یونیورسیاد زمستانی دانشجویان با قهرمانی روسیه به اتمام رسید

۱۳۹۵/۱۱/۲۱ - ۱۴:۳۳:۴۶
کد خبر: ۵۱۸۲۴۲
یونیورسیاد زمستانی دانشجویان با قهرمانی روسیه به اتمام رسید
بیست وهشتمین یونیورسیاد زمستانی دانشجویان جهان با قهرمانی کشور روسیه به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،در رقابت های بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد  زمستانی دانشجویان جهان که در آلماتی قزاقستان در 12 رشته ورزشی برگزار شد، کشورهای روسیه، قزاقستان و کره جنوبی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

بنا بر این گزارش در پایان این رقابتها روسیه با کسب 71 مدال 29 طلا، 27 نقره و 15 برنز در جایگاه نخست ایستاد، قزاقستان با 11 طلا، 8 نقره و 17 برنز دوم شد و کره جنوبی هم با 11 طلا، 5 نقره و 5 برنز جایگاه سوم را بدست آورد.  وکشورهای ژاپن با 6 طلا،12 نقره 10 برنز و هلند با 5 طلا، 2 نقره و 5 برنز در مکان چهارم و پنجم وچین هم با 4 طلا، 4 نقره و 2 برنز در جایگاه ششم ایستاند.

در این دوره از بازی‌ها 2481 نفر از 57 کشور حضور داشتند .تیم ملی اسکی دانشجویان ایران هم با 3 ورزشکار زن صدف ساوه شمشکی ، فروغ عباسی و نجمه زالی تروجنی در رشته اسکی آلپاین برای سومین با در این رقابتها شرکت کرده بود.

آیین اختتامیه این یونیورسیاد با حضور نخست وزیر قزاقستان و ئیس فیزو و بسیاری از مسئولین و دستندرکاران ورزش دانشگاهی جهان برگزار گردید. پرچم فیزو به کشور صربستان میزبان بیست و نهمین دوره یونیورسیاد زمستانی در سال 2019 تحویل داده شد.

نخست وزیر کشور قزاقستان در بخشی از سخنرانی خود خطاب به میهمانان و ورزشکاران گفت: «ما از حضور شما ورزشکار و کسانی که در این جا گردهم آمدید تشکر و قدردانی می کنیم. حضور شما لحظه های خوب و احساسات ورزشی زیبا و بزرگی را خلق کرد. من در اینجا به نقش جوانان و کمک دربرگزاری این رویداد ورزشی اشاره و در کنار آن از داوطلبان که فداکارانه در این میدان کمک کردند تشکر می کنم.»

مارتین اولگ رئیس فیزو هم خاطرنشان کرد:«فصل دیگری از رقابتهای یونیورسیاد در بخش زمستانی به پایان رسید. دوازده روز رقابت شدید و فشرده میان ورزشکاران به شکل باورنکردنی رویدادی بی نظیر را رقم زد. از کشور میزبان بابت برگزاری این رویداد صمیمانه تشکر می کنم. مهربانی شما از خود گذشتگی و حضور شهروندان و مخاطبان آلماتی برای تماشای مسابقات را باید ستود چرا که این میدان را تبدیل به یک فضای جادویی و بی نظیر در ورزش دانشگاهی کرده بود و ما هرگز گرمای حضور دانش آموزان، دانشجویان، خانواده ها و مردم و تشویق آنها را در این یونیورسیاد فراموش نخواهیم کرد.»

در پایان این مراسم مشعل بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد زمستانی دانشجویان خاموش و رسما این دوره از رقابتها به پایان رسید. بیست و هشتمین یونیورسیاد زمستانی دانشجویان جهان 10 لغایت 20 بهمن ماه در شهرآلماتی قزاقستان برگزار شد.

نظر شما