از سپتامبر ۲۰۱۷؛

فیبا مجوز داوران بین المللی را مدت دار می کند

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۲:۳۵:۵۰
کد خبر: ۵۱۸۹۹۷
فیبا مجوز داوران بین المللی را مدت دار می کند
فدراسیون جهانی بسکتبال مجوز داوران بین المللی بسکتبال را به دو سال محدود می کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) قصد دارد از سپتامبر 2017 تغییراتی در سیستم داوری بین المللی ایجاد کند. بر این اساس مجوز داوری بین المللی که پیش از این نامحدود بود به دوره های دو ساله محدود می شود.

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال توضیح داده است: از سال 2013 طرح مجوز داوران +2017 به کمیسیون فنی فیبا ارائه شد. در این طرح به سیستم فعلی اشاره شده که تعداد داوران دارای مجوز بین المللی فیبا در فدراسیون های ملی نامحدود است و به همین دلیل بسیاری از داوران فعال فیبا در طول سال به هیچ مسابقه بین المللی دعوت نمی شوند. بنابراین مجوز مادام العمر داوری فیبا،‌ جلوی پیشرفت داوران بین المللی را می گیرد.

دلیل تغییر رویه در سیستم داوری فیبا، ارتقا مهارت های حرفه ای داوران است که باید به طور مداوم تحت تعلیم باشند تا به ملزومات قضاوت بازی در حال تغییر و تکامل بسکتبال مجهز شوند. دپارتمان داوری فیبا به همین منظور کارگروه هایی هم در سال های گذشته برگزار کرده است.

در سیستم جدید،‌ مجوز داوری فیبا هر دو سال یک بار از سال 2017 ارائه می شود و داوران از ابتدای سپتامبر 2017 مجوز دو ساله ای تا آگوست 2019 دریافت می کنند که سه درجه دارد: یک- کارت مشکی که دارندگان آن، مجوز قضاوت در تمام سطوح بین المللی بسکتبال را دارند. 2- کارت سبز که مخصوص داوران زن است. 3- کارت سفید که دارندگان آن مجوز قضاوت در تمام سطوح پایه،‌ مسابقات قاره ای و دوستانه بین المللی را دارند.

فیبا برای فدراسیون های ملی با توجه به سطح آنها، سقفی برای معرفی داوران در نظر گرفته است و امکان رد کردن داوران معرفی شده وجود دارند. فدراسیون های ملی موظفند در صورتی که داوری به هر دلیل در سطح ملی قضاوت نمی کند، این موضوع را به فیبا اطلاع دهند.در صورتی که میان یک داور و فدراسیون ملی، اختلافی وجود داشته باشد، فیبا امکان دخالت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز