پرونده فساد در کمیته بین المللی المپیک پای مقام ژاپنی را به دادستانی کشاند

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۲:۴۶:۱۱
کد خبر: ۵۱۷۷۵۸
پرونده فساد در کمیته بین المللی المپیک پای مقام ژاپنی را به دادستانی کشاند
دادستانی توکیو از رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن در مورد پرداخت 2 میلیون دلار به یک شرکت سنگاپوری در جریان کسب میزبانی بازی های المپیک 2020 سئوال کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خبرگزاری کیودو روز چهارشنبه نوشت: سئوال از «تسونکازو تاکدا» که در زمان انتخاب میزبان بازی های المپیک 2020 مسئولیت رئیس کمیته پیشنهاد میزبانی المپیک ژاپن را عهده دار بود، داوطلبانه و به درخواست مقام های فرانسوی بوده است.

دادستان توکیو علاوه بر «تاکدا» از چندین فرد دیگر که در کمیته پیشنهاد میزبانی المپیک ژاپن مسئولیت داشته اند نیز سئوال کرد.تاکدا انجام هرگونه اقدام غیرقانونی را رد کرده است.دادستانی فرانسه سال گذشته میلادی اعلام کرد در مورد پرداخت بیش از دو میلیون دلار از طرف کمیته پیشنهاد میزبانی المپیک ژاپن به شرکت مشاوره «بلک تیدینگز» سنگاپور، تحقیق می کند.ریاست این شرکت سنگاپوری را «تان تونگ هون» دوست «پاپا ماساتا دیاک» به عهده دارد. «پاپا ماساتا» پسر «لامین دیاک» رئیس سابق اتحادیه بین المللی دوومیدانی است که به علت فساد و تخلفات مالی از سمت خود تعلیق شد و پس از آن استعفا کرد.

مقامات ژاپنی به طور مکرر اعلام کرده اند پرداخت این مبلغ بابت حق مشاوره قانونی بوده است.گروهی از طرف کمیته ملی المپیک ژاپن ماموریت یافته بود، در ماه سپتامبر گذشته - شهریور و مهر 95 - اعلام کند این پرداخت ها قانونی بوده است.پرداخت این مبلغ که دو برابر رقم متوسط است، گمان می رود به دیاک انتقال یافته باشد. دیاک در زمان انتخاب شهر میزبان بازی های المپیک 2020 عضو کمیته بین المللی المپیک بود.برگزارکنندگان بازی های المپیک 2020 پیش از این با مشکلاتی شامل افزایش هزینه برگزاری بازی ها و درخواست برای تغییر ورزشگاه میزبان بازی ها روبرو بوده اند.توکیو در رقابت با استانبول و مادرید میزبانی بازی های المپیک تابستانی 2020 را از آن خود کرد.

نظر شما