لیگ قهرمانان آسیا؛

بردهای بیشتر پرسپولیس مقابل قهرمان آسیا

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۱:۲۴:۴۱
کد خبر: ۵۲۴۳۱۲
بردهای بیشتر پرسپولیس مقابل قهرمان آسیا
پرسپولیس امروز در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال می رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پرسپولیس امروز در نخستین دیدار خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال می رود.

پرسپولیس تاکنون 8 بار در قابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال رفته است. در 8بازی مقابل الهلال توانست 3 برد، 3 مساوی و دو باخت به دست آورد. پس از راه‌اندازی جام برندگان جام آسیا در سال ۱۹۹۰، به ۳ دوره این جام راه یافت و توانست یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی به دست آورد.

در دهه ۱۹۹۰ میلادی (برابر دهه ۱۳۷۰ خورشیدی) و سالیان آغازین هزاره سوم میلادی، پرسپولیس در ۴ دوره جام باشگاه‌ها شرکت کرد و هیچ‌گاه نتوانست از مرحله نیمه‌پایانی بالاتر رود. حاصل شرکت در این ۴ جام، ۳ عنوان سومی و یک عنوان چهارمی بود.

در سال ۲۰۰۲، با تلفیق جام برندگان جام و جام باشگاه‌ها، لیگ قهرمانان آسیا راه‌اندازی شد. پرسپولیس که در نخستین دوره این جام شرکت کرده بود، در گروه خود دوم شد و از صعود بازماند.

پس از حذف در این دوره پرسپولیس وارد دوران بحران خود شد و ۵ فصل نتوانست هیچ جام کشوری را ببرد و از راهیابی به این جام بازماند. آنان با قهرمانی در لیگ برتر ۸۷-۸۶، پس از ۵ سال دوری از بازی‌های بین‌المللی به لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۹ راه یافت.

الهلال 2 بار قهرمان جام برندگان جام آسیا، ۲ بار قهرمان جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا و ۲ بار قهرمان سوپر جام باشگاه‌های آسیا شده‌است. این تیم همچنین، مقام‌هایی را در لیگ و جام و اَبَرجام باشگاه‌های کشورهای عربی، به دست آورده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز