بنی تمیم: کشتی پهلوانی در سطح جهان حرکت رو به جلویی دارد

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۰۸:۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۱۹۳۹۸
بنی تمیم: کشتی پهلوانی در سطح جهان حرکت رو به جلویی دارد
نایب رئیس فدراسیون کشتی کشور گفت: به دنبال برگزاری مشترک مسابقات ورزش های زورخانه ای با کشتی پهلوانی هستیم و در این راستا هفته گذشته با جوهری رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جلسه ای را برگزار کردیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: با توجه به اینکه فدراسیون کشتی پیش از این با جناب آقای جوهری در زمان تصدی ایشان در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تعاملات خوبی را داشته و برخی از مسابقات خود از جمله مسابقات داخلی و بین المللی مهم کشتی را در کرمانشاه برگزار کرده، در مورد طرح برگزاری مشترک مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای  با وی جلسه‌ای را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: برآیند این جلسه این شد که مسابقات کشتی پهلوانی کشور که از سوی فدراسیون کشتی انجام می‌گردد، به صورت مشترک با فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای برگزار شود تا از ظرفیت‌های فرهنگی مشترک و موجود میان کشتی پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای در عرصه های اجتماعی، مدیریتی و فنی بهره برداری مضاعفی صورت گیرد.

بنی تمیم تصریح کرد: هم اکنون با تلاش فدراسیون کشتی، موقعیت کشتی پهلوانی بعنوان کشتی سنتی برتر ایران در اتحادیه جهانی کشتی،  پیشرفت خوبی داشته، و صاحب یک کمیته مستقل در این اتحادیه شده است که این نشان دهنده آن است که برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری سنگین فدراسیون در این رشته روندی رو به جلو داشته و دارد.

وی ادامه داد: البته با تلاش های فدراسیون کشتی، فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی نیز تأسیس شد، ضمن اینکه امسال ما اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان را در سطح بسیار مطلوب و با حضور نزدیک به 40 کشور دنیا در کشور بلاروس برگزار کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با تعاملی که میان فدراسیون کشتی و فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای وجود دارد و مناسبات خوب بین مسئولان این دو فدراسیون، از ظرفیتهای اجتماعی قهرمانان ملی کشتی ایران، برای جلب توجه افکارعمومی به ورزش سنتی کشور و ارتقا میزان حضور جوانان در زورخانه های کشور نهایت استفاده را بنماییم.

نظر شما