امروز؛

رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان آغاز شد

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۵:۰۴:۳۸
کد خبر: ۵۱۹۱۷۷
رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان آغاز شد
دور نخست رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان روز شنبه در تهران آغاز شد و 63 شطرنج باز برتر جهان که در میان آن سه شطرنج باز ایرانی نیز حضور دارند،

به گزارش گروه ورزش خبر گزاری برنا، آیین افتتاحیه این رقابت ها دیروز با حضور «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان و «ایگور دودون» رئیس جمهوری مولداوی، «کرسان ایلیومژینوف» رئیس فدراسیون جهانی شطرنج و «مهرداد پهلوان زاده» رئیس فدراسیون شطرنج و جمعی از مدیران ورزشی و ورزشکاران در تهران برگزار شد.

این رقابت ها ابتدا قرار بود با 64 شطرنج باز برگزار شود. «کریستیانا فویسور» استاد بین المللی رومانی درگذشت تا فدراسیون جهانی شطرنج فرصت انتخاب جایگزین برای او را نداشته باشد و به همین دلیل رقابت ها با 63 شطرنج باز پیگیری می شود.

این رقابت ها به صورت دو حذفی برگزار می شود و برندگان هر مرحله از دو بازی انتخاب می شود. در صورت تساوی هر مرحله، انتخاب بازیکن برتر در دیدارهای تکمیلی مشخص خواهد شد. این مسابقات تا 14 اسفند ماه ادامه دارد.

16 استاد بزرگ،23 استاد بین المللی، 17 استاد بزرگ بانوان، شش استاد بین المللی بانوان و یک استاد فیده از سراسر جهان در این رقابت مهم شرکت کرده اند.

استاد بین المللی «سارا سادات خادم الشریعه»، استاد بزرگ بانوان «آتوسا پورکاشیان» و استاد بزرگ بانوان «میترا حجازی پور» سه نماینده ایران در این مسابقات هستند.

سارا سادات خادم الشریعه با درجه بین المللی 2452 و بخت بیستم قهرمانی در این رقابت ها در دور نخست با مهره سیاه مقابل استاد بین المللی گرجستان «سوپیکو گرامیشویلی» با درجه بین المللی 2369 قرار می گیرد.

آتوسا پورکاشیان با درجه بین المللی 2303 و بخت 51 قهرمانی در این رقابت ها در دور نخست با مهره سفید رودرروی استاد بین المللی آلمان «الیزابت پتز» با درجه بین المللی 2468 و قهرمان چند دوره آلمان قرار می گیرد.

میترا حجازی پور نیز با درجه 2307 و بخت 49 قهرمانی در این رقابت ها در دور نخست با مهره سفید مقابل استاد بین المللی روسیه «آناستاسیا بودناروک» با درجه بین المللی 2463 قرار می گیرد.

از میان سه بازی نمایندگان ایران، خادم الشریعه قرعه راحت تری دارد و دو نماینده دیگر ایران برای پیروزی باید جدال سختی با حریفان خود داشته باشند.

«یِوگنی میروشنیچنکو» مفسر رسمی این دوره از رقابت ها که همزمان یکی از مربیان خادم الشریعه نیز است، وظیفه تفسیر بازی ها را برای تماشاگران عهده دار است.

ایوان سوکولوف مربی تیم ملی کشورمان نیز دیگر مفسر رسمی مسابقات است.

روسیه با 11 شطرنج باز بیشترین شمار بازیکن را در این دوره از رقابت ها دارد و پس از این کشور، گرجستان با هشت ورزشکار، چین با هفت ورزشکار، اوکراین با پنج نفر، هند، آمریکا و ایران هر کدام با سه ورزشکار، بلاروس، ارمنستان، کوبا و الجزایر هر کدام با دو ورزشکار و کشورهای استرالیا، مصر، قطر، آلمان، آرژانتین، کانادا، ویتنام، پرو، قزاقستان، ترکیه، لهستان، سوئد، مجارستان و ایتالیا هر کدام با یک ورزشکار در این رقابت ها حضور دارند.

مجموع جوایز این رقابت ها در شش دور450 هزار دلار است.

-دور اول ۳۷۵۰ دلار به هر یک از ۳۲ بازنده و در مجموع۱۲۰۰۰۰ دلار

-دور دوم ۵۵۰۰ دلار به هر یک از ۱۶ بازنده و در مجموع۸۸۰۰۰ دلار

-دور سوم۸۰۰۰ دلار به هر یک از ۸ بازندهو در مجموع ۶۴۰۰۰ دلار

-دور چهارم۱۲۰۰۰ دلار به هر یک از ۴ بازنده و در مجموع۴۸۰۰۰ دلار

-دور پنجم ۲۰۰۰۰ دلار به هر یک از ۲ بازنده و در مجموع۴۰۰۰۰ دلار

-در دور فینال ۳۰۰۰۰ دلار به تنها بازنده و اختصاص ۶۰۰۰۰ دلار به قهرمان رقابت های شطرنج زنان جهان

این رقابت ها 14 اسفند ماه پایان می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز