معاون وزارت ورزش و جوانان:

سال ۹۶ بودجه استان ها ۵ برابر می شود

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۷:۴۳:۵۷
کد خبر: ۵۲۲۸۶۷
سال ۹۶ بودجه استان ها ۵ برابر می شود
معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان از 5 برابر شدن بودجه ورزش استان ها در سال 96 خبر داد و گفت: هیات های ورزشی از این موقعیت به خوبی استفاده کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امیررضا خادم امروز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نبود اسپانسر مناسب برای تیم های بانوان بخش عمده ای از بودجه سال 96 متعلق به ورزش بانوان خواهد بود.

وی با اظهار تاسف از وضعیت غبارآلود شهر اهواز افزود: امیدوارم هر چه زودتر شرایط نابسامان این شهر برطرف شده و شاهد چنین اتفاقی در هیچ نقطه ای از کشور نباشیم.

وی افزود: این گرد و خاک ها یک روزه شکل نگرفته و یک روزه نیز برطرف نخواهد شد؛ قطعا دولت تدبیر و امید برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام داده اما به زمان بسیاری نیاز است و شاید مردم خوزستان نتایج این فعالیت ها را در دولت های بعد شاهد باشند.

خادم در ادامه به تلاش های ارزنده فرامرز کیانی زاده در طول 3 سال مدیریتش در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اشاره و حفظ حرمت ها و ایجاد آرامش در فضای ورزش و همراه کردن سازمان های مختلف استان را از خصیصه های ایشان عنوان کرد.

وی ایجاد تعامل مثبت با دستگاه های اجرایی استان و توجه به حوزه جوانان را از انتظارات مهم وزارت ورزش و جوانان از مدیرکل جدید ورزش و جوانان خوزستان دانست.

وی گفت: 13 هزار هیات ورزشی در کشور فعال بوده که سالانه به هر هیات تنها یک میلیون و 500 هزار تومان کمک می شود لذا از مدیریت جدید انتظار می رود دستگاه هایی که در امر ورزش سرمایه گذاری می کنند، شناسایی کرده و تعامل لازم را با آن ها ایجاد کند.

معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان این که در برنامه ششم توسعه بودجه ای که به امر ورزش اختصاص می یابد درصدی از آن متعلق به حوزه جوانان است، افزود: در سال 96 بیش از چند صد میلیارد تومان اعتبار برای حوزه جوانان جذب کردیم که قطعا شاهد اتفاقات خوبی در امر ازدواج و اشتغال جوانان خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: انجمن های مردم نهاد(سمن ها) در واقع راهکار خوبی برای شناسایی مشکلات قشر جوان جامعه است که باید به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرند.

معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در خصوص ورزش بانوان گفت: بانوان نیمی از جمعیت ورزش کشور را تشکیل داده و با وجود امکانات اندک در رویدادهای بین‌المللی شاهد افتخارآفرینی آن ها هستیم. ما به توانمندی ها و استعدادهای نهفته در ورزش بانوان اذعان داریم و در جهت رشد این بخش تلاش می کنیم.

وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش تاکید کرد و گفت: طبق قانون دولت نمی تواند در امر ورزش سرمایه گذاری کند، لذا امیدواریم که مدیریت خوزستان با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی عرصه را برای ورود بخش خصوصی در ورزش مهیا کند.

 

نظر شما