چانگ: ایران در توسعه ورزش همگانی جزو بهترین کشورها است

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۳:۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۲۲۶۷۹
چانگ: ایران در توسعه ورزش همگانی جزو بهترین کشورها است
رییس فدراسیون جهانی ورزش همگانی گفت: رشد ورزش همگانی بستگی به توسعه این ورزش در بین دانش‌آموزان و دانشگاه‌ها دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جو چانگ در حاشیه برگزاری دومین همایش بین‌المللی ورزش‌های همگانی درباره وضعیت ورزش همگانی در ایران افزود: ایران در توسعه ورزش همگانی جزو سطوح برتر کشورهای آسیایی است و در این زمینه فعالیت‌های خوبی نسبت به سال‌های اخیر صورت گرفته است. در حقیقت می‌توانم بگویم ایران یک پایه خیلی قوی هم‌چون فدراسیون ورزش همگانی دارد که به لحاظ فرهنگ‌سازی ورزش همگانی در بین مردم، فعالیت‌های خوبی را نسبت به چند سال اخیر انجام داده و در حال حاضر توسعه ورزش همگانی در ایران با استانداردهای جهانی فاصله کم‌تری دارد.

او افزود: با توجه به حمایت‌های خیلی خوبی که دولت ایران از توسعه ورزش همگانی دارد مطمئنا در سال‌های آینده این جایگاه قوی‌تر خواهد شد. من خیلی غافلگیر و خوشحال شدم زمانی که متوجه شدم رهبر معظم ایران تاکید بسیاری بر ورزش همگانی و صحه‌گذاری بر کیفیت ورزش همگانی در سال‌های اخیر داشته است.

چانگ تصریح کرد: این کنگره که به عنوان دومین رویداد بین‌المللی ورزش همگانی در حال برگزاری است، جایگاه پراهمیتی از لحاظ رشد این ورزش در ایران به نمایش گذاشته و می‌توانم بگویم هم‌اکنون کیفیت ورزش همگانی در ایران نسبت به گذشته جایگاه بهتری دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مسوول ورزش همگانی جهان یک جایگاه رقابتی چشم‌گیری در حال حاضر بین کره جنوبی و ایران در تاریخ ورزش همگانی وجود دارد و من از این بابت بسیار خوشحالم که ایران در حال رقابت با کشوری همانند کره جنوبی است.

رییس فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر ایران از نظر رشد ورزش همگانی در دنیا در چه جایگاهی قرار گرفته است اظهار کرد: من به چشم خود دیده‌ام که ورزش‌های فرهنگی و بومی در ایران بسیار توسعه پیدا کرده و حتی در رسانه‌ها به ورزش همگانی توجه ویژه‌ای می‌شود. البته در حال حاضر مسابقه‌های جهانی ورزش همگانی هر 4 سال یک بار در دنیا در حال برگزاری است که این مساله رشد چشمگیری در توسعه ورزش‌های بومی و محلی دارد و من معتقدم که رشد ورزش بومی – محلی در ایران رشد خوبی داشته و الان به جرات می‌توانم بگویم که از بین 40 کشوری که عضو فدراسیون ورزش‌های همگانی آسیا هستند، ایران در توسعه ورزش همگانی در جایگاه پنجم برتر آسیا قرار دارد.

او در پاسخ به این پرسش که وضعیت ایران در توسعه ورزش همگانی در آینده چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ گفت: این کنگره نسبت به کنگره قبلی که دو سال قبل برگزار شد رشد بسیار خوبی داشته و ایران جایگاه خوبی را در رشد و پیشرفت ورزش همگانی به خود اختصاص داده است. البته من معتقدم این رشد بستگی به توسعه ورزش همگانی در بین دانش‌آموزان و دانشگاه‌ها دارد. هرچقدر فدراسیون ورزش همگانی بتواند این رشد را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان رقم بزند، در آینده موفقیت بزرگی را در توسعه ورزش همگانی کشور خواهید داشت. در ایران ورزش جوانان و نوجوانان رشد خیلی خوبی داشته و الان که در دنیای رقابت حرف اول را می‌زند، اگر ایران بتواند در ورزش جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهد بدون شک می‌تواند در ترغیب ورزش همگانی به جایگاه خوبی برسد.

وی در پایان گفت: ایران در حال حاضر با برنامه‌های خوبی که در رابطه با رشد ورزش همگانی در بین قشر جوان خود و به‌ویژه بانوان دارد اگر به این امر به طور جدی توجه داشته باشد، قطعا شاهد جایگاه بهتری از ایران در آسیا خواهید بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز