها و کنایه‌ها را تحمل کرد.  در مادرید ماند و سختی‎ها را به جان خرید تا بالاخره در 31سالگی به عنوان مردطلایی و خاموش نشدنی عصر فوتبال دفاعی و بسته معرفی شود. در روزهایی که افکاردفاعی بروز می‌شدند و مدافعان فوتبال قدرتمندتر، مهاجم پرتغالی گل زد و گل زد تا به عنوان گلزنترین فوتبالیست جهان شناخته شود.

مردم پرتغال با او اروپا را فتح کردند تا رویای این کشور تبدیل به واقعیت شود. مردم مادرید با او پرچم شهرشان را دوبار بر قله اروپا و دوبار بر قله جهان کوبیدند تا 7دوست داشتنی تبدیل به خاطره‌ای جاودانه در تاریخ کهکشان شود.

حالا او با 5جام بین‌لمللی و ده‌ها افتخار ریز و درشت شخصی که در 8سال با پیراهن مادرید برای خودش جمع کرد، وارد سی و دومین سال زندگی شده و اینطور که پیداست حداقل تا 3سال دیگر گلزنی‌ها و دروکردن افتخارات برای او ادامه خواهد داشت.

ما نه پرتغالی هستیم و نه مادریدی و نه حتی منچستری! ما هواداران فوتبالیم و فوتبال را دوست داریم. پس بد نیست که در پنجمین روز فوریه از تمام لحظات زیبایی که رونالدو برایمان ساخت و ما را به وجد آورد تشکر کنیم. از تمام گل‌هایی که برایمان کاشت تا فوتبال را کویری خشک نبینیم. از تمام جذابیت‌هایی که با خودش به فوتبال دو قطبی آورد. از تمام حساسیت‌هایی که به مسابقه پرتغال-آرژانتین و رئال-بارسا تزریق کرد و از همه مهمتر، انسانیتی که با خودش به فوتبال پول زده آورد و نشان داد احترام به همنوع وظیفه همه ماست. چه انسانی که مشهور است و دست نیافتنی و چه انسانی که گمنام است و ناشناخته. تولدت مبارک پرتغال طلایی...

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز