تحلیل برنا از عملکرد جوانان آبی؛

استقلالِ کم اشتها به خودش باخت نه الاهلی!

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۰:۲۹:۰۹
کد خبر: ۵۲۴۲۶۷
استقلالِ کم اشتها به خودش باخت نه الاهلی!
بررسی آمار به ثبت رسیده در بازی استقلال مقابل حریف اماراتی نشان می دهد این تیم شایسته باخت نبوده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، استقلال تهران در شبی که می توانست یک امتیاز از دبی کسب کند، اسیر حرفه ای گری ستاره های الاهلی شد تا در گام اول خودش توفیقی نداشته باشد.

مهمترین دلیلی که باعث شد تا الاهلی بر بازی سوار شود، عقب نشینی استقلال به امید فریب الاهلی و استفاده از ضدحملات بود و آبی ها قصد داشتند با استفاده از جوانان تند و تیزشان روی این نقشه  حریف قدرتنمدشان را اسیر کنند اما این عقب نشینی دقیقا چیزی بود که الاهلی می خواست چرا که این تیم توجه ویژه ای به حمله کردن دارد و هزینه کلان برای خرید مهاجمان باکیفیت نشان دهنده این موضوع است. نماینده کشورمان سعی داشت حریف را به زمین خودش بکشد و با توپگیری در اطراف 18قدم خودی حملات سریع و یا ضدحملات ناگهانی را پایه ریزی کند غافل از اینکه الاهلی برای پیروز شدن نیاز داشت در زمین استقلال حضوری دائمی داشته باشد و استقلال هم  این مورد دلخواه را تقدیم حریف کرد! درصورتیکه اگر استقلال مانند بازی با السد و نه مثل بازی های لیگی(پرسپولیس و ذوب آهن)، اقدام به عقب نگاه داشتن حریف می کرد خیلی راحت تر می توانست از این مسابقه نتیجه بگیرد.

با این وجود آمار و اقام پس از مسابقه نشان می دهد که استقلال در مقابل حریف خودش دست و پا بسته نبوده و اگر بازیکنان این تیم کمی تمرکز و دقت به خرج می دادند، کسب حداقل امتیاز کار سخت و دور از دسترسی نبود.

شوت: استقلال 8 - الاهلی 11

آبی ها از 8شوت خودشان تنها دوتا را درچارچوب زدند در حالیکه الاهلی با 7شوت در چارچوب به خوبی توانست حملاتش را به موقعیت تبدیل کند.  جالبتر اینکه 38درصد شوت های استقلال خارج از محوطه جریمه زده شده و بیش از 60درصد آن ها داخل 18قدم حریف بوده است اما تنها 1توپ وارد دروازه الاهلی شد.

سانتر: استقلال 18 - الاهلی 15

آبی ها در ارسال از کناره ها فعالتر بوده اند. یک سوم (6) سانترهای آن ها صحیح بوده در حالیکه الاهلی تنها 4سانتر صحیح داشته است. بنابراین استقلال 33درصد و الاهلی 27درصد در سانترهای خودشان موفق بودند. در این بین هردوتیم توجه بیشتری به کناره راست خودشان داشته اند و به همین خاطر برای هردو، توپ های ارسالی از جناح راست دوبرابر جناح چپ بوده است.

گذر از یار مستقیم: استقلال 7 - الاهلی 5

این آمار نشان می دهد جوانان استقلال که تجربه ای هم در آسیا ندارند در بازی اولشان اعتماد به نفس خوبی داشته اند و در کارهای فردی موفق تر بوده اند. استقلال 6 گذر موفق داشته اما بازیکنان الاهلی تنها 2 گذر موفق داشته اند.

پاس: استقلال 364 - الاهلی 432

264پاس صحیح برای استقلال و 338پاس صحیح برای الاهلی. اگر چه تعداد پاس های نماینده ایران  کمتر از حریف اماراتی بوده اما درصد پاس نشان می دهد که الاهلی خیلی هم نسبت به استقلال برتری نداشته است. 73% دقت پاس برای استقلال و 78% دقت پاس برای الاهلی دلیلی است که بگوییم استقلال تحت تاثیر بازیکنان حرفه ای و باکیفیت حریفش قرارنگرفته است. ضمن اینکه بازیکنان استقلال 293 بار  و بازیکنان الاهلی نیز 351 بار اقدام برای پاس زمینی داشته اند.

در مجموع این آمار نشان می دهد نماینده کشورمان با وجود کم تجربگی عملکرد قابل قبولی مقابل یک حریف باتجربه و مجهز داشته است و بنابراین انتظار می رود در بازی های بعدی این تیم در گروهA، جوانان استقلال نتایج بهتر و دلچسبی را کسب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز