تحلیل فنی برنا از اولین گام سبزها؛

امتیاز طلایی از امارات، نشانه غروب فوتبال زمینی در ایران!

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۲:۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۲۴۹۸۹
امتیاز طلایی از امارات، نشانه غروب فوتبال زمینی در ایران!
الگوی فوتبال زمینی کشورمان، مقابل العین تقریبا حرفی برای گفتن نداشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ذوب آهن در اولین مسابقه خودش موفق شد تیم قدرتمند اماراتی را در خانه خودش متقف کند اما این مسابقه به جز تک امتیاز بیرون از خانه چیزی برای نماینده ایران نداشت و اتفاقا زنگ خطری بود برای فوتبال ایران که بداند اکنون فوتبال باشگاهی امارات خیلی پیشرفته تر و با کیفیت تر از نوع ایرانی آن است!

ذوب آهن را باید الگویی برای بازی زمینی و پاس های کوتاه برای تیم های ایرانی دانست اما دو بازی اخیر این تیم مقابل استقلال تهران و العین امارات نشان می دهد که این الگو حالا طراوت و کیفیت سابق خودش را ندارد چرا که در دوبازی پشت سرهم اسیر بازی زمینی حریف خودش شده است و در واقع باید گفت حریفان ذوب آهن از آنچه که روزی نقطه قوت و توانایی این تیم به شمار می‌رفت، استفاده کردند تا فوتبالشان را بر این تیم دیکته کنند.

العین در بازی دیشب، روی پاس‌های عمقی به داخل محوطه جریمه سبزهای اصفهان توجه زیادی داشت. بازیکنان این تیم با کارهای ترکیبی در پشت محوطه جریمه ذوبی‌ها نظم دفاعی آن‌ها را به هم می‌ریختند و پس از آن با یک پاس ساده، به داخل 18قدم علاوه بر خارج کردن مدافعان تیم ایرانی، مهاجمان خودشان را به خوبی در موقعیت گلزنی قرار می‌دادند.

مالکیت 72% درصدی اماراتی‌ها در این مسابقه نشان می‌دهد که آن‌ها به خوبی کل تیم ذوب آهن را مهار کرده بودند. بازیکنان العین 24بار توپ را به سمت دروازه مظاهری زدند که اگر این آمار را با تنها 3ضربه ذوب آهن در طول 90دقیقه مقایسه کنیم، می‌بینیم که العین حداقل 8برابر ذوب آهن مستحق پیروزی در این مسابقه بوده است اما بی دقتی مهاجمان این تیم باعث شد که تنها 6ضربه داخل چارچوب ذوب‌آهن باشد. البته 2ضربه داخل چارچوب ذوب آهن نشان می‌دهد این تیم بسیار موقعیت شناس تر از حریف خودش بوده که توانسته از 3ضربه یک گل بسازد!

از طرفی 620( 527) پاس  بنفشه‌های العین دلیل دیگری بر برتری بی چون چرای آن‌ها در مسابقه دیشب است. بازیکنان ذوب آهن که روزگاری صدرنشین پاسکاری در لیگ ما بود در مسابقه دیشب تنها 251(157) بار توانستند توپ را بین خودشان رد و بدل کنند و این موضوع نه تنها برای سبزهای اصفهان بلکه برای کل فوتبال ما نگران کننده است.

اما نکته دیگر بازی دیشب، توجه بازیکنان العین روی جناح راست ذوب‌‌آهن بود و تمرکز کارهای ترکیبی بنفش‌ها در این جناح نشان می‌داد که آن‌ها در این منطقه نقطه ضعفی پیدا کرده‌اند اما کادرفنی ذوب‌‌آهن نتوانست تا پایان بازی این نقطه ضعف را برطرف کند!

اگر نگاهی هم به تعداد ارسال‌های دو تیم بیندازیم، می‌بینیم که العین با 30ارسال در مقابل تنها 9ارسال ذوب‌آهن، برتری خیلی پررنگی در مسابقه دیشب داشته است.

با این حساب باید گفت که این امتیاز برای نماینده کشورمان واقعا طلایی بوده و چه بسا اگر شب خوب مظاهری نبود شکست سنگینی برای ذوبی‌ها رقم می‌خورد. به نظر می‌رسد ذوب‌آهن به دلیل نداشتن سرعت در انتقال توپ‌ها، نمی‌تواند کیفیت گذشته خودش را تکرار کند. دیگر کارهای ترکیبی و تند و تیز از بازیکنان این تیم دیده نمی‌شود و این شاید بیشتر به خاطر بالارفتن سن مهدی رجب زاده باشد. ضمن اینکه قاسم حدادی فر هم به تازگی از بندمصدومیت رهایی پیدا کرده و مشخصا نیاز به زمان دارد که در تیم جا بیفتد. شاید بهتر بود مسئولان ذوب‌آهن در پنجره زمستانی  یک بازیگردان جوان و سرعتی را به خدمت می‌گرفتند تا بازی این تیم ضرباهنگ سریعتر و بهتری به خود بگیرد و شاهد افت چشمگیر ‌آن‌ها در نیم‌فصلی که دروازه‌ها کوچتکر می‌شوند نباشیم!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز