برای کسب کرسی‌های بین المللی تمام تلاشمان را می‌کنیم؛

داورزنی: برای پرداخت پاداش مدال‌آوران منتظر دستور دفتر رئیس‌جمهوری هستیم

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۷:۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۲۷۶۳۱
داورزنی: برای پرداخت پاداش مدال‌آوران منتظر دستور دفتر رئیس‌جمهوری هستیم
معاون وزیر ورزش گفت: برای کسب کرسی‌های بین المللی تمام تلاشمان را می‌کنیم چون این یک بحث ملی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش در مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: همزمان در ایران در سه رشته، ‌ورزشکاران امریکایی حضور پیدا می‌کنند در شطرنج، در والیبال ساحلی و  در کشتی که عزت ‌ سربلندی کشورمان رو با ورزش به دنیا نشان می‌دهیم. ما از انتخابات فدراسیون جهانی حمایت همه جانبه خواهیم کرد تا در این پست حساس نماینده ایران رای بیا‌ورد.

وی افزود: برای کسب کرسی‌های بین المللی تمام تلاشمان را می‌کنیم چون این یک بحث ملی است. علی مرادی از نیر‌وهای خیلی زحمت کشی است امیدواریم در این انتخابات رای بیا‌ورد تا بتواند از حق ‌ حقوق ملی پوشان دفاع کند. از الان برای المپیک 2020 باید حمایت کرد تا ‌ورزشکاران به اهداف خودشان برسند و این طور نباشد که مدتی مانده به المپیک پولی برای قهرمانی  به عنوان پاداش در نظر بگیریم که مثلا در المپیک فلان وزنه را بزند.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در ادامه درباره ناپدید شدن یک اسکی‌باز در مسابقات جهانی فنلاند خاطرنشان کرد: به این شکل رفتن نه برای این ورزشکار، نه برای خانواده‌اش خوب است. او می‌توانست تصمیم عاقلانه‌ای بگیرد و هر زمانی که می‌خواست می‌توانست برود و برگردد. این ورزشکار در مسابقه بین‌المللی حضور پیدا کرده و ما نباید این اتفاق را بیش از اندازه بزرگ کنیم. یک ورزشکار رفته و تصمیمی را به غلط یا از روی احساس گرفته اما می‌تواند برگردد.

وی افزود: در فضای عادی میلیون‌ها ایرانی بدون مشکل در خارج از کشور زندگی‌ می‌کنند. اینکه یک ورزشکار از این فرصت استفاده کند نه برای خودش و نه برای جامعه ورزش خوب است. 

داورزنی در ادامه درباره اختلافات برانکو و کی‌روش و بیانیه‌هایی که منتشر می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم فدراسیون فوتبال همانطور که وزیر اشاره کرد به این وضعیت خاتمه دهد. این طور بحث‌ها برای کشور و فوتبال ما خوب نیست. ما حالا نیاز به وحدت ملی داریم. امیدوارم که فدراسیون فوتبال هم مدیریت کرده و به این بحث‌ها خاتمه دهد تا مردم شاهد رفتارهای نامناسب نباشد. وزارت ورزش هم اگر فدراسیون بخواهد هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهد.

وی در مورد نارضایتی وزنه‌برداران مثل انوشیروانی از بی‌پولی فدراسیون گفت: اتفاق جدیدی نیست. امروز مجمع عمومی وزنه‌برداری بود و توقعی که دوستان دارند که توقع به حقی هم  است. وزنه‌بردرای رشته‌ای است که بار خیلی از رشته‌های ورزشی را با افتخار آفرینی در المپیک و رقابت‌های جهانی و کسب مدال‌های مختلف به دوش کشیده است. انتظار است که توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود چه به لحاظ تامین امکاناتی و تجهیزاتی که مورد نیازشان است و چه سخت‌افزارهایی که در استان‌ها نیاز دارند و سالن‌های تخصصی‌شان به سختی در اختیار دارند و طبیعتا برای برگزاری اردوها و اعزام‌هایشان متناسب با مدال‌هایی که آورده‌اند نیست.

وی ادامه داد: باید برای اردوهایشان و فعالیت‌هایشان منابع تخصیص داده شود که اکنون متناسب با مدال‌هایشان نیست. در تنظیم تفاهم‌نامه برای سال‌های بعد این مسئله مورد توجه قرار می‌گیرد تلاش وزارتخانه این است که حمایت بیشتری از وزنه‌برداری صورت بگیرد. 

معاون وزیر ورزش افزود: بحث دیگر حضور در کرسی‌های بین المللی بود که در خرداد ماه انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری انجام می‌شود و علیمرادی و برخی از همکارانشان برای کمیته‌های مختلف و ریاست دبیرکلی فدراسیون جهانی کاندیدا هستند و وظیفه خودمان می‌دانیم به عنوان دولت کمک کنیم همچنین سایر نهادهای مرتبط چه در بخش دیپلماسی عمومی و سایر بخش‌های کشور حمایت جدی صورت بگیرد. که ان‌شاءالله با همکاری خود دوستان وزنه‌برداری اقدامات بهتری هم انجام شود و این تنگناها و گلایه‌هایی که هست برای سال‌های بعد مرتفع شود. 

داورزنی در مورد پرداخت نشدن پاداش مدال‌آوران گفت:‌ منتظر هستیم که دفتر رئیس‌جمهور تاریخی را به ما اعلام کند بین 16 تا 21 یا 22 اسفند این تاریخ اعلام خواهد شد تا پاداش مدال‌آوران همانطوری که وزارتخانه و دولت قول داده به قولش عمل شود. 

وی در مورد  مهندسی انتخابات در هندبال فدراسیون‌ها گفت: این از آن حرف‌های خنده‌دار است با هیچ کدام از کاندیداها نه صحبتی شده و نه حرفی زده‌ایم همه‌شان عزیز هستند، 45-6 نفر باید در مجمع رأی بدهند و این توهین به مجمع است که 31 نفر از هیأت‌های استانی هستند، 8 نفر از نهادهای مختلف به مجمع می‌آیند و هر کدام برای خودشان صاحب رأی هستند، رأی هم مخفی است و کسی نمی‌تواند دستور بدهد که به این یا آن رأی بدهند. این حرف‌ها شاید از روی ناآگاهی است شاید از روی اطلاعات غلطی است که دارند که بگویند یک نفر رأی بیاورد یا نیاورد. من با همه افرادی که کاندیدا هستند آشنا هستم نه در وزارت ورزش بلکه در 30 سال گذشته با برخی از آنها رفیق هستم و سلام و علیک داشتم شاید برخی از آنها را در یک ماه گذشته هم ندیدیم تلاش ما این است که در فضای کاملا دموکراتیک مجمع هندبال برگزار شود  و امیدوارم مجمع خوبی پیش رو داشته باشیم و هر کسی که رأی بیاورد برای وزارتخانه قابل احترام است. 

وی در مورد اینکه ظاهرا یک فردی از کارمندان وزاتخانه با هیأت‌ها تماس گرفته و گفته یک نفر گزینه وزارت ورزش است اظهار داشت«: این توهین به مجمع است اینکه کسی بخواهد سایر اعضا را تحریک به کار دیگری بکند به دیگران توصیه کند به این یا آن رأی بدهند درست نیست.   افراد کاندیدا برای اعضای مجمع شناخته شده هستند و اعضا مجمع همگی عاقل هستند و با بررسی رأی خواهند داد دور از انصاف است که بگویند به هر دلیلی یا اختلاف سلیقه یا مسائل دیگر دست به تخریب بزنند. افراد باید خودشان را اثبات کنند نه اینکه دیگران را تخریب کنند خیلی از آنها برای اعضای مجمع شناخته شده هستند و مجمع بر اساس سابقه و کارکردشان آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. هر کسی بتواند از مجمع رأی بیاورد مورد حمایت وزارت ورزش خواهد بود امیدوارم انتخابات خوب و مناسبی برای هندبال انجام شود. 

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه گفته می‌شود ملی‌پوشان حاضر در مجمع دو سال است که دیگر ملی‌پوش نیستند، گفت: این‌ها دیگر بحث‌های جزئی است که باید بروند و بررسی کنند و ما اظهارنظری در این مورد نکنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز