این تیم می‌تواند در آینده به ایران کمک کند

مایدا: هر مسابقه یک تجربه جدید است

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۰:۳۸:۰۸
کد خبر: ۵۲۹۳۷۹
مایدا: هر مسابقه یک تجربه جدید است
سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر ایران با ابراز خرسندی از شرایط ملی‌پوشان گفت: هر مسابقه و هر تورنمنتی می‌تواند 1 تجربه جدید برای بازیکنان باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یازدهمین دوره مسابقات والیبال نوجوانان دختر از فردا (یکشنبه) در چانگ کینگ چین آغاز می‌شود که تیم ملی ایران ساعت 12 به وقت تهران در نخستین گام مقابل میزبان قرار می گیرد.

مایدا چیچیچ سرمربی تیم ملی درباره شرایط بازیکنان اظهار داشت: فکر می کنم جو خوبی بر تیم حاکم است. تاکنون 4 جلسه تمرین داشتند و بازیکنان از نظر آمادگی جسمانی در بالاترین حد ممکن هستند.

وی با بیان اینکه تیم ایران در بین تیم های شرکت کننده در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا، جوان ترین است، گفت: طبیعی است که هر چه تیم جوان تر باشد، تجربه کمتری نیز خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی نوجوانان دختر ایران با بیان اینکه هر مسابقه و تورنمنت یک تجربه جدید برای بانوان است، خاطرنشان کرد: برتری در هر مسابقه برای ما یک پیروزی بزرگ به شمار می‌رود. ما این شانس را داشتیم که تمرینات و شرایط فیزیکی چین و هنگ کنگ را ببینیم. چین تیمی بسیار قوی و با تکنیک است، اما فیلم جدیدی از هنگ‌کنگ برای آنالیز نداشتیم.

چیچیچ افزود: ما می‌توانیم در ایران هم بازیکنان بلند قدی را پیدا کنیم که در آینده بازیکنان خوبی داشته باشیم. دختران چینی 5 سال است که با هم کار می‌کنند به همین دلیل همدیگر را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند یکدیگر را پیش‌بینی کنند، اما تیم نوجوانان دختر 3 ماه است که شکل گرفته و بازیکنان در طول مسابقات و تمرینات است که از یکدیگر شناخت پیدا کرده‌اند. بازیکنان تیم در هتل، در اردو، در تمرینات در حال شناخت یکدیگر هستند.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به اینکه از سختی‌های کار خبر داشته، تصریح کرد: از لحظه‌ای که هدایت تیم نوجوانان دختر ایران را قبول کردم می‌دانستم کار سخت است، زمان کافی هم نداشتیم، اما بر این باورم که بازیکنان آینده خوبی خواهند داشت و توانایی این را دارند که بهترین نتایج را بگیرند. تیم نوجوانان دختر ایران به این مسابقات نیاز داشت؛ به تجربه این بازی، زندگی کردن در کنار همدیگر، در هتل بودن و در کنار هم بودن نیاز داریم، اینها چیزهایی است که می‌توانیم ایران را به بهترین شکل نشان دهیم.

وی در پایان با تشکر از امکاناتی که فدراسیون فراهم کرده، خاطرنشان کرد: من از فدراسیون والیبال ایران و به ویژه آقای داورزنی تشکر می‌کنم که با این هزینه زیاد یک پله به پیشرفت بانوان ایران کمک کرد.

با انصراف قزاقستان از این مسابقات، 11 تیم در 4 گروه با هم رقابت می‌کنند. مسابقات قهرمانی آسیا از 15 اسفند آغاز شده و تا 23 اسفند ادامه خواهد داشت. چین میزبانی این دوره از رقابتها را برعهده گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز