استقلال ایران۴- السد قطر۳

صعود شیرین در ضیافت پنالتی ها

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۲۰:۴۱:۵۴
کد خبر: ۵۱۷۳۸۷
صعود شیرین در ضیافت پنالتی ها
استقلال تهران در ضربات پنالتی السد قطر را شکست داد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم استقلال ایران برای راه یابی به مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در مرحله پلی آف، میزبان تیم السد قطر بود که در پایان 120 دقیقه حاصلی نداشت و در ضربات پنالتی این تیم استقلال بود که مجوز حضور در مرحله گروهی را به دست آورد.

نیمه اول بازی با حملات پرتعداد استقلال آغاز شد. آبی ها تحت تاثیر حضور حداکثری هواداران شان در همان ابتدای بازی 3 موقعیت عالی به دست آوردند که در یک صحنه کمک داور اول در صحنه ای مشکوک گل علی قربانی را آفساید اعلام کرد.

بعد از گذشت حدود 20 دقیقه از بازی السدی ها بر جو حاکم بر استادیوم مسلط شدند و روی فرار های هامرون و البته بازیسازی های ژاوی در پشت محوطه جریمه چند موقعیت نصفه و نیمه را روی دروازه استقلال ایجاد کردند.

آنچه در نیمه اول بازی بیشتر از هر چیز دیگری نمود داشت، سخت گیری داور در اعلام خطای روی بازیکنان استقلال بود.

در مجموع آبی ها برتری نسبی برابر السد داشت ولی نتوانست از موقعیت هایی که به دست آورده نهایت بهره را ببرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

اما در نیمه دوم و پس از یکی، دو حمله آبی ها، السدی ها که کاملا با جو استادیوم آشنا شده بودند به خوبی بازی را در اختیار گرفتند و چند بار موفق شدند دروازه استقلال را تهدید کنند که البته یک بار شوت زیبای ژاوی را سیدمهدی رحمتی به خوبی مهار کرد تا استقلال در طول 90 دقیقه بازی شکست نخورد.

در نیمه دوم استقلالی ها در بیشتر دقایق مشغول دفاع کردن بودند تا تکلیف این بازی در 120 دقیقه و شاید هم ضربات پنالتی مشخص شود.

استقلال وقت اضافی اول را بهتر آغاز کرد و همچون بیشتر دقایق قبلی با ارسال های بلند از چپ و راست و هر از گاهی هم شوت های پشت محوطه درصدد فروریختن دروازه السد بود اما این حملات اثری نداشت تا کار در وقت اضافی دوم دنبال شود.

در آخرین وقت های بازی هم استقلال بر فشار حملاتش افزود تا شاید سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشیده نشود. در این بین رحمتی هم یک بار با واکنشی خوب مانع باز شدن دروازه تیمش شد. هر چه بازی به پایان نزدیک می شد دو تیم دیگر ریسک نمی کردند و مصمم بودند سرنوشت تیم صعود کننده به ضربات پنالتی کشیده شود که در نهایت استقلال بود که موفقیت را در آغوش کشید.

 

استقلال ایران صفر (4)................................................................... السد قطر صفر (3)

گل ها در ضربات پنالتی: کاوه رضایی، علی قربانی، فرشید اسماعیلی و خسرو حیدری (استقلال) حسن الهیدوس، ژاوی هرناندز، بغداد بوندجاح (السد)

ضربات امید ابراهیمی (استقلال) ابراهیم ماجد، محمد کاسولا (السد) خراب شد.

داور: احمد ابوبکر  (عمان)                    کمک ها: حامد المیاحی و ابوبکر الامری (هر دو از عمان)

اخطار: بهنام برزای، سیدمحسن کریمی (استقلال) حمید اسماعیل، جوکورتا هامرون (السد)

تماشاگر: حدود 90 هزار نفر

استادیوم: آزادی تهران

بهترین بازیکن: سیدمهدی رحمتی (استقلال) با تقدر از رابسون جانواریو

استقلال: سیدمهدی رحمتی، رابسون جانواریو، لئوناردو پادوانی، میلاد زکی پور، وریا غفوری (32- خسرو حیدری)، امید ابراهیمی، امید نورافکن، مجتبی حق دوست (82- فرشید اسماعیلی)، بهنام برازی (98- سیدمحسن کریمی)، علی قربانی و کاوه رضایی

سرمربی: علیرضا منصوریان

السد: سعد الشعیب، پدرو کوریا، محمد کاسولا، مرتضی پورعلی گنجی، عبدالکریم حسن، جوکورتا هامرون (91- خلفان ابراهیم)، ژاوی هرناندز، علی اسدالله تایمن (64- حسن الهیدوس)، بغداد بوندجاح، حمید اسماعیل، ابراهیم ماجد

سرمربی: اوسوادلدو فریرا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز