لیگ قهرمانان آسیا؛

مهاجم اسبق یوونتوس تهدید جدی برای جنوبی ها

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۰:۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۲۶۵۷۱
مهاجم اسبق یوونتوس تهدید جدی برای جنوبی ها
تیم استقلال خوزستان در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الجزیره امارات می رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، استقلال خوزستان در دومین دیدار خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا فردا راس ساعت 19:00 به مصاف الجزیره امارات می رود.

میرکو ووچینیچ در ۱ اکتبر ۱۹۸۳ به دنیا آمده است وی فوتبالیست مونته‌نگرویی است که در سری آ و باشگاه یوونتوس بازی می‌کرد. وی اصالتاً اهل شهر نیکشیچ است. ووچینیچ فعالیت خودش را با بازی در تیم‌های محلی آغاز کرد.

ووچینیچ خیلی زود توجه Pantaleo Corvino، کارگردان ورزشی باشگاه فوتبال لچه ایتالیا را به خود جلب کرد و در تابستان ۲۰۰۰ به این تیم پیوست. بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶(زمانیکه آنها از سری آ به سری بی منتقل شدند) میرکو برای تیم لچه توپ می‌زد. فعالیت مؤثر او برای این تیم در فصل ۲۰۰۵–۲۰۰۶ بود که در سن ۲۱ سالگی، ۱۹ گل را در ۲۸ مسابقه به ثمر رساند.

در میادین ملی او در تیم ملی زیر ۲۱ سال صربستان و مونته‌نگرو بازی کرد که در این تیم سه گل را به ثمر رساند. بدلیل آسیب‌دیدگی، از همراهی صربستان و مونته‌نگرو در جام جهانی ۲۰۰۶ بازماند. پس از استقلال صربستان از مونته‌نگرو در سال ۲۰۰۶، او بازی در تیم ملی مونته‌نگرو را برگزید.

وی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ مونته‌نگرو شرکت کرد و دو گل را به ثمر رساند. همچنین ووچینیچ دو گل را در مسابقات مونته‌نگرو در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ به ثمر رساند.

این بازیکن 32 ساله تاکنون برای الجزیره 29 بار به میدان رفت و توانست 27 گل به ثمر برساند. وی  بازی مقابل تیم ملی کشورمان را هم تجربه کرده است. زمانی که پیراهن تیم ملی مونته نگرو را به تن می کرد مقابل تیم ملی ایران به میدان رفت.

این مهاجم قد بلند الجزیره از قدرت پاس بسیار بالایی برخوردار است و یکی از تمام کنندگان خوب تیم الجزیره است که می تواند موقعیت های خطرناکی بر روی دروازه آبی پوشان استقلال خوزستان ایجاد کند.

وی هر آنچه در قدرت شوت، جایگزینی دقت دید و دقت پنالتی بسیار خوب است اما از ربودن توپ، قدرت پرش و استقامت بدنی عملکرد مناسبی ندارد. وی مهارت بسیار خوبی در کنترل توپ دارد باید مدافعان استقلال خوزستان مقابل این مهاجم با کیفیت از تجربه و هوشیاری بیشتری برخوردار باشند.

نظر شما